Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@12:33:30 GMT

چرا عراق در نشست ورشو شرکت نکرد؟

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۳۰۲۷۰

خرداد: وزارت امور خارجه عراق، علت شرکت نکردن این کشور در نشست ورشو را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نمی‌توان امنیت و توسعه را تجزیه کرد، سیاست عراق مبنی بر ادامه و تقویت روابط با همه طرف‌ها است.
الصحاف تصریح کرد: مقابله با ایدئولوژی افراط گرایی و تکفیر نیازمند حمایت از راه‌کارهای توسعه است تا جوامع رشد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عراق موافق سیاست‌محورها در منطقه نیست، زیرا این سیاست به اعتمادسازی کمک نمی‌کند و منافع فراگیر همه طرف‌ها را تأمین نمی‌کند.
به گزارش شبکه خبری العالم، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق همچنین گفت: این وزارت خانه، از ارائه روش‌هایی برای همکاری استراتژیک حمایت می‌کند و از همکاری‌های استراتژیک چند جانبه با درنظر گرفتن خطرات مشترک در چارچوب حمایت و ایجاد توانایی‌ها استقبال می‌کند.
الصحاف بار دیگر بر موضع ثابت عراق در حمایت از تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید و تصریح کرد: عراق در نشست‌های ورشو شرکت نکرد، زیرا برنامه‌های این نشست مشخص نبود و برای اهانت به ایران بود و این نشست، موضوع فلسطین را که قضیه‌ای اساسی و اصولی برای عراق است، استثنا کرده بود. برچسب ها: وزارت امور خارجه عراق ، ورشو ، عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزارت امور خارجه عراق ورشو عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی