Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:32:38 GMT

مسئولیت دستگاه های همدان برای کاهش خودکشی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۳۰۶۷۶

مسئولیت دستگاه های همدان برای کاهش خودکشی مشخص شد

همدان- ایرنا- مسئول کارگروه آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مسئولیت هر یک از دستگاه های اجرایی و مسئول در زمینه خودکشی تدوین و به آنها ابلاغ شده است.

آزیتا نیک روش روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 23 آسیب اجتماعی شاخص شناسایی و برای هر یک از دستگاه ها تقسیم کار مشخصی در قبال هر یک از این آسیب ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی در زمینه اچ آی وی - ایدز، خودکشی، اختلالات روانی و مسائل و مشکلات موجود در محیط های فرهنگی و علمی مسئولیت مستقیم بر عهده دارد.
نیک روش اضافه کرد: همچنین این دانشگاه در زمینه مداخله در پیشگیری از اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی به عنوان دستگاه همکار دیگر مجموعه ها انتخاب شده است.
رییس اداره همکاری‌های بین بخشی و توسعه پایدار معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: با توجه به وضعیت خودکشی و اختلالات روانی در این استان، انتظارت از مسئولان دستگاه ها برای کاهش این مولفه ها تدوین و به آنها ابلاغ شد.
نیک روش اضافه کرد: همچنین تفاهمنامه ای با نیروی انتظامی برای برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی، آموزشی و پژوهشی برای کاهش آسیب های اجتماعی امضا شده است.
وی گفت: تا پایان سال جاری در 15 درصد محله های این استان کانون سلامت محله تشکیل و آماده ارائه خدمات می شوند.
مسئول کارگروه آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: 3 کانون محله تا پایان سال در همدان بهره برداری شده و در این صورت شمار این کانون ها به 6 مورد در این شهر می رسد.
نیک روش بیان کرد: محله های هر شهرستان توسط فرمانداری و شهرداری تقسیم بندی شده و در هر محله یک کانون سلامت محله راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه شهرستان همدان به 53 محله تقسیم شده است، اضافه کرد: بعد از تقسیم بندی محله ها و شناسایی زیر ساخت های موجود در آن، از این ظرفیت ها در کنار منابع علوم پزشکی برای امور سلامت بهره گیری می شود.
مسئول کارگروه آسیب های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: پس از تعیین اعضای کانون سلامت محله و ابلاغ یکساله برای آنها، این افراد مکلف به پیگیری مصوبات کانون سلامت محله هستند.
نیک روش ادامه داد: اعضای کانون سلامت اقدام به نیازسنجی در محله ها و شناسایی مشکلات در ابعاد سلامت جسمی، روانی و معنوی کرده و پس از اولویت بندی مشکلات با کمک مجمع سلامت محله با حضور دبیر و جانشین کانون و افراد ذی نفوذ محله مسائل بررسی می شود.
وی اضافه کرد: چنانچه مشکلات شناسایی شده محله ای حاد باشد به جای کانون سلامت محله در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان یا استان موضوعات بررسی و در مورد آنها تصمیم گیری می شود.
7526/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی علوم پزشکی کانون سلامت آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود خودروهای جدید به هلال احمر

بابک محمودی،اظهار داشت: ما در آستانه صد و سه سالگی تشکیل جمعیت هلال احمر هستیم. سال گذشته و امسال تقریباً توانی به این جمعیت اضافه شد که برابری می‌کند با همین صد سال گذشته که انصافاً این دوره بدون اینکه نگاه سیاسی به موضوعات باشد حداکثر تلاش شد برای کمک رسانی و خدمات رسانی به مردم عزیز کشورمان.

وی افزود: علاوه بر این ۱۶۰۰ دستگاه ما امسال در حال عقد قرارداد و خرید بالغ بر ۲۸۰۰ دستگاه خودروهای امدادی و آمبولانس هستیم و تا پایان سال به بدنه امداد و نجات کشور اضافه خواهیم کرد، که شاهد خدمات بیشتری به مردم باشیم.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع ساخت پایگاه‌های امداد و نجات با کمک دولت و استانداردی‌ها پیگیری می‌شود که در حال حاضر بالغ بر ۶۲۰ پایگاه داریم و این برنامه را داریم تا حدود ۱۰۰ پایگاه دیگر را اضافه کنیم و در نرم جهانی به یک عدد بسیار مطلوبی از نظر زمان برای رسیدن در محل حادثه خواهیم داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: بزرگراه‌های جدیدی به سرعت به بدنه کشور اضافه خواهد شد که این موضوع نیاز به تجهیز دارد و برنامه‌ریزی هم نیز صورت گرفته است که به یاری خداوند ما شرایط بسیار خوبی را برای امسال و سال آینده برای اجرای عملیات‌های امداد امدادرسانی در تمام سطوح کوهستانی در پیش خواهیم داشت.

محمودی در خصوص خودروها و آمبولانس‌های امدادی جدید که به بدنه این سازمان اضافه شده‌اند بیان کرد: تقریباً تمامی استان‌ها داری یک حالت فرسودگی ناوگان هستند که به تمامی این استان‌ها اعزام خواهد شد اما بعضی از این استان‌ها با توجه به شرایط جغرافیایی، همچنین وسعت، و تعداد پایگاه‌های که دارند در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی گفت: عمدتاً استان‌های اصلی و حادثه خیز ما که مقصد مسافرت‌ها هستند از نظر پایگاه‌های امداد و نجات و خودرو به طور ویژه دیده شدند ولی به طور کل با ۲۷۰۰ دستگاه تمامی ناوگان لجستیکی استان‌های ما بروز رسانی خواهند شد و به لطف خداوند توان بسیار بالایی به جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص پلاک این خودروها نیز گفت: سردار رادان شخصاً به این موضوع ورود کردند و انشاالله در اسرع وقت انجام خواهد شد، همچنین ما منتظر تجهیزات هستیم که به محض تجهیز شدن کار پلاک خودروها انجام می‌گیرد که این موضوع به خود استان‌ها واگذار می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • کشف یک دیواره تاریخی از یک بنا در همدان
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت