Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان گفت: «فداها ابوها» رابطه پدر و دختری نیست، فاطمه زهرا(س) شخصیت بی‌نظیری است که نتیجه و خلاصه هستی است و همه علوم اولین و آخرین در صحیفه فاطمیه موجود است و آنچه در این صحیفه موجود نیست در وجود فاطمه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام «غلامرضا بهرامی» در آیین اختتامیه جشنواره مسابقات قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در مقام حضرت صدیقه طاهره و روز زن ابراز داشت: جرداق مسیحی در وصف حضرت علی علیه السلام  می گوید تاریخ را که ورق میزدم رسیدم به شخصیت بی‌نظیری مانند علی بن ابیطالب دیدم علی بن ابیطالب اقیانوسی است که پایان ندارد، فاطمه الزهرا این چه شخصیتی است که علی بن ابیطالب به او متوسل می شود، آیا زهرا چیست و کیست؟


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به اینکه آنچه تا آخر در عالم اتفاق میافتد در صحیفه فاطمیه بیان شده و شاید مطالبی فراتر از قرآن هم گفته شده باشد، گفت: در حدیث قدسی فرمود یا رسول الله همه عالم هستی را فقط به خاطر این بود که می خواستم شخصیت بی‌نظیری به نام محمد بن عبدالله خلق کنم و اگر تو نبودی عالم و آدم را خلق نمی کردم اما اگر علی نبود تو را خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود شما هر دو را نیز خلق نمی کردم لذا به این خاطر است که فداها ابوها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: فداها ابوها رابطه پدر و دختری نیست او شخصیت بی‌نظیری است که نتیجه و خلاصه هستی است و همه علوم اولین و آخرین در صحیفه فاطمیه موجود است و آنچه در این صحیفه موجود نیست در وجود فاطمه است.

 

وی با بیان اینکه حدیث فاطمة بضعة منی شاید به معنی فاطمه بخشی از وجود من است باشد، تاکید کرد: ما به شناخت فاطمه دستی نداریم و کوچک تر از آنیم که فاطمه را بشناسیم ولی کمال افتخار و سعادت ماست که راه باریک و نزدیکی به این اقیانوس نورانی پیدا کنیم و بهره مند شویم.


حجت الاسلام  بهرامی ابراز داشت: فلسفه وجودی حوزه علمیه خواهران این است که بتوانیم با فرهنگ فاطمی آشنا شویم و بتوانیم این فرهنگ را در جامعه گسترش بدهیم و اگر ارتقاء سطح وجودی و علمی پیدا نکنیم درس خواندن در حوزه علمیه مثل یک صنعت است و ارزشی ندارد ، طلبه حوزه علمیه باید یک جامعه باشد که با فرهنگ فاطمی عجین شود نه فقط درس خوانده و فارغ التحصیل حوزه شود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تاکید بر اینکه قرآن محور زندگی ماست و کتاب مکتوب هدایت بشر است با قرآن انس بگیریم افزود: قرآن کتاب آموزشی تدریس است که هر لحظه باید بخوانیم و هر لحظه ما را ارتقاء معنوی می دهد، نماز هم همین گونه است و نماز امروز با نماز فردا متفاوت است و این تکرار نیست و هر آیه قرآن و هر تکرار آیات قرآن الهی ثبت علی قلبی و هر لحظه تکامل است و هر لحظه تثبیت قران در درون و جان ماست.

 

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: در حدیث آمده است خانه های خود را با خواندن قرآن نورانی کنید و تأکید بر خانه است و خود ما نورانی شدن خود ما صد در صد است ولی خانه فرزندان و تمام زندگی با خواندن قران تحت تاثیر قرار گرفته و نورانی می شود و علوم علوم حوزوی منهای ارتباط معنوی با علوم آسمانی کاربرد ندارد.

 

وی افزود: بهترین مراقبه برای یک انسان که میخواهد خود را تهذیب کند، تلاوت قرآن است و اینکه با خواندن یک آیه تا شب مشغول باشد.

 

وی با بیان اینکه این مسابقات در رشته های حفظ (کل، نصف و ثلث) قرآن کریم، قرائت به دو روش ترتیل و تحقیق، تفسیر و صحیفه سجادیه برای طلاب شده است اظهار داشت: این مسابقات در دو مرحله مدرسه ای و استانی برگزار گردید که مرحله مدرسه ای این مسابقات با شرکت 540 بانوی طلبه  از 1 الی 13 دی ماه  در  مدارس علمیه استان برگزار شد و مرحله نهایی این مسابقات با حضور 118 نفر راه یافته به مرحله استانی 10 بهمن ماه در مدیریت استان اصفهان برگزار شد.


وی افزود: در بخش قرائت به دو شیوه ترتیل وتحقیق 261 نفرشرکت نمودند که 43 نفر به مرحله استانی راه یافتند ، دربخش حفظ قرآن 79 نفر شرکت نمودند که 32 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

 

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: در مسابقات صحیفه سجادیه، تفسیر موضوعی ، تفسیر ترتیبی هم قریب به 200 نفر شرکت نموده اند که ازاین تعداد 123 نفر به مرحله استانی راه یافتند./

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استعفای ظریف ظریف استان بوشهر مجلس بیانیه گام دوم انقلاب حضرت زهرا س محمد جواد ظریف شبستان خبرگزاری حوزه های علمیه خواهران روز زن حضرت زهرا س اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۰۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مراسم بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی شامگاه شنبه با حضور علما و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

این مراسم از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار و حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی به سخنرانی پرداخت.

در این مراسم پیام تسلیت آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پی ارتحال آیت الله ضیاء الدین نجفی تهرانی قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال استاد گرانقدر حوزه علمیه تهران مرحوم آیت الله حاج آقا ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تالم و تاثر گردید.

خدمات فرهنگی و اجتماعی آن عالم بزرگوار و اهتمام ویژه آن مرحوم به ارتباط با نسل جوان و تربیت طلاب علوم اسلامی توشه‌ای گران‌‎بها و از برکات زندگی این روحانی پرهیزکار است.

اینجانب ارتحال این استاد ارجمند را به بازماندگان، وابستگان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سیدهاشم حسینی بوشهری
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

در ادامه نیز پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قرائت شد که بدین شرح است:

«انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم متخلق و پارسا حضرت آیت الله آقای ضیاءالدین نجفی تهرانی (رحمت الله علیه) موجب تاسف گردید.

آن روحانی جلیل القدر پس از بهره‌مندی از فیوضات علمی عالمان بزرگی همچون آیات عظام گلپایگانی، حاج میرزاهاشم آملی و حاج مرتضی حائری یزدی(رضوان الله تعالی علیهم) در تهران رحل اقامت افکنده و منشا خدمات فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی شایان ذکری مانند حضور اثرگذار در دوران جنگ تحمیلی، تاسیس حوزه علمیه، مسجد، حسینیه، بنیاد حفظ و نشر آثار اهل بیت(ع) و کتابخانه در شرق تهران گردید.

اینجانب فقدان ایشان را به بیت مکرم، شاگردان و ارادتمندان و مردم شریف منطقه شرق تهران تسلیت عرض نموده و از محضر خداوند متعال برای ایشان رفعت مقام و باریابی در جنب رضوان و برای بازماندگان صبر جمیل توام با اجر فراوان و پایدار خواستارم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در حوزه علمیه آخوند همدانی
  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • نقشه راه بهره‌گیری از دانش هسته‏‌ای در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین می‌شود
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو کشور و نماینده فارس در لیگ دسته اول شد
  • تیم خور لارستان قهرمان لیگ دسته دو هندبال کشور شد
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو هندبال بانوان کشور شد