Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی راهکار جدیدی برای جبران هزینه‌های کاشت حلزون مصنوعی گوش تعیین کردند. ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(سه‌شنبه، 7 اسفند) پارلمان در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 98 تبصره (10) این لایحه را تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف‌نژاد: مصوبات بودجه 98 "یکجا" به شورای نگهبان ارسال می‌شوداحتمال سه شیفته شدن جلسات مجلس برای بررسی بودجه 98هشتمین جلسه علنی مجلس برای بررسی بودجه 98 آغاز شدگزارش: نگاهی به 6 جلسه بررسی بودجه در مجلس/ از "نفتِ بورسی" تا واگذاری پرسپولیس و استقلال

 

طبق تبصره (10) لایحه بودجه (98) آمده است: 

الف- شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند مبلغ سه هزار میلیارد (3.000.000.000.000) ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت‌ها تعیین و به‌ تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد به‌ صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور قرار می‌گیرد تا در ردیف‌های مربوط به این دستگاه‌ها در جدول شماره(7) این قانون در امور منجر به کاهش تصادفات و مرگ و میر، هزینه شود. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است. وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به‌ عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور موظفند گزارش عملکرد خود را هر سه‌ ماه یک بار از نحوه هزینه وجوه مذکور به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گزارش کنند.

ب- در مورد آرای حل اختلاف مراجع بین دستگاه‌های اجرایی که در اجرای اصول یکصد و سی و چهارم (134) و یکصد و سی و نهم (139) قانون اساسی و یا در اجرای قوانین و مقررات مربوط صادر شده است چنانچه به هر دلیل دستگاه اجرایی ذی‌ربط از اجرای تصمیم مرجع حل اختلاف خودداری کند، با مستنکف یا مستنکفین در چارچوب قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 7/9/1372 برخورد می‌شود. سازمان برنامه و بودجه کشور مطابق رأی مرجع مذکور که حداکثر هجده‌ ماه از تاریخ وصول رأی گذشته باشد، از اعتبارات بودجه سنواتی دستگاه، مبلغ مربوطه را کسر و به اعتبارات دستگاه اجرای ذی‌نفع اضافه می‌کند. در خصوص شرکت‌های دولتی و یا مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، اجرای تکلیف مذکور از محل حساب شرکت‌ها و مؤسسات انتفاعی یاد شده نزد خزانه به عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) می‌باشد.

ج- در سال 1398 به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً ده‌درصد(10%) اضافه می‌شود. منابع حاصله به ردیف درآمدی 160188 واریز و معادل ریالی آن از محل ردیف هزینه‌ای 44-530000 جدول شماره (9) به هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران جهت خرید عضو مصنوعی (پروتز) حلزون جهت کاشت حلزون شنوایی تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۴۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ببن الملل دیوان محاسبات کشور، دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی را منتشر کرد.

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسوولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

کد خبر 749806

دیگر خبرها

  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • بازگشت به دنیای صدا
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم