Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» شامگاه جمعه ۱۰ اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با معرفی برگزیدگان این دوره به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه این جشنواره با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، با ۳۰ دقیقه تأخیر آغاز شد.

‌در ابتدای این مراسم که اجرای آن بر عهده محمد سلوکی بود، پاسداشت شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره‌ای متعلق به مردم ایران

سپس علی قربانی دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» روی صحنه حضور پیدا کرد و به ایراد سخنانی پرداخت. وی گفت: برگزاری این جشنواره نسبت به تولید برای ما نیست بلکه برای تولیدات بیشتر با مضامین مدنظر مهم است. این جشنواره فقط متعلق به حوزه هنری نیست و متعلق به تمام ایران است.

وی اظهار کرد: ما پلی هستیم بین تولید و پخش و راه‌های مختلفی را رفتیم از جمله بارگذاری فیلم‌ها در فضای مجازی مانند آپارات که سود حاصل نیز به فیلمسازان تعلق می‌گیرد.

سپس قدردانی بخش بین‌المللی جشنواره برگزار شد. در  این بخش استفان اریچ از جمهوری چک، هرمس مانگیلاردو از ایتالیا، الکسی ایشیدا از ژاپن و عمر میراک تونچ از ترکیه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار جشنواره را برای آثار خود دریافت کردند.

در ادامه جوایز بخش ویژه حمایت از کالای ایرانی اهدا شد و در بخش مستند شاهرخ لامه برای «موج fm» لوح تقدیر و گیتی باقری برای «همه ما آرزوهایی داریم» تندیس جشنواره، در بخش داستانی محمد پایدار برای «کف و خون» لوح تقدیر و در بخش پویانمایی میرعلی حسینی اصل برای «چتر» لوح تقدیر و عبدالرسول ذاکری برای بذرهای فلزی» تندیس جشنواره را دریافت کردند.

سپس برگزیدگان بخش مسیر تجربه معرفی شدند. در این بخش، در بخش مستند لوح تقدیر به میلاد جعفری برای «عیوض» و تندیس جشنواره به محمد صالحی برای «اشکون» اهدا شد.

همچنین در بخش پویانمایی مسیر تجربه، لوح تقدیر به پگاه عبادت دوست برای «تکه‌ای از زندگی»، لوح تقدیر به محمد کوردمان پویش برای «بابا یاد داد» و تندیس جشنواره به سمانه فضل الله اسدی برای «...رفت» رسید.

در بخش داستانی مسیر تجربه نیز  سمیرا حضرتیان برای «چرخ دنده‌های کاغذی» لوح تقدیر و محمدهادی عبدی نسب برای «نیمکت اضافه» تندیس جشنواره را دریافت کردند.

در این بخش از مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم ۱۰۰» نیما مسیحا به اجرای زنده ۳ قطعه موسیقایی پرداخت.

برگزیدگان بخش ملی

سپس برگزیدگان بخش مسابقه ملی جشنواره «فیلم ۱۰۰» معرفی شدند. در بخش مستند مسابقه ملی لوح تقدیر به جابر بادیاد برای «مندو»، محمد حسنی برای «اینجا به تمام آزادیم فکر می‌کنم»، محمدرضا دهستانی برای «سراج» و تندیس جشنواره به مهدی ماهان برای «باتک» اهدا شد.

در بخش پویانمایی مسابقه ملی نیز هادی امیری و رها فرجی برای «پر» لوح تقدیر و مریم هاشم نژاد و وریا نیک منش برای «این رویای من نبود» تندیس جشنواره را دریافت کردند.

همچنین جایزه دستاورد فنی به احمد گودرزی فیلمبردار «کارخانه» اهدا شد و در بخش داستانی مسابقه ملی جشنواره «فیلم ۱۰۰»، لوح تقدیر به سید محمدرضا سعادتی برای «پوشک»، ابوالفضل بختیار قشلاق برای «قانونی» و تندیس جشنواره به ابوذر حیدری برای «پناه»رسید.

جایزه ویژه هیأت داوران به پگاه انصاری برای «توقف» اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نیز به محمدرضا سعادتی برای «پوشک» رسید.

جایزه بهترین فیلم جشنواره دوازدهم «فیلم ۱۰۰» نیز از آن سمانه فضل‌الله اسدی برای پویانمایی «...رفت» شد.

علی قربانی دبیر دوازدهمین جشنواره «فیلم ۱۰۰» در پایان مراسم اختتامیه جشنواره اعلام کرد: آقای میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام کرد آثاری که در دوره مسابقه دوره یازدهم و دوازدهم جشنواره «فیلم ۱۰۰» حضور داشتند می توانند برای شرکت در جشنواره جهانی فیلم فجر ثبت نام کنند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی جمهوری اسلامی سیستان و بلوچستان ایران فضای مجازی ژاپن ترکیه دیپلم ایتالیا ترکیه جشنواره بین المللی فیلم جشنواره فیلم جمهوری اسلامی ایران جشنواره فیلم 100

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مهر، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، فیلم «اقیانوس پشت پنجره» ساخته بابک نبی زاده به مناسبت روز خلیج فارس به‌صورت همزمان در شانزده منطقه از استان هرمزگان، اکران می شود.

این فیلم، در هفته ملی خلیج فارس روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷، به صورت رایگان و همزمان در سالن های مراکز کانون پرورش فکری استان هرمزگان اکران خواهد شد. پس از اکران، تماشاگران در فضای اسکای روم ارتباط تصویری با کارگردان و عوامل اجرایی خواهند داشت.

«اقیانوس پشت پنجره» در آخرین حضور بین المللی خود موفق به دریافت «جایزه بزرگ بهترین فیلم کودک» از جشنواره «لکنو» هند شده است و پیش از این نیز جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان (۱۳۹۸)، جایزه صلح جهانی کنوانسیون حقوق بشر(۲۰۲۰)، جایزه هیات داوران یونیسف از جشنواره کوک اصفهان (۲۰۲۰)، جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره سانفرانسیسکو (۲۰۲۰)، بهترین فیلم کودک و نوجوان زیروپلاس روسیه (۲۰۲۱)، جایزه بهترین فیلم کودک کینولاب لهستان (۲۰۲۲) را کسب کرده است.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره ای زیبا و کوچک را روایت می کند که می خواهند با کارناوالی که تدارک دیده اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.

این فیلم، در تابستان سال ۱۳۹۸ در جزیره های قشم و هنگام ساخته شد و عوامل آن عبارتند از بازیگران: محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید طاهر عزیزپور، بهرام کمیجانی، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی، علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی نیا، برنامه ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان. هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی، مدیر روابط عمومی: حمید حسین زاده.

کد خبر 6093073 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌