Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتاوای آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (قدس سره)
متفرقه امر به معروف و نهی از منکر
سؤال 946 :از آنجايى كه امر به معروف و نهى از منكر از واجبات شرعى مى باشند وظيفه انسان در قبال مجالس لهو و لعب و افراد بى بند و بار چيست؟

جواب: اگر احتمال تأثير در ارشاد و نصيحت خود بدهيد، بايد نهى از منكر كنيد. بلى بايد با ملايمت و مهربانى تذكر دهيد، شايد نتيجه بگيريد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سؤال 947 :اگر شخصى در اتومبيلى سوار شده كه نوار موسيقى يا غنا گذاشته اند و بداند نهى از منكر سودى ندارد، وظيفه چيست؟

جواب: در صورت امكان از اتومبيل پياده شود و اگر ممكن نباشد توجه خود را معطوف به امور ديگر كند.

سؤال 948 :در شرايط كنونى در برخى از مراسم عروسى از نوارهاى مبتذل استفاده مى شود، با توجه به اينكه ممكن است عدم شركت در مراسم موجب تيرگى روابط فاميلى شود و از طرف ديگر نهى از منكر هم مفيد نيست، شركت در اين مجالس چگونه است؟

جواب: شركت جايز نيست، اگرچه موجب تيرگى روابط شود.

سؤال 949 :تماس گرفتن با افرادى كه سروكار با نوارهاى مبتذل و فيلمهاى نامشروع دارند چگونه است؟ اگر امر به معروف و نهى از منكر باعث مسخره خود آمر و ناهى شود چطور است؟

جواب: اگر تماس موجب تشويق و يا بى اعتنايى به حرام باشد، جايز نيست.

سؤال 950 :شخصى يكى از اقوامش علاوه بر تارك الصلاة بودن، به بعضى از مقدسات بى احترامى مى كند و او براى احترام پدر و مادر حرفى به او نمى زند ولى قلباً از او ناراضى و ناراحت است، آيا همين مقدار در نهى از منكر كافى است؟

جواب: اگر مى توانيد او را نصيحت كنيد و امر به معروف و نهى از منكر نماييد و ناراحت شدن پدر و مادر مسقط تكليف نمى شود و اگر رفت و آمد با چنين افرادى تأييد آنان باشد ترك كنيد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: احکام امربه معروف و نهی از منکر فتوا آیت الله فاضل لنکرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، وجیهه فاضل در جلسه توجیهی ارزیابان استخدام آموزگاری سال ۱۴۰۳ استان اصفهان، اظهار داشت: در استان اصفهان بیش از ۳۸۰۰ نفر وارد بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان خواهد شد که این آمار بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: ما قرار است ۳۰ سال آینده کودکان استان اصفهان را رقم بزنیم و باید نگاه و نگرش برای جذب نیروهای توانمند به حوزه آموزش ابتدایی باشد.

فاضل افزود: افرادی باید مورد پذیرش قرار گیرند که بتوانند به نحو مطلوبی به آموزش و پرورش دانش‌آموزان ابتدایی بپردازند و کلیه ویژگی‌های یک معلم نمونه باید در افرادی که برای احراز شغل پذیرش می‌شوند، وجود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: بهترین افراد برای گزینش نیروهای استخدامی صورت‌گرفته است تا سطح کیفی لازم برای بررسی صلاحیت‌های داوطلبین شغل معلمی محقق شود.

کد خبر 6090308

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند