Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس مصوبه‌ دولت، مقرر شده 10 درصد از درآمد کنسرت در تهران و کلانشهرها وصول و به حساب خزانه واریز شود و معادل آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد قرارگیرد تا به ادارات کل استان‌ها اختصاص یابد.

علی‌اصغر کاراندیش‎‌مروستی در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در طول دولت یازدهم و دوازدهم در سطح ملی و استانی اعتبارات بیش از دو برابر و تخصیص اعتبار به استان‌ها از ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 6 برابر شده اما هنوز کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیگیر افزایش اعتبارات و ایجاد منابع پایدار از محل درآمدها هستیم تا بتوانیم اقدامات بهتری در حوزه فرهنگ و هنر انجام دهیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد در مجلس به تصویب نهایی رسیده؛ هم‌اکنون در حال پیش‌بینی درآمد ویژه استان‌ها و شهرستا‌ن‌ها هستیم که نباید در تهران و مراکز استان‌ها هزینه شود.

کاراندیش‌مروستی در خصوص نحوه ایجاد منابع پایدار درآمدی اضافه کرد: بر اساس مصوبه‌ای که به تازگی در دولت به تصویب رسیده، مقرر شده از مبلغ کنسرت در تهران و کلان‌شهرها 10 درصد وصول به و حساب خزانه واریز شود و معادل آن در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد تا به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها به غیر از مراکز استان‌ها اختصاص داده شود چرا که شهرستان‌ها با کمبود شدید بودجه مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف برنامه‌هایی دارد که امسال با همکاری شورای اجتماعی به اجرای برنامه‌هایی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر مالی و امکانات دولتی به ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها کمک می‌کند اما لازم است مدیران کل با برنامه عمل کنند و مدیریت داشته باشند و از تمام منابع مالی، انسانی، امکانات استان‌ها و دستگاه‌های دولتی و ظرفیت بخش خصوصی برای رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر بهره گیرند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 300 پروژه در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد در سطح کشور در حال احداث است که برخی پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالا و برخی هم پیشرفت فیزیکی پایینی دارند که برنامه‌ریزی شده نخست پروژه‌های با درصد پیشرفت فیزیکی بالا تکمیل و به اتمام رسیده و سپس با تخصیص اعتبار، نسبت به تکمیل پروژه‌های با درصد پایین پیشرفت فیزیکی اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف بخش خصوصی درآمد فرهنگ و هنر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وزارت ارشاد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استعفای ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت