Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - معاون مکانيزاسيون وزارت جهاد کشاورزي درخصوص نقش تحريم ها در توليد ماشين آلات کشاورزي گفت: تحريم ها تاثير چنداني در روند توسعه مکانيزاسيون در حوزه کشاورزي ما ندارد زيرا اين روند مبتني بر صنعت داخلي کشور است.

کامبيز عباسي شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با ايرنا در اهواز اظهار داشت: در حوزه مکانيزاسيون کشاورزي حدود 95 درصد خود اتکايي داريم، از سويي ديگر ثبات قيمت ها در اين حوزه به مراتب پايدارتر از تغييرات قيمتي در ساير بخش ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: به طور ميانگين حدود 45 درصد قيمت ماشين آلات و تجهيزات پر مصرف کشاورزي تغيير کرده، با اين وجود تامين ماشين آلات به صورت مطلوبي انجام شد.
عباسي با اشاره به لزوم ارتقا جايگاه صنعت ماشين آلات کشاورزي در منشور صنعتي کشور گفت: نقش صنعت ماشين آلات کشاورزي به عنوان ضامن امنيت غذايي کشور در اين منشور و در بودجه هاي مربوطه بايد پررنگ شود.
وي ادامه داد: صنعت ماشين آلات کشاورزي يک صنعت بسيار اثرگذار در امنيت غذايي است و اهميت آن از بسياري از صنايع مانند صنعت خودرو سازي کمتر نيست.
معاون وزير کشاورزي درخصوص دليل بي رغبتي به صنايع ماشين آلات کشاورزي يادآور شد: صنايع خودرو سازي، موتورسيکلت و ماشين آلات حوزه نفت داراي گردش هاي مالي بالايي هستند اما صنعت ماشين آلات کشاورزي با جامعه کشاورزي در ارتباط است و نقش اين صنعت در حوزه امنيت غذايي کشور مغفول مانده است.
عباسي افزود: نقش توليد ماشين آلات کشاورزي همچون تراکتور، بذرکار و کمباين براي برخي سرمايه گذاران روشن نشده است، فقدان اين صنعت ضربه هاي جبران ناپذيري برجاي خواهد گذاشت.
9887/6002
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۱۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک

دریافت 71 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با حضور در بندر شهید رجایی بندرعباس بخش‌های مختلف بندر، گمرک و انبارهای اموال تملیکی را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 6095105

دیگر خبرها

  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی