Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام‌شده مردم برای کسب خبر روزانه 28 دقیقه به مطبوعات و رسانه‌ها مراجعه می‌کنند و درصد مراجعه شهروندان به رسانه‌ها در کشور در سطح پائینی قرار دارد.

محمدرضا دربندی پنجشنبه‌شب در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی، سرپرستی‌های استانی، پایگاه‌های خبری و نمایندگی خبرگزاری‌های یزد، فارس، کرمان و جنوب کرمان در شهر یزد افزود: میزان مراجعه روزانه مردم به شبکه‌های تلویزیونی و اینترنت برای دریافت خبر به ترتیب 196 و 169 دقیقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی بابیان اینکه 70 درصد جوانان 18 تا 20 سال روزنامه مطالعه نمی‌کنند و از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: نیمی از مصاحبه‌شوندگان در گروه سنی بالای 45سال اعلام کردند، روزنامه مطالعه می‌کنند. 
وی اضافه کرد: البته اغلب مردم برای کسب خبر به شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند اما برای خواندن مقاله و سرمقاله به مطبوعات مراجعه می‌کنند و این نشان می‌دهد که این رسانه جایگاه اصلی خود را از دست نداده است. 
وی طرح موضوع علیه فرد و یا سازمان قبل از مراجعه به آن‌ها، توجه به خبرهای بد و بی‌توجهی به خبرهای خوب و ترجیح مصالح شخصی و گروهی بر مصالح ملی را ازجمله آسیب‌های رسانه‌ها دانست، اگر به آن توجه و نسبت به رفع آن اقدام شود می‌توانند جایگاه آن‌ها را ارتقا دهد. 
در آیین اختتامیه جشنواره یادشده که در تالار همایش‌های جمعیت هلال‌احمر یزد برگزار شد، تعدادی از مسئولان محلی و اصحاب رسانه حضور داشتند.
659 اثر در 9 بخش توسط 171 نفر به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای مطبوعات محلی ، سرپرستی‌های استانی ، پایگاه‌های خبری ، نمایندگی خبرگزاری‌ها ارسال شد که 605 اثر آن توسط هیات داوران جشنواره پذیرفته شد. 
همچنین در این مراسم از کتاب ویژه جشنواره یادشده رونمایی شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از جروزالم‌پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رأی داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

این تصمیم در حالی اتحاذ شده است که رژیم صهیونیستی از بیم پوشش رسانه‌ای و برملا شدن جنایات اشغالگران، مدت‌ها خبرنگاران و رسانه‌های خبری را هدف قرار داده بود.

وزارت خارجه نروژ به عنوان نخستین کشور به این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش آنا، پارلمان رژیم صهونیستی (کِنست) بهمن پارسال با هدف تصویب لایحه ممنوعیت موقت فعالیت رسانه‌های خارجی که وزارت جنگ تل‌آویو آنها را برای امنیت داخلی مخرب می‌داند، رأی‌گیری کرد و کنست به آن رأی داده بود. این در حالی بود که فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در آن برهه به رأی‌گیری «کِنسِت» درباره قانون الجزیره واکنش نشان داد و اسراییل را به «استفاده از امنیت داخلی به عنوان بهانه‌ای برای محدود کردن فعالیت مهم رسانه‌هایی که روایت آنها از جنگ را قبول ندارد» و همچنین تلاش برای سانسور پوشش آنچه در غزه می‌گذرد، متهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران
  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • تعطیلی شبکه الجزیره نقض آزادی بیان است
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • پاسخگویی به مسائل شرعی فرصتی برای ارتباط مردم با روحانیت است
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳