Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@14:39:34 GMT

دیدار سفیر ایران با فرماندار ایالت مهاراشترای هند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۲۷۲۰۱

دیدار سفیر ایران با فرماندار ایالت مهاراشترای هند

فرماندار ایالت مهاراشترای هند در دیدار با علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو گفت: از این‌که روابط تجاری هند و ایران طی ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرده و روند صعودی دارد،خوشحالیم.

به گزارش ایسنا،  ویدیاساگار راد فرماندار ایالت مهاراشترای هند با اشاره به سابقه دیرین و تاریخی روابط دو کشور در حوزه های تاریخی، تمدنی ،فرهنگی و بازرگانی میان ایران و هند،تاکید کرد که ظرفیتهای فراوانی برای توسعه روابط دوجانبه در بخشهای اقتصادی،گردشگری،سرمایه گذاری و دانشگاهی میان ایالت مهاراشترای هند و استانهای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که بایستی عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی از چابهار به عنوان سمبل پیشرفت روابط دو کشور یاد کرد.
علی چگنی سفیر کشورمان در هند نیز با اشاره به وجود سازو کارهای بانکی موجود بین دو کشور و زمینه های گسترش روابط با هند به ویژه ایالت 120 میلیون نفری مهاراشترا به مرکزیت مومبای، آمادگی کامل دولت جمهوری اسلامی ایران برای عملیاتی کردن اهداف دوکشور را اعلام کرد.
در این دیدار که با حضور سرپرست کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مومبای صورت گرفت، دو طرف زمینه های همکاری های استانی و منطقه ای و تبادل هیات های مختلف در عرصه های گوناگون روابط را بررسی و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۲۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی