Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می شود:

مسابقه هفته؛ ال کلاسیکو

تیم فوتبال رئال مادرید در رقابت‌های جام حذفی اسپانیا به مصاف تیم فوتبال بارسلونا رفت که این دیدار با نتیجه سه بر صفر به سود بارسلونا به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار سوارز دوبار برای آبی‌اناری‌ها گلزنی کرد و مدافع کهکشانی‌ها نیز یک گل به اشتباه وارد دروازه رئال کرد. دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود. تیم بارسلونا در مجموع دو بازی توانست با نتیجه ۴ بر یک به فینال کوپا‌دل‌ری صعود کند.

پیشنهاد هفته؛ دیدار استقلال و فولاد

تیم فوتبال استقلال در هفته بیستم به مصاف تیم فوتبال فولاد می رود که نتیجه این دیدار برای آبی‌ها بسیار مهم است. استقلال با 34 امتیاز در رده چهارم جدول لیگ برتر قرار دارد و با کسب این سه امتیاز می تواند در لیست مدعیان قهرمانی لیگ برتر باقی بماند. استقلال توانست بازی عقب افتاده خود را با نتیجه سه بر صفر مقابل ذوب‌آهن پیروز شود و برای ادامه راه بسیار امیدوار است. افشین قطبی هم که در گذشته سرمربی پرسپولیس بود هرگز نتوانسته آبی‌ها را شکست بدهد و در سه دربی که مقابل آبی‌ها به عنوان سرمربی پرسپولیس حضور داشت به تساوی بسنده کرد.

معرفی رشته؛ بوچیا

نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است. ورزش بوچیا در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده بود اما درحال‌حاضر توسط ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه و شدید حرکتی همانند آتروفی عضلانی نخاعی  مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورزشکاران برحسب توانایی‌های فیزیکی و عملکردشان در یکی از چهار کلاس ورزشی BC1-BC4 به رقابت می‌پردازند؛ هدف این بازی پرتاب توپ‌های رنگی به نزدیکی توپ سفید (جک‌بال) می‌باشد.

شرکت‌کنندگان می‌توانند توپ‌ها را برحسب توانایی‌هایشان با دست یا پا و یا در ناتوانی‌های شدید با سر و با یک وسیلهٔ کمکی (رمپ) پرتاب نمایند و در پایان هر دور، داور بر اساس میزان نزدیکی توپ‌ها به جک‌بال به بازیکنان امتیاز می‌دهد؛ این ورزش نیاز به هماهنگی اندام، پردازش سیستم عصبی مرکزی، کار گروهی و کنترل هیجانی دارد و کیفیت زندگی بسیاری از اشخاص دارای فلج مغزی از طریق شرکت در این بازی و ارتباط با مردم و دوستان جدید افزایش یافته است.

بازی بوچیا شامل ۱۳ توپ می‌باشد که ۶ عدد از آنها آبی، ۶ عدد از آنها قرمز و یک عدد دیگر سفید (جک‌بال) می‌باشد؛ هر دسته ۶ تایی در دست یک تیم قرار دارد و جک‌بال هم در آغاز بازی توسط قرعه به یک تیم داده می‌شود تا آن را در محدودهٔ مشخصی در زمین بازی پرتاب نماید سپس افراد هر تیم توپ‌های قرمز و آبی را به نوبت به سمت جک‌بال پرتاب می‌نمایند و امتیاز بازی نیز براساس شمارش تعداد توپ‌هایی است که از نزدیک‌ترین توپ تیم حریف به جک‌بال نزدیک‌تر باشد (سیاوشی و بلوریان 1394)  بوچیا به سه صورت انفرادی، دونفره و تیمی برگزار می‌شود.

شخصیت هفته؛ آرین غلامی

آرین غلامی، شطرنج باز نوجوان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران که در مسابقات بین‌المللی اخیر از رویارویی با حریفی از رژیم‌صهیونیستی امتناع کرده بود، به همراه خانواده خود با رهبر انقلاب دیدار و گفتگو کرد و مورد تقدیر ایشان قرار گرفت.

برنده هفته؛ صعود تیم ملی بسکتبال ایران به جام جهانی

تیم ملی بسکتبال ایران با غلبه بر استرالیا سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی 2019 چین را به دست آورد. این سومین حضور بسکتبال ایران در ادوار مختلف این رقابت‎ها است.  آخرین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در مجموع 6 پنجره انتخابی جام جهانی 2019 چین در تالار بسکتبال آزادی و برابر تیم استرالیا برگزار شد. شاگردان مهران شاهین طبع با نتیجه 85 بر 74 حریف خود را شکست دادند. این نتیجه در حالی به دست آمد که ملی پوشان بسکتبال ایران در دیدار رفت برابر استرالیا که در چارچوب پنجره پنجم و در ملبورن برگزار شد متحمل شکست شده بودند. البته تیم ملی استرالیا در دیدار ترکیبی کاملا متفاوت نسبت به دیدار رفت و در واقع با جوانان خود مقابل ایران قرار گرفت.

بازنده هفته؛ دروازه‌بان چلسی

در آخرین دقایق بازی تیم های فوتبال چلسی و منچسترسیتی در فینال جام اتحادیه انگلیس که در ویمبلی برگزار می‌شد، میلیون‌ها بیننده تلویزیونی مسابقه در کمال تعجب تصاویر به شدت عصبانی و برافروخته مائوریتزیو ساری، سرمربی چلسی، را در حالی می‌دیدند که کپا، دروازه‌بان این تیم، از دستورش سرپیچی کرده و حاضر نبود از زمین خارج شود.

نقد هفته؛ ورزشکاران تافته جدا بافته نیستند!

ورزشکاران باید در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه و لزوم همکاری آنها برای جلوگیری از بروز مشکلات تلاش بیشتری کنند. تحریم‌های اقتصادی بر زندگی تک تک مردم ایران تاثیر گذاشته است و باید ورزشکاران هم در کنار مردم تحمل کنند. ورزشکاران تافته جدا بافته از مردم ایران نیستند. تحریم‌ها به تمامی اقشار جامعه فشار می‌آورد و ورزشکاران در این تحریم‌ها سهیم هستند اما این باعث نمی‌شود که دست از تلاش کردن برای شادی مردم بردارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تساوی بدون گل جمهوری اسلامی ایران چلسی رئال مادرید زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها

در این دیدار که ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در بانکوک آرنا آغاز شد، ملی‌پوشان ایران با ترکیب باقر محمدى، محمدحسين درخشانى، مهدى كريمى، سالار آقاپور و بهروز عظیمی مقابل حریف صف‌آرایی کردند.

ایران که مثل همیشه بازی را پرفشار شروع کرده بود روی نفوذ سالار آقاپور و اشتباه مدافع حریف مشرب عادلوف به گل اول رسید اما جورائف از روی یک ضربه کاشته خیلی زود گل ایران را پاسخ داد. 

در حالیکه ایران حاکم مطلق بازی بود و موقعیت‌های متعدد گلزنی یکی پس از دیگری هدر می‌رفت، این ازبکستان بود که روی یک غافلگیری توسط بازیکن شماره ۱۱ اخمتزیانوف به گل دوم رسید. 

بازی در نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک  به سود ازبکستان به پایان رسید. ایران نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و تیم حریف را تحت فشار قرار داد که در نتیجه همین عملکرد ضربه اوت مسلم اولادقباد پس از برخورد به اخمتزیانوف وارد دروازه حریف شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

 پس از این گل فشار ایران ادامه داشت و بازیکنان ازبکستان به بازی فیزیکی و درگیری رو آوردند که داور مشرب عادلوف را بعد از دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج کرد. ایران از فرصت چهارنفره شدن تایلند استفاده کرد و روی پاس سالار آقاپور، این بهروز عظیمی بود که با پای چپ گل سوم ایران را به ثمر رساند. 

علیرغم حملات ایران این اخمتزیانوف بود که با یک بغل پا گل دوم خود و سوم ازبکستان را وارد دروازه ایران کرد تا در پنج دقیقه مانده به پایان بازی همه چیز به تساوی کشیده شود. این نتیجه تا پایان وقت نیمه دوم ادامه داشت و بازی به وقت اضافه کشیده شد. 

در آغاز پنج دقیقه اول وقت اضافه علی اکرمی خطای ششم را از ازبک‌ها گرفت تا ایران از نقطه دوم صاحب پنالتی شود که دروازه‌بان ازیک این ضربه را مهار کرد و سایر حملات ایران نیز راهی به دروازه نیافت. 

در نیمه دوم وقت اضافه نیز بازی یکطرفه ایران به گلی نینجامید و حتی در حالیکه تنها ۵ ثانیه از باقی مانده بود ضربه سنگین احمدعباسی به تیر برخورد کرد تا کلکسیون بدشانسی‌های ایران تکمیل و بازی به ضربات مرگبار پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی باقر محمدی با مهار دو ضربه پنالتی به ایران کمک کرد تا در مجموع ایران با پیروزی هفت بر هشت حریف را شکست دهد.

ایران با این پیروزی به فینال جام ملت‌های آسیا راه یافت و روز یکشنبه ورزشگاه بانکوک آره‌نا به مصاف تایلند میزبان می‌رود.

دیگر خبرها

  • صعود نفس‌گیر تیم ملی فوتسال به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • صعود شاگردان شمسایی به فینال در ضیافت پنالتی‌ها
  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وحید شمسایی: گام نخست را با صعود به جام جهانی برداشتیم
  • شمسایی: گام اول را با صعود به جام جهانی برداشتیم/حذف ژاپن شگفتی نبود
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با ۶ گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • ایران به جام جهانی صعود کرد/ قرقیزستان با 6 گل مغلوب شاگردان شمسایی شد
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد/صعود ملی‌پوشان به مرحله نیمه نهایی