Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود مدنیان رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نایین در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: بافت‌های قدیمی و بنا‌های تاریخی محمدیه نایین، از نظر جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و همچنین جاذبه‌های طبیعی، در زمینه خود منحصر به فرد می‌باشد و این باعث شده تا بعنوان قدیمی‌ترین محله در شهرستان معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت: محمدیه با وجود اینکه در چند دهه گذشته به عنوان روستا معرفی شده بود و امروز به عنوان یکی از محله‌های نایین شناخته می‌شود مردم آن در حفظ بافت قدیمی و تاریخی خود تلاش نموده اند.

وی با بیان اینکه در گذشته وجود منابع حیاتی مثل آب باعث استقرار انسان‌ها در کنار یکدیگر شده، افزود: شکل گیری محمدیه در کنار قنات‌های آب صورت گرفته و این شکل گیری از ابتدا تا انتهای محمدیه ادامه دارد و عکس‌های هوایی گرفته شده از محمدیه نشانگر وجود بافت خطی در محمدیه است.

به گفته کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری نایین، وجود مساجد و حسینیه‌های با قدمت زیاد در محمدیه نشانگر، پیشینه مذهبی کهن در این منطقه می‌باشد که وجود سادات در محمدیه که مشهور به منطقه‌ای سادات پرور شده، موید همین امر است.

وی همچنین به دیگر جاذبه‌های محمدیه اشاره نمود و گفت: وجود آسیاب ریگاره که برای کشف چنین جاذبه غنی افتخار می‌کنیم، همچنین وجود آب انبار‌ها مثل آب انبار دوقلویی که در وسط میدان کبیر محمدیه قرار دارد ویا وجود یخچال‌های طبیعی، محمدیه را منحصر به فرد کرده است.

مدنیان در پایان خاطر نشان نمود: مردم محمدیه با همت و همدلی که زبان زد خاص عام است برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی محمدیه به گردشگران تلاش کنند چرا که هر سال بر تعداد میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی افزوده می‌شود و همین امر باعث رونق اقتصادی محله شده است.

انتهای پیام/ف

محله سادات نایین  قدیمی‌ترین بافت تاریخی را دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۳۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد

محمد آیینی از شکسته شدن رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده پس از انقلاب در سال ۱۴۰۲ خبر به همت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی در نشست خبری گفت: بیش از ۱۶۷ هزار هکتار بافت فرسوده شامل بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای در کشور وجود دارد که ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آن مستقرند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهار داشت: این ۱۶۷ هزار هکتار شامل ۶ هزار محله یعنی چهار هزار و ۴۰۰ بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و ۱۷۰ سکونتگاه است و فقط ۳۰۰ هزار کوچه در آن وجود دارد.

دیگر خبرها

  • رنگارنگ‌ترین محله‌های شهری جهان
  • جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • امانی، عضو شورای شهر: ۶۰ درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود