Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی از مراجع تقلید شیعیان شامگاه پنجشنبه با حضور گسترده طلاب، اساتید حوزه و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع تقلید و حضرات آیات امینی، حسینی بوشهری، مقتدایی، کعبی و نمایندگان بیوت مراجع تقلید و مسئولان استان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آیت الله گلپایگانی عمر خود را در راه خدمت به اسلام و تربیت شاگردان صرف کرد

حجت الاسلام نظری منفرد به عنوان سخنران این مراسم اظهار کرد: آیت الله گلپایگانی عمر خود را در راه خدمت به اسلام و تربیت شاگردان شایسته صرف کرد.

وی دو نعمت، بیان و فکر را از نعمت‌های ارزشمند خداوند به انسان‌ها برشمرد و گفت: این دو نعمت، چون دو بال پرنده می‌تواند انسان را به قله کمال و سعادت برساند؛ اگر انسان از نعمت فکر استفاده نکند در زندگی‌اش سقوط می‌کند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نعمت ایمان نیز بزرگ‌ترین نعمت خداوند است و اگر تمام عمر شکرش را به جای اوریم باز نمی‌توانیم قدردان این نعمت باشیم.

وی با بیان اینکه جوانان باید کار‌های خود را با فکر و اندیشه انجام دهند افزود: اکنون این فضا‌های مجازی چنان اوقات فراغت جوانان ما را پر کرده است که قدرت فکر را از آنان گرفته.

حجت الاسلام نظری منفرد ابراز کرد: با فکر است که انسان می‌تواند به خداوند برسد و بزرگان ما نیز با اندیشه و فکرشان به مقام و درجه والا رسیدند.

وی با اشاره به اینکه مردم به خصوص جوانان نباید فریب ظواهر دنیا را بخورند، گفت: خداوند در سوره مؤمنون به بیان حال کسانی می‌پردازد که عمر خود را به غفلت گذراندند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه آیت الله گلپایگانی به آنچه در زندگی رسیده بود اعتقاد داشت وعمل می‌کرد، افزود: ظاهر و باطن این مرجع فقید یکی بود و در زندگی نیز با صبر و شکیبایی می‌زیست.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه اضطراب را درمان کنیم؟

سؤال پرسیدند که برای رفع اضطراب و استرس هایی که بدون منشأ خاصی به انسان وارد می‌شود و از طریق پزشکی هم حل نشده چه کار باید کرد؟

قرآن می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، همین.

به قول حضرت امیرالمومنین (ع)، دنیا تجارت خانه‌ای بیش نیست.
تمام انسان این باشد هرچه که عقل و شرع برای او تعیین کرده‌اند، جدی بگیرد و در این صورت، مواردی که برای او مایه اضطراب و هم‌ّوغم ّ آینده باشد، از این موارد خیالش آسوده است.

مگر یکی از اسامی خدا، ارحم الراحمین نیست؟ رحمت دیگران اگر باشد محدود است و محدود نسبت به نامحدود هیچ است؛ خدا را فراموش نکنیم.
همه عواملی که باعث اضطراب می‌شوند، چیز محدودی هستند.

خداوند متعال فرموده است: بشر شعورت کجا رفته است؟ مگر می‌شود خدا کفایت کار بنده خودش را به عهده نگیرد.
«إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُمْ وَ إِنْ یَخْذُلْکُم فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ».

خیال و اضطراب به این خاطر است که انسان غفلت می‌کند و دچار وسوسه شیطان می شود.

اگر بخواهیم، باید استغفار در سحر را جزو برنامه زندگی خود قرار دهیم که این قلب باید موانعش رفع شود.
قلب را خدا ساخته برای اینکه خودش در آنجا استقرار پیدا کند.
«اَلْقَلْبُ حَرَمُ اَللَّهِ فَلاَ تُسْکِنْ حَرَمَ اَللَّهِ غَیْرَ اَللَّهِ».

زنگارهای حاصل از غفلت های گذشته، جز با "استغفار" و "صلوات بر پیغمبر اکرم (ص)" پاک نمی‌شوند؛ اگر پاک کنیم، خداوند متعال ساکن و مستقر میشود.
برای اینکه مشکلمان حل شود، باید اول نگاه کنیم که خودمان در ارتباط با خدا چه گیری داریم؟

دیگر خبرها

  • جزئیات اعزام زائران کردستانی به سالگرد ارتحال امام (ره)+فیلم
  • رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز دختر: منزوی کردن زنان را به هیچ وجه قبول نداریم / دختران سرمایه بزرگ کشور هستند
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • واکنش علی مطهری به نوازنده دف زن در مراسم سالگرد پدر
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟