Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از صدا و سیما، شهرام میرآخور، معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز با اشاره با تمهیدات ویژه و خوبی که برای تنظیم بازار گوشت انجام گرفته است، گفت: ۵ تیم در بازرسی و نظارت مراحل عرضه، انبارها، سرخانه‌ها، برخی از وادکنندگان و عرضه کنندگان و واسطه‌هایی را که در بازار گوشت اخلال می‌کردند شناسایی و با آن‌ها برخورد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول افزود: التهاب بازار گوشت ناشی از کاهش داخلی تولید گوشت بود، نیاز بازار داخل به گوشت حدود ۹۶۰ هزار تن است که امسال فقط ۲۸۰ هزار تن تامین شد و با میزانی که تا الان واردات گوشت داشته ایم باز هم ۳۳۰ هزار تن فاصله وجود دارد تا نیاز داخل به تمامی تامین شود و همین فاصله است که موجب ایجاد فساد و رانت می‌شود به ویژه وقتی که کالایی با ارز دولتی وارد می‌شود و درست به همین دلیل است که نیاز به نظارت ویژه وجود دارد.

میرآخور با بیان این که هیچ مشکلی برای تامین میوه شب عید وجود ندارد، گفت: به دلیل حساسیتی که روی سیب و پرتقال بود این دو قلم میوه به اندازه کافی خریداری و ذخیره شده که در روز‌های پایانی سال با قیمتی که ستاد تنظیم بازار اعلام خواهد کرد توزیع خواهد شد.

یزدان سیف مدیرعامل شرکت‌های بازرگانی دولتی در ارتباط تلفنی گفت: اطلاعات آقای میرآخورلو مطابق اتفاقاتی است که افتاده است. در تامین، توزیع و نظارت، تامین میوه و مرکبات ایام عید به بهترین شکل انجام خواهد شد.میوه شب عید تامین شده است، بخش عمده‌ای به استان‌های مقصد حمل شده و با همکاری دستگاه‌های ذیربط درموعد مقرر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

یزدان سیف درباره توزیع گوشت قرمز نیز گفت: گوشت در فرایند جدید توزیع به دست جامعه هدف خواهد رسید و فرایند توزیع هدفمندتر خواهد شد. فرایند توزیع در حال انجام است که با شارژ کارت‌های بانکی مردم می‌توانند گوشت خود را از مراکز توزیع خریداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به درپیش بودن ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی برای برنج، روغن و شکر اندیشیده شده است. در حوزه شکر قریب به ۱۳۵ هزار تن از طریق استان‌ها و انجمن‌های صنایع غذایی در اختیار جامعه هدف و متقاضیان قرار داده ایم.

یزدان سیف ادامه داد: با کمک استانداران و مدیران صنعت، معدن و تجارت در توزیع مصارف خانوار از طریق شبکه‌های توزیع زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف، کالا‌های مورد نیاز مردم در ایام پایان سال تامین خواهد شد.

وی گفت: برای زنبورداران نیز به دلیل نبود گل و گیاه تمهیدات اندیشیده شده است. در حوزه برنج ماهیانه قریب به ۲۰ هزار تن برنج تا پایان ماه مبارک توزیع خواهد شد.

در حوزه روغن نیز ماهانه بین ۳۵ تا ۴۰ هزار تن روغن خام در اختیار کارخانجات روغن قرار می‌گیرد. درتامین کالا‌های مورد نیاز کشور هیچ کمبودی وجود ندارد و تامین اقلام اساسی کشور با توجه به شرایط تحریم بدون مشکل انجام می‌شود.

بهمن محمدیاری مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: پیش بینی‌های لازم برای تولید گوشت مرغ انجام شده است.

امسال نسبت به سال گذشته ۱۲۱ میلیون جوجه ریزی انجام شده که این آمار بر اساس اطلاعات اتحادیه مرغداران انجام و ثبت شده است.

اکنون مشکلات پیش روی تولید کنندگان این است که تامین نهاده‌هایی مثل ذرت و سویا که با ارز ۴۲۰۰ تهیه می‌شود، به قیمت مصوب تحویل تولید کنندگان نمی‌شود و با توجه به اینکه قیمت تمام شده هرکیلو مرغ برای تولید کننده بیشتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است، ورود غیرکارشناسی بر مبنای قیمت‌های غیرواقعی برای قیمت گذاری موجب دو نرخی و مشکلات برای تولید کننده و مصرف کننده می‌شود.

او گفت: با توجه به قیمت ۳۵۰۰ تومان برای سویا، جوجه یک روزه به قیمت ۴۵۰۰ تومان قیمت تمام شده برای تولید کننده صرف ندارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: هدف ما این است که مرغ با قیمت واقعی و ارزان به دست مصرف کننده برسد بنابراین برای جلوگیری از رانت توزیع نهاده‌ها باید از طریق تشکل‌ها انجام شود.

محمد علی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی درباره نظارت بر بازار آجیل و خشکبار گفت: در کالا‌هایی که مکلف هستند قیمت‌ها مصوب باشد؛ تکلیف روشن است.

در سایر کالا‌ها نیز عرضه و تقاضا قیمت را مشخص می‌کند، ولی اگر قیمت اعلامی متعارف نباشد، قیمت باید براساس قیمت فاکتور فروشنده به اضافه ۱۰ درصد سود محاسبه شود.

اسفنانی در ادامه گفت: با توجه به اینکه همه امکانات و نیرو‌ها و سازمان‌های مرتبط در جهت مبارزه با گرانفروشی است مردم می‌توانند گرانفروشی‌ها را به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ارز برنج تعزیرات مشکلات گرانفروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا ابوترابی گفت: واحد‌های صنفی نانوایی، کابینت سازی، فروش و تعمیر مبلمان و مشاور املاک با تشکیل پرونده به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات صنفی در شعبه‌های تعزیرات حکومتی یزد رسیدگی و اعمال قانون شدند.
 رئیس اداره اجرای احکام تعزیرات حکومتی افزود: حکم صادره این پرونده‌ها علاوه بر پلمب و نصب پارچه تخلف بر سر در واحد‌های صنفی، به پرداخت جزای نقدی هم محکوم، که در هر پرونده جزای نقدی و مدت پلمب و نصب پارچه متفاوت بوده، که حکم‌های صادره اجرا و مختومه شده است.
ابوترابی گفت: این پرونده‌ها در گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده که تخلفات گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی بوده که برای رسیدگی و اعمال قانون به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

دیگر خبرها

  • مرتفع شدن مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود
  • مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود
  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • یک مشاور املاک در کرمانشاه پلمب شد
  • جریمه سزای گرانفروشی رادیاتور
  • اجرای طرح نظارت از تاکسی‌های سطح شهرکرد
  • قاچاقچی سوخت در بند قانون تعزیرات
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران