Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@18:37:25 GMT

نخستین همایش زن و رسانه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۰۱۸۷۰

نخستین همایش زن و رسانه برگزار شد

نخستین همایش زن و رسانه با حضور بانوان خبرنگار استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نخستین همایش زن و رسانه امروز (سه شنبه 7 اسفند) با حضور بانوان خبرنگار و همسران خبرنگاران استان قم در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد.

 

این همایش از سوی خانه مطبوعات استان قم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارساد اسلامی استان قم و مؤسسه مالی و اعتباری کوثر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسین انتظامی نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات؛ بهرام سرمست استاندار قم؛ سیدموسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایزدپناه مشاور مدیر کل ارشاد؛ محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم؛ مرتضی داستانی مدیر خانه مطبوعات استان؛ رضا ابوذر مدیر انجمن سینمای جوانان قم و دیگر مسئولان استان در این مراسم حضور داشتند.

 

در این مراسم پس از سخنرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم، خانم «سمانه روشنایی» شاعر و خبرنگار استان قم که حائز رتبه‌های برتر در جشنواره‌های ملی شعر بوده و توفیق شعرخوانی در محضر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی را در کارنامه خود دارد، شعری در ستایش حضرت زهرا علیهاالسلام سرود.

 

«مرتضی داستانی» مدیر خانه مطبوعات استان قم در این مراسم با اشاره به سختی کار خبرنگاری، عنوان کرد: شغل خبرنگاری، مشکلات و گرفتاری‌های خاص خود را دارد، به طوریکه زمان در اختیار این شغل نیست و گاهی خبرنگاران تا پاسی از شب در حال فعالیت هستند.

 

مدیر خانه مطبوعات با بیان اینکه بانوان خبرنگار استان قم در سال‌های گذشته، رشد بسیار خوبی از لحاظ کمی و کیفی داشتند، اظهار داشت: فعالیت بانوان خبرنگار در عرصه خبر، رسانه‌ها را پویاتر از سال‌های گذشته کرده و ما بخشی از پویایی رسانه‌ها را مدیون بانوان خبرنگار هستیم.

 

در ادامه، سه نفر از بانوان خبرنگار استان قم به جایگاه دعوت شدند تا دغدغه‌ها و مسائل پیش روی خبرنگاران به ویژه بانوان خبرنگار را مطرح کنند.

 

ابتدا «اعظم حاتمی» که 14 سال سابقه فعالیت در عرصه خبرنگاری را دارد، به دغدغه‌های بانوان خبرنگار استان قم اشاره کرد و گفت: جایگاه شهر مقدس قم حاکی از اهمیت این شهر و حساسیت آن در امر خبررسانی است.

 

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد: من در طول مدت خبرنگاری، مرارت‌ها و سختی‌های خبرنگاری را لمس کردم و شاهد بی مهری‌ها بودم.

 

حاتمی با بیان اینکه بانوان خبرنگار مظلوم ترین قشر جامعه در استان قم هستند، یادآور شد: خبرنگاران قم با رعایت عفاف و جاب و با نگاه تیزبین و قلم توانمند خود مشکلات و مسائل شهر قم را منعکس می‌کنند.

 

وی با اشاره به مشکلات بانوان خبرنگار، تصریح کرد: نگاه حوزه نسبت به بانوان خبرنگار باید تغییر کند و زنان را به عنوان عضو فعال خبر بپذیرند، همچنین بانک اطلاعاتی بانوان خبرنگار استان قم راه‌اندازی شود.

 

خبرنگار استان قم بیان داشت: قشر بانوان خبرنگار نقاط قوتی هم دارند، از جمله افزایش آگاهی‌ها و کسب تجربه علمی،حضور بانوان خبرنگار در جشنواره‌های متعدد و غیره که نوید آینده بهتر را به عرصه خبر استان می‌دهد.

 

«زینب آخوندی» نیز یکی دیگر از خبرنگاران استان قم است که به حضور پررنگ بانوان خبرنگار در قم اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: زنان در هیچ عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی استان قم دخالت ندارند، حتی مدیر کل خانم در استان قم نداریم.

 

این فعال رسانه با اشاره به اینکه جایگاه حقوقی برای بانوان خبرنگار تعریف نشده است، به برخی مدیران استانی انتقاد کرد و گفت: خانواده بسیاری از مدیران ارشد استان قم در قم زندگی نمی کنند و قم را برای زندگی کردن مناسب نمی دانند.

 

«فاطمه عسگری» سردبیر خبرگزارش شبستان در قم نیز از دیگر سخنرانان این همایش بود که با اشاره به مشکلاتی که از سوی دو خبرنگار دیگر مطرح شد، تصریح کرد: در این برنامه و یا برنامه‌های مشابه، مشکلات بانوان خبرنگار مطرح می‌شود، حال آنکه مشکلات آقایان خبرنگار کمتر از بانوان خبرنگار نیست.

 

سردبیر خبرگزاری شبستان تأکید کرد: شاید بیش از 90 درصد مشکلات بانوان و آقایان خبرنگار مشترک باشد و ابتدا باید این مشکلات رفع شود.

 

عسگری یادآور شد: ما هر سال در ایام روز خبرنگار، مشکلات خبرنگاران را برای مسئولان بیان می‌کنیم و این موضوع تکرار مکررات شده، به این امید که سال بعد بگوییم خدا را شکر که یکی از مشکلات حل شده است.

 

وی که از سال 82 در عرصه خبر فعالیت دارد، به حضور کوتاه مدت مدیران و مسئولان در مسئولیت‌های استان اشاره کرد و گفت: از زمان فعالیت بنده در عرصه خبر تا کنون 8 استاندار در استان قم حضور داشتند که برای هر یک از آنان، مشکلات خبرنگاران مطرح شده است.

 

سردبیر خبرگزاری شبستان در قم، مهم‌ترین مشکلات خبرنگاران را مشکلات معیشتی، عدم پشتوانه شغلی و نداشتن بیمه برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این مشکلات به زودی مرتفع شوند.

 

در ادامه این نشست، «بهرام سرمست» استاندار قم به اهمیت رسانه در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: خبرنگاران بازوان فکری و مشورتی مسئولان و اثرگذار در جامعه هستند.

 

استاندار قم در پاسخ به درخواست‌های بانوان خبرنگار استان قم مبنی بر مشکلات و مسائل پیش روی خبرنگاران به ویژه بانوان خبرنگار، تأکید کرد: جواب مسئولان به دغدغه‌هایی که برای خبرنگاران مطرح شد، «ان‌شاءالله» است که امید است خداوند توفیق انجام امور را به مسئولان بدهد.

 

در پایان برنامه، دفتر نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم که در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم قرار دارد، افتتاح شد.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس مقام معظم رهبری استان بوشهر ظریف استعفای ظریف بیانیه گام دوم انقلاب محمد جواد ظریف حضرت زهرا س خانه مطبوعات استان قم حسین انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر رسانه‌ای پرسپولیس جواب دانشگر را داد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که یک هفته از بازی جنجالی پرسپولیس و سپاهان که با نتیجه بدون گل به پایان رسیده بود می‌گذرد، جنجال‌های این مسابقه همچنان ادامه دارد.

بعد از اظهارات جنجالی حامد تهرانی، مجری شبکه اینترنتی پرسپولیس در مورد سپاهان، محمد دانشگر یک استوری جنجالی با عکس این مجری و نفرات مدیریتی دیگر این باشگاه منتشر کرد که در آن تصویر، علیرضا اشرف، مدیر رسانه ای پرسپولیس نیز حضور داشت.

حالا اشرف با انتشار یک استوری جواب مدافع سپاهان را داد و نوشت:"همه ما در این مدت راجع به این صحبت کردیم که اون هوادار بی ادب و بی فرهنگ، احترام سن و سربند خودش رو نگه نداشت؛ ولی وقتی بازیکن شاخص همون تیم چنین ادبیاتی داره، دیگه چه توقعی از هواداراشون میشه داشت؟ حرف، حرفِ اصالت و مکتبه..."

دیگر خبرها

  • نخستین همایش هوش مصنوعی در برخوار برگزار شد
  • اجرای بی‌سابقه و همزمان ۲۴ همایش پیاده‌روی در خوزستان به مناسبت روز دختر
  • نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی با معرفی آثار برتر پایان یافت
  • نخستین بانوان آتش‌نشان خاورمیانه بازنشسته شدند
  • مدیر رسانه‌ای پرسپولیس جواب دانشگر را داد
  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • اشتیاق بانوان مازندرانی از شکوفه‌های نارنج / جای خالی مدیریت بر ماندگاری یک سنت دیرینه
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند