Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی، روز میلاد حضرت فاطمه (س) که عصر امروز در کانون پرورشی، فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: الگو سازی و سرمشق لوازمی دارد که این لوازم تربیت و مباحث پرورشی است که به مواضع دینی بر نی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چهل سال از انقلاب گذشته است و امروز در دولت گزارشی مبسوطی در حوزه زنان ارائه کردیم، این گزارش در نوع خودش بی نظیر است و روند تحولات را نشان می‌دهد.

ابتکار با اشاره به اینکه در برخی شاخص‌ها مانند شاخص سواد زمان روستایی، ۱۷ و زنان شهری ۳۴ درصد سواد داشتند، گفت: اکنون بیش از ۹۵ درصد زنان با سواد شدند؛ پیش از انقلاب ۳ درصد زنان تحصیلات دانشگاهی داشتند و اکنون ۲۷ درصد زنان تحصیلات دانشگاهی دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: به دلیل رویکرد دینی و مردم‌سالاری که پایه ریزی شد، آموزش و معرفی زندگی دین مدارانه و جهان بینی و رویکرد دینی و آثار آن برای نونهالان بر عهده ما گذاشته شد، شخصیت‌هایی مانند بزرگی مانند حضرت زهرا س. است.

وی ادامه داد: باید دید این الگو را چطور برای جوانان تبیین کنیم که یک مسیر روایت تاریخی این موضوع است و باید الگوی تاریخی را به الگوی عینی تبدیل کنیم، حال می‌توانیم این الگو‌ها را برای جوان عصر تکنولوژی و قرن ۲۱ بیان کنیم، جوان امروزی باید این الگو را درک کند و در قالب ارزش‌ها ارائه کنیم.

ابتکار بیان کرد: ساده زیستی الگویی است که باید مورد توجه است، اما می‌توانیم آن را با موضوع تخریب محیط زیست و مصرف گرایی ارتباط دهیم و برای جوان امروزی تبیین شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در الگوی زن مسلمان در بخش‌هایی موفق بودیم، گفت:، اما در بخش‌هایی هم مشکل داریم و آن را هم می‌دانیم، این مشکلات به سبک زندگی بر می گردد، اینکه چقدر الگو‌ها را برای جوانان آماده کردیم.

وی ادامه داد: وارد پنجمین دهه انقلاب اسلامی شدیم و مقام معظم رهبری بیانیه‌ای صادر کردند که نقشه راه این ه. را نشان می‌دهد، در تاکیدات ایشان به ج. همگرایی هم توجه شده است و برای دستیابی به آن باید گذشته را تحلیل کنیم.

ابتکار به موضوع مهارت‌های زندگی اشاره کرد و گفت: حقوق شهروندی، گفتگوی بین نسلی، ازدواج صحیح و آسیب‌های دسترسی به فناوری اطلاعات با توجه به انقلاب دیجیتال نه تنها حرف ما بلکه در دنیا مطرح است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: تا زمانی که به اصول بر نگردیم مشکلات حل نمی‌شود، نسل جوان فعلی دچار چالش‌هایی است که به دلیل فقدان مهارت‌های زندگی است.

وی ادامه داد: به طور خاص به مهارت‌های ارتباطی توجه کردیم و در داخل خانواده‌های ایرانی مفاهمه مورد توجه است؛ اگر خواهان دستاورد در حوزه پرورشی و تربیتی هستیم باید گذشته را بازنگری کنیم.

ابتکار به موضوع حجاب هم اشاره و اظهار کرد. این موضوع نه تنها برای زنان بلکه برای مردان و همه افراد جامعه مورد توجه است تا بهره کشی از افراد جامعه پیش نیاید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ساماندهی مدارس مبتنی بر نیاز‌ها برای دوره ابتدایی است، گفت: این موضوع در آموزش و پرورش مورد توجه است و از تحولات ارزنده آن محسوب می‌شود و باید تلاش بتوانیم جامعه متعالی را با الگو‌های رفتاری شخصیت‌های بزرگ هدایت کنیم و دین خود را به شهدا ادا کنیم.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ژاله معماری، عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) در یک گفتگوی رادیویی درباره چالش‌های ورود باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی اظهار كرد: فرآیند خصوصی‌سازی موانع زیادی دارد و تنها مختص باشگاه‌ها نیست. در سایر كشورها نیز این چالش‌ها وجود دارد. متأسفانه در ایران خصوصی‌سازی به تعویق افتاده در حالی که چالش خصوصی‌سازی در همه صنایع وجود دارد.

معماری در این باره ادامه داد: امروز با توجه به فشارهای AFC و تعویق ایجاد شده در آن، خصوصی‌سازی باشگاه‌ها تنها راه ممكن بود. باید به بعد از این فكر كرد چرا كه در شرایط موجود خصوصی‌سازی بهترین راه‌حل بوده است. خصوصی‌سازی نسخه‌ای بوده كه با شرایط موجود حداكثر همخوانی را دارد.

هلدینگ خلیج‌فارس و بانک‌ها تخصص كافی برای مباحث مالی و ترازنامه‌ها را دارند. اما بقای تیم‌ها در بازی‌های آسیایی و توقعات هواداران، مورد نگرانی است و باید فكر خوبی برای آن موارد كرد تا كمترین آسیب وارد شود و فرآیند انتقال و افزایش سهم بازار انجام شود. امید می‌رود با تقویت فعالیت‌های اقتصادی این ۲ باشگاه شرایط خوبی را شاهد باشیم.

معماری با اشاره به انتقال‌های مشابه در سایر كشورها خاطرنشان كرد: خصوصی‌سازی بسیار حساس است و با توجه به جمعیت فوتبال دوست ایران باید مراقبت بیشتری از آن صورت گیرد تا به تدریج هلدینگ‌ها و بانک‌ها بتوانند سهام را وارد فرابورس كرده تا به سوددهی برسد و سهم هواداران بیشتر شود و به ۵۱ به ۴۹ برسیم. كسانی كه برای این نسخه تصمیم‌گیری كردند، به همه شرایط آن واقف بودند.

عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به پیش‌بینی موانع این مسیر گفت: دولت باید بخش خصوصی را حمایت كند و منابع درآمدی حق پخش و قانون کپی‌رایت نیز برای باشگاه‌ها فراهم شود. توجه بخش خصوصی در قسمت تربیت بازیكنان و خریدوفروش آنها قرار دارد و باید مراقب بود توسعه ورزش در اولویت‌های بعدی قرار نگیرد. البته در همه دنیا این‌گونه است و به همین دلیل دولت با حساسیت بالایی خصوصی‌سازی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟