Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل نجار ارتقا فرهنگ جامعه در کاهش آسیب پذیری در مواجهه با حوادث و مخاطرات طبیعی را با حضور و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در چرخه مدیریت بحران هدفی دست یافتنی و موثر عنوان کرد.به گزارش بلاغ،اسماعیل نجار  اظهار داشت:با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبری یکی از ظرفیت‌های مهم کشوری تشکل‌های مردمی هستند، تشکل‌هایی که هم علاقه‌مند هستند وهم می‌توانند هدفمند برنامه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارتقا فرهنگ جامعه در کاهش آسیب پذیری در مواجهه با حوادث و مخاطرات طبیعی را با حضور و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در چرخه مدیریت بحران هدفی دست یافتنی و موثر عنوان کرد و ادامه داد: حضور و بروز سمن‌ها در چرخه مدیریت بحران کشور یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های مهم توسعه پایدار است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در صورت ساماندهی مشارکت‌های مردمی می‌توان به شکل شایسته و کارآمد علاوه بر خدمت گذاری بهتر از هدر رفت بسیاری از هزینه‌ها جلوگیری کرد که نهادینه کردن این موضوع با همکاری سمن‌ها میسر می‌شود.
وی سمن‌ها را به عنوان رابطان اثربخش بین دو بخش دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریت بحران با مردم دانست و خواستار تقویت هم افزایی و هماهنگی هرچه بیشتر برای افزایش حضور و مشارکت آن‌ها شد.

وی افزود:آیا در زمان وقوع حادثه حضور همه افراد جامعه بدون برنامه در یک منطقه علی رغم دلسوزی و عشق آمدن آن‌ها منطقی است، این حضور‌های بدون هماهنگی گاهی اوقات مانع خدمات رسانی هستند. سمن‌ها می‌توانند به صورت هدفمند به ما کمک کنند.

نجار با بیان اینکه دستورالعمل‌هایی برای فعالیت سمن داریم و جلسات زیادی را تا به امروز با آن‌ها برگزار کرده ایم اضافه کرد:این سمن‌ها ممکن است تحت عنوان مدیریت بحران باشند و یا هر عنوان دیگری می‌توانند با مدریت بحران همکاری داشته باشند.

وی افزود:تا به حال ۷۰۰ سمن ثبت نام کرده اند و مدیریت بحران در زمان ضروری هماهنگی لازم برای همکاری با آن‌ها را انجام خواهد داد و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گزارش‌ها، پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش ماه به سه ماه کاهش پیدا کرده است.

محمد کرمی امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان اظهار کرد: برای ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان محدودیتی برای تأمین زمین وجود ندارد و تشکل های کارگران با استفاده از ظرفیت تعاونی ها می توانند مشکل مسکن جامعه هدف خود را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری ها نباید به کارگران خود بدهکار باشند، افزود: بر اساس گزارش ها میزان معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش به سه ماه کاهش پیدا کرده است و باید تلاش کرد این میزان هم به صفر برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرای طرح های زیربنایی و توسعه ای در استان اشاره کرد و گفت: توانمندسازی‌ نیروی انسانی از ضروریات سیستان و بلوچستان است، چراکه کار با تجهیزات جدید و فنی، نیروی کار ماهر می‌خواهد.

کرمی بیان کرد: کار و تلاش عبادت است و افراد در جایگاه‌های مختلف نباید از کار کردن خسته شوند.

وی افزود: رشته های درسی آموزش و پرورش و دانشگاهها باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می‌شود
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است