Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی گمرک ایران گفت:با توجه به اعلام نظر وزارت جهاد کشاورزی دستور ترخیص دانه آفتابگردانی که با ارزش مربوط به دانه آفتابگردان آجیلی و با مأخذ ۵۵% و ارز نیمائی به گمرکات کشور اظهار شده، صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد جمال ارونقی معاون امور گمرکی گمرک ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی تسنیم با اشاره به موضوع دپو 150 کانتینر تخمه در گمرکات، گفت: وفق مفاد نامۀ شمارۀ 21039/020 مورخ 25 دیماه سالجاریِ وزیر محترم جهاد کشاورزی ، رفع ممنوعیت دانۀ آفتابگردان آجیلی با کد تعرفۀ 12060090 با تأمین ارز از محل بازار ثانویه، به مراجع ذیربط اعلام و ابلاغ گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: " واردات دانۀ آفتابگردان روغنی با کد تعرفۀ 12060010 همچنان ممنوع می باشد." با توجه به این موضوع، گمرک ایران درخصوص مرجع صلاحیت دار بررسی ماهیت این کالا، موضوع را از دفتر مقررات صادرات و واردات استعلام نمود که اداره کل مذکور استعلام گمرک را به وزارت جهاد کشاورزی منعکس و آن مرجع، در پاسخ اعلام نمود: " موضوع تعیین نوع ماهیت دانۀ آفتابگردان اعم از آجیلی یا روغن کشی از وظایف قانونی موسسۀ ملی استاندارد است. "

 ارونقی اضافه کرد: براساس مکاتبه ای که از سوی گمرک با وزارت جهاد کشاورزی صورت پذیرفت، تصریح گردید در صورت تشکیک در ماهیت دانه آفتابگردان وارداتی ، گمرک باید موضوع را از جهاد کشاورزی به عنوان یک مرجع ذیصلاح استعلام نماید نه مرجع دیگری. ضمناً مواردی نیز وجود داشته که وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص براساس نظر فنی موسسۀ تحقیقات اصلاح و تهیۀ نهال و بذر و براساس نظر کارشناسان بخش تحقیقات ژنتیکی و بانک ژن گیاهی ملی ایران و بخش تحقیقات دانه های روغنی ، اعلام نظر نموده است.

معاون فنی گمرک در ادامه افزود معاونت محترم توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی یک روز بعد از مکاتبۀ گمرک اعلام کرد: "در شرایط کنونی که واردات دانۀ آفتابگردان روغنی مجاز نمی باشد، با توجه به اینکه آفتابگردان آجیلی دارای قیمت پایۀ گمرکی بالاتر، حقوق ورودی بیشتر و ارز نیمائی می باشد، امکان اظهار آفتابگردان روغنی به جای آجیلی وجود ندارد؛ همچنین، روغن استحصالی از آفتابگردان آجیلی امکان رقابت با روغن آفتابگردان وارداتی ندارد. بنابراین ترخیص دانۀ آفتابگردان آجیلی تا اطلاع ثانوی از نظر این معاونت بلامانع است."

ارونقی گفت: با توجه به اعلام نظر صورت گرفته دستور ترخیص تخم آفتابگردان هائی که با ارزش مربوط به تخم آفتابگردان آجیلی و با مأخذ 55% و ارز نیمائی به گمرکات کشور اظهار شده است صادرشده و این اقلام درحال ترخیص و خروج از گمرک هستند و مشکلی در این خصوص وجود نداشته و به نظر می رسد دپوی این کالا در صورت اظهار با شرایط فوق، در گمرکات، ظرف هفتۀ آینده  به صفر برسد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت

به گزارش قدس آنلاین عباس علی آبادی عصر امروز در حاشیه همایش تجاری ایران و چین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ده هزار شرکت دانش بنیان ایرانی برای چینی ها فرصت خوبی است. 

وی افزود: ما در حوزه انرژی از ظرفیت‌های بالایی برخورداریم که می توانیم در اختیار چینی ها قرار دهیم و در حوزه برق نیز توانایی هایی در تراز جهانی داریم، ضمن اینکه چینی ها نیز از توانمندی هایی برخوردار هستند که ما میتوانیم از آن استفاده کنیم.

علی آبادی بیان داشت: وقتی از صد کشور دنیا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازرگان و فعال اقتصادی در یک نمایشگاه شرکت میکنند بسیار افتخار آمیز است و فکر میکنم امسال سال توسعه ایران با کشورهای دیگر باشد و بتوانیم رکوردهای تازه ای را ثبت کنیم. 

وی با اشاره به اجلاس آفریقا بیان داشت: در جلسه ای که با مقامات ارشد آفریقایی نیز برگزار شد احساس خوبی داشتم زیرا آفریقایی ها علاقمندند شرکای تازه ای برای خود انتخاب کنند و ایران می تواند یکی از شرکای تجاری آنها باشد. 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای تحقق شعار سال است اظهار داشت: برای جهش تولید باید در سمت توسعه بازار حرکت کرد و این نمایشگاه می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی بیان داشت: از تمام شرکت‌ها خواسته ایم که‌پیش برنامه ارائه دهند که ارز را به چه منظور می خواهند و این مساله ممکن است مورد کدورت تولیدکنندگان قرار گرفته باشد. 

علی آبادی بیان داشت: برای اینکه بتوانیم از منابع ارزی استفاده بهتری داشته باشیم باید کنترل های بیشتری داشته باشیم و خوب این موضوع باعث کندی در تخصیص ارز شده و لذا امروز دستورات تازه ای داده ام که یک مقدار در تخصیص ارز شتاب بدهند. 

وی افزود: البته ممکن است در مواردی که قبلا به راحتی تخصیص ارز میدادیم الان محدودیت ایجاد کرده باشیم و این مساله به علت سیاست های جدید است اما سیاست های ما به سمت بهبود است و هدف ما این است که ضمن استفاده از ظرفیت های داخلی نیازهای جامعه را تامین کنیم لذا بین واردات و تولید سیاست گذاری انجام داده ایم که در نهایت منفعت آن برای مردم است.

وی در خصوص واردات خودروهای کارکرده گفت: در خصوص خودروهای کارکرده دولت لایحه ای به مجلس تقدیم کرد این لایحه تصویب شد و در بازگشت، وزارت صمت متعهد به تهیه آیین‌نامه شد و این آیین نامه تهیه و به دولت ارسال شد و تا زمانی که این آیین‌نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید در انتظار مصوبه دولت بود تا زمان ابلاغ کاری نمیتوانم انجام دهم. 

علی آبادی گفت: اما مصوبات خودروهای کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی قابل اجرا است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • آمریکا واردات اورانیوم روسیه را ممنوع کرد
  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • وزیر صمت مطرح کرد: واردات خودروهای کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد