Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به رشد شاخص‌های سواد و کاهش تبعیض جنسیتی در سوادآموزی ایران گفت: از ابتدی انقلاب تاکنون، نرخ سه درصدی زنان از تحصیلات دانشگاهی به 27 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، «معصومه ابتکار» روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، «روز امور تربیتی و گرامیداشت روز زن» که در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار ‌شد، گفت: برای داشتن دستاورد بهینه در حوزه‌های تربیتی باید در شیوه‌ها و روش‌های تربیتی، نگاه نوین و متناسب با روز دنیا داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الگوسازی به خصوص در موضوع تربیت دینی لوازمی نیاز دارد که باید به آن توجه ویژه شود؛ امری که مسئولیت سنگینی بر دوش مربیان تربیتی و پرورشی نهاده است.
وی افزود: امروزه با گزارش‌های مبسوطی که در چهل سالگی انقلاب به خصوص در حوزه زنان تهیه و به دولت تقدیم شده است، شاهد توسعه شاخص‌های سواد و کاهش تبعیض جنسیتی در حوزه سواد آموزی هستیم به گونه ای که اکنون سواد زنان روستایی و شهری تا بالای 95 درصد طی مسیر کرده و نرخ سه درصدی زنان از تحصیلات دانشگاهی به 27 درصد رسیده است.
ابتکار درعین حال تصریح کرد: البته اینها دلیل بر رسیدن به همه آرمانها نیست و مشکلات زیادی همچنان وجود دارد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: رویکرد دینی و اسلامی جامعه ایران رسالت ویژه ای بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است تا جهان بینی و رویکرد دینی و فواید و آثار آن را برای نوجوانان و دانش آموزان ترسیم و تدریس کنند.
وی افزود: سیره ائمه نشان می‌دهد که حرف آنان با عمل یکی بوده و نیاز است که این الگو را به دانش آموزان معرفی کرد که این معرفی و الگوسازی باید به گونه ای صورت گیرد که مورد پسند جوانان عصر دیجیتال قرار گیرد و در جای جای زندگی آنان نهادینه شود.
وی خاطرنشان کرد: این فاصله زمانی میان ائمه و نسل جدید را باید در عمل پر کنیم تا پسر و دختر امروزی آن را درک کند، همانند الگوی ساده زیستی که نیاز است برای داشتن دستاورد در حوزه های تربیتی در شیوه ها و روش ها نگاه نوین به کار برد.
وی ادامه داد: ما ناگزیریم این مسائل را ببینیم و با نگاه جدید و متناسب با روز دنیا در مورد آن برنامه ریزی کنیم، با نگاه واقع بینانه می‌توان جامعه متعالی که الگوهای عملی و رفتاری از شخصیت های ائمه داشته باشد را محقق کنیم.

** محققان برای آسیب‌شناسی مشکلات مهارتی گفت‌و‌گوی بین نسلی در خانواده‌ها کمک کنند
ابتکار با اشاره به اینکه در الگوی زن مسلمان در جاهایی موفق بودیم اما جاهایی مشکل داریم، تصریح کرد: در حال تنظیم گزارش تحلیلی از آسیبها و چالش های اجتماعی و فرهنگی همچون نبود مهارتهای گفت‌و‌گوی بین نسلی در میان اعضای خانواده هستیم که نیاز به آسیب‌شناسی دارد و برای دستیابی به این هدف از کارشناسان و تحلیلگران طلب یاری و همکاری داریم.
معاون رئیس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود به پیام رهبری در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه آینده است که باید به عنوان الگو مدنظر قرار گیرد.
در بخش دیگر از این همایش، سه کتاب با عناوین «آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان»، «خوب زیستن در مسیر زندگی مشترک» و « زنان مدیر آموزش و پرورش در چهل سالگی انقلاب اسلامی» توسط معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سید محمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش و فرحناز مینایی پور مدیر کل امور زنان آموزش و پرورش رونمایی شد.
علمی**9294** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي معصومه ابتكار زنان تحصيلكرده سوادآموزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۱۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: عفاف و حجاب یک اصل و راهبرد در دین مبین اسلام است که در رشد و بالندگی انسان و جامعه موثر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش زنان مومنه و محجبه یک اصل انکار ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه‌های میلیاردی جهان غرب در مسایل مرتبط با زنان افزود: دخالت استکبار در تمامی جنگ‌ها، مصیبت‌ها، کشتارها و … در اقصی نقاط جهان آشکار است و به طور نمونه در ملی شدن صنعت نفت، کودتای ۲۸ مرداد و توطئه‌های پس از انقلاب در قبال خواست مردم ایران ایستاد.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: غرب با از میان برداشتن حجاب درصدد از بین بردن اصل و اساس خانواده، نابودی تربیت دینی و توجه به آموزه‌های دینی که موجب رشد شخصیت والای زنان می‌شود، است.

حجت الاسلام نوری گفت: مردم ایران اسلامی باید چالش تحمیلی استکبار علیه مقوله راهبردی حجاب را از میان بردارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطر نشان کرد: هجمه به دین مبین اسلام در زمان امام جعفر صادق (ع) مشابه عصر کنونی است.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه دشمن برای هجمه به دین بیان کرد: جهاد تبیین راه برون رفت از این چالش بزرگ است.

حجت الاسلام نوری اظهار کرد: جوانان غربی با بی‌اعتمادی به رسانه‌های کشورهایشان شعار نابودی رژیم صهیونیستی سر می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به تظاهرات دانشجویان ۴۰ دانشگاه آمریکا بر علیه صهیونیست‌های خبیث و اشغالگر گفت: بازداشت دو هزار دانشجو که صرفاً برای دفاع از مظلومین فلسطین به میدان آمده بودند، دروغ بودن آزادی بیان در این کشور را اثبات کرد.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق نشان دهنده قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران و ضعف رژیم صهیونیستی و حامیانش در قبال انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بجنورد بیان کرد: دوران ائتلاف‌های غربی بر علیه مسلمانان گذشته است و جبهه مقاومت با اتکا به جوانان مومن و انقلابی دیگر اجازه تفکر ایجاد ائتلاف‌هایی از این دست را به استکبار را نمی‌دهد.

کد خبر 6095579

دیگر خبرها

  • بازداشت هزاران دانشجو در آمریکا دروغ آزادی بیان را اثبات کرد
  • رقابت ۱۶ هزار و ۴۷۱ داوطلب کرمانشاهی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • تشکل‌های دانشجویی در شناسایی مسائل و اعتباربخشی سیاست‌ها کمک کنند
  • آمار‌های مهم از نبرد پرسپولیس - سپاهان
  • هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم و متن
  • هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب + فیلم
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است