Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ طی آئینی با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان ارشد استانی، سالن 700 نفری تالار بزرگ «لیان» در منطقه 1 بندر بوشهر شب گذشته، 10 اسفند افتتاح و راه اندازی شد.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در این آئین اظهار کرد: کلنگ ساخت این سالن 700 نفری در سال 91 به زمین خورد و در این چند ساله فقط 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان بوشهر در ادامه افزود: این مجتمع فرهنگی با زیر بنای 1500 مترمربع از آذرماه 1397 با اعتبار 140 میلیارد ریال در سه شیفت کاری وارد فاز اجرایی شد و اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی تکمیل خواهد شد.

گرواند ادامه داد: تالار فرهنگی لیان بوشهر شامل سالن نمایش 700 نفری، اتاق‌های گریم، نگهبانی، باجه بلیط فروشی، لابی و اتاق وی آی پی است.

پیشرفت اجرایی 5 پروژه فرهنگی با اقدام دولت تدبیر و امید

وی با اشاره به اینکه باید امکانات مناسب تری برای حوزه فرهنگ و هنر آماده کنیم، عنوان کرد: در بوشهر و دیگر شهرستان ها در حدود 5 پروژه شامل کتابخانه، مرکز آموزشی خبرگزاری ایرنا، مجتمع شهر عالیشهر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر دیلم وارد چرخه شد و اکثر پروژه‌ها 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که امیدواریم با تدبیر همکاری به زودی تکمیل شود.

راه اندازی موزه مطبوعات جنوب کشور در بندر بوشهر

استاندار بوشهر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد: با توجه به پیشینه تاریخی و صنعت چاپ و روزنامه نگاری استان بوشهر تقاضا داریم که موزه مطبوعات جنوب کشور در کنار موزه تاریخی و موزه دریانوردی در بافت چهارمحل سنتی شهر بوشهر راه اندازی شود.

بوشهر دریچه دانایی و ارتباطات بین المللی فرهنگی ایران با جهان است

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه بوشهر دریچه دانایی و ارتباطات بین المللی فرهنگی ایران با جهان بوده است، اظهار کرد: استان بوشهر دژ مقاومت و ایستادگی در مقابل استکبار و استعمار بوده و این دیار جنوبی از ایام بسیار دور دریچه شناخت ما با تحولات فرهنگی و صنعتی در حوزه صنعت نشر و چاپ و انرژی بوده است و اکنون به عنوان پایه اقتصادی ایران است.

قدمت تاریخی تعزیه خوانی و هنرهای نمایشی بوشهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: استان بوشهر یکی از کانون های اصلی فرهنگ و هنر در عرصه موسیقی آوایی و ترنم دریایی است که در مقام خیام خوانی جهانی شده است و همچنین پیشینه هنری بوشهر در عرصه تعزیه خوانی و تئاتر و هنرهای نمایشی قدمت تاریخی بالایی دارد.

تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری از اولویت های وزارت ارشاد

وی کمبود زیرساخت ها در حوزه فرهنگی و هنری را یکی از نقاط ضعف کشور خواند و اظهار کرد: با ترکیب منابع ملی، استانی، عمومی و خصوصی به دنبال تقویت زیرساخت های فرهنگی و هنری هستیم و این یکی از اولویت های وزارت ارشاد در اجرای پروژه ها عمرانی و رفع نیازهای مجتمعی است.

سرانه های ورزشی و فرهنگی کشور متوازن نیست

صالحی به عدم تناسب پیشرفت متوازن سرانه های ورزشی و فرهنگی کشور اذعان کرد و گفت: تلاش ما این است که منابع را در خدمت ارتقای سرانه فضای فرهنگی کشور ببریم و به کار گیریم.

فضاهای فرهنگی و هنری دریچه تنفس روح افراد جامعه است

وزیر ارشاد دولت تدبیر و امید با اظهار به اینکه شهرها دریافته اند که فضای سبز دریچه تنفس جسم جوامع است، بیان کرد: فضاهای فرهنگی و هنری دریچه تنفس روح افراد جامعه است و نبود این فضا موجب وارد کردن آسیب رسانی فراوانی به روح و روان و جسم جامعه می شود.

اجرای آلبوم «فروغ» با خوانندگی علیرضا قربانی در کرانه خلیج فارس

گفتنی است، علیرضا قربانی، خواننده جوان ایرانی در این مراسم آلبوم «فروغ» اثر جدید خود را با تراکت های عاشقانه، میخانه دراَفتاده، تا بیکران، فروغ، سجده عقل، شهره شهر بر در حضور مردم هنر دوست بوشهر و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در کرانه خلیج فارس اجرا کرد.

دیدار وزیر ارشاد با هنرمندان پیشکسوت بوشهری

خاطرنشان می شود: وزیر ارشاد در سفر به بوشهر با محمد اسماعیل روشن‌روان  پیشکسوت هنر موسیقی، ایرج صغیری، پیشکسوت هنر تئاتر، اسکندر احمدنیا، شاعر و هنرمند بوشهری در عرصه ادبیات و روزنامه نگاری از نزدیک دیدار صمیمی کرد.

حامد فکوری

عکاس: حسین شریفی نسب

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر استاندار بوشهر موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هویت‌های ملی در هر حوزه ای باید ثبت جهانی شود و دستگاه‌های متولی در این رابطه و برای حفظ و نگهداری پیشینه فرهنگی و اجتماعی کشور رسالت خطیری بر عهده دارند.

نخستین کنفرانس بین المللی موزه‌ها با همکاری سه وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت کشور در حال برگزاری است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • از شگفتی سفر به پاکستان و سریلانکا استقبال گروه‌های گوناگون از رئیس‌جمهور بود
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر