Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-29@20:51:29 GMT

یک خواننده مشهور دیگر هم ممنوع الکار شد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۱۴۰۵

حوزه موسیقی در هفته گذشته شاهد رویداد‌هایی بود که در ادامه به آن می‌پردازیم.به گزارش بلاغ،حوزه موسیقی در هفته گذشته شاهد رویداد‌هایی بود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

«حالا که می‌روی» به بازار آمد

مراسم رونمایی از آلبوم «حالا که می‌روی» در سازمان فرهنگی، هنری اوج برگزار شد. در این نشست محمد معتمدی خواننده آلبوم، فرید سعادتمند آهنگساز آلبوم، خداپرست قائم مقام موسسه مأوا (که حامی این آلبوم است)، شاهد صادق پور تهیه کننده «حالا که می‌روی» و محمد مهدی سیار ترانه سرای اثر حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدی توضیحاتی را درباره این اثر ارائه کرد و گفت. سعادتمند اعلام کرد که از مرحله ایده تا تولید این آلبوم حدود دو سال زمان برده است. سیار نیز از سختگیری‌های سعادتمند گفت که هر یک از اشعار را ممکن بود این ترانه سرا ۸ بار بازنویسی کند که به آنچه که مطلوب آهنگساز بود، برسد.

موسیقی امروز گوش مردم را خراب کرده است

خداپرست قائم مقام موسسه ماوا در ابتدا گفت: ما با موسیقی مصرفی گوش مردم را خراب کردیم. موسیقی ناسالم، جامعه را به خودش مشغول کرده که شاهد آثار سالم نیستیم؛ موسیقی سالم هم در ساخت و هم در محتوا سالم است. برخی از آثار ابتدا لذتبخش است، اما در نهایت حال ما را خوب نمی‌کند. «حالا که می‌روی» درد جامعه را کم می‌کند نه اینکه به آن اضافه کند. موسیقی سالم در فرم و محتوا حال مردم را خوب می‌کند و دنبال کسب بازار نیست. ما می‌خواهیم جای خالی کار‌هایی که به دست متولیان امر انجام نشده است، را پر کنیم.

موسیقی سنتی امروز نمی‌تواند در جامعه فراگیر شود

محمد معتمدی گفت: این مجموعه برگرفته ار اصالت‌های موسیقی ایرانی با رنگ آمیزی و فضای جدید موسیقی ایران است. ما نغمه‌های ابوعطا و فرم مختص آواز را در این کار داریم. ما به گونه‌ای با موسیقی ایرانی کار می‌کنیم که مخاطب عام را درگیر کنیم. معتقدم موسیقی سنتی امروز نمی‌تواند در جامعه فراگیر شود.

با کمی قناعت از سوی خوانندگان می‌شود، کنسرت ارزان برگزار کرد

وی با اشاره به برگزاری کنسرت با قیمت مناسب گفت: بار‌ها پیام‌هایی را دریافت کردم مبتنی بر اینکه برخی از طرفداران، توانایی حضور در کنسرت‌ها را ندارند. این موضوع خیلی من و همکارانم را ناراحت می‌کند از این رو تصمیم گرفتم، در شرایط مناسب کنسرت با قیمت پایین برگزار کنم. با کمی قناعت از سوی خوانندگان می‌شود این کار‌ها را انجام داد؛ می‌دانم این موضوع، بازار برخی کنسرت‌ها را خراب می‌کند.

دستمزدم را ۴۰ درصد کاهش دادم

این خواننده درباره دستمزد این اثر گفت: دستمزدی که از این کار گرفتم از دستمزدی که در کار‌های دیگر مطالبه می‌کنم، حدود ۴۰ درصد پایین‌تر است. چرا که بودجه محدود بود و خرج‌های تولید زیاد؛ من خواننده‌ای هستم که «حالا که می‌روی» اولین آلبوم زندگی من است که با تهیه کننده تولید شده است. من تمامی آلبوم‌هایم را با موسسه ثبتی خودم در اینترنت به شکل رایگان منتشر می‌کنم. این کار می‌تواند یک تمرین اجتماعی باشد که با هم جمع شویم. همه برسر نقاط اختلاف دعوا می‌کنیم، اما در این گروه، ما دور هم جمع شدیم که با وجود اختلافات آنچه که می‌شنوید، یک اثر خوب باشد. این آلبوم حاصل اندیشه من است و حاضرم از محتوا و فرم تک تک قطعات دفاع کنم.

فکر نمی‌کردم مأوا از آلبوم عاشقانه حمایت کند

سعادتمند آهنگساز این اثر در ادامه اظهار کرد: من بعد از تیتراژ سریال هانیه اولین همکاری با سیار را تجربه کردم. آن قطعه با خوانندگی آقای عقیلی بود و با ایشان به این نتیجه رسیدیم آلبوم عاشقانه بسازیم. تنها جایی که به ما روی خوش نشان دادند و بدون ممیزی کار کردیم ماوا بود. علاوه بر کلام، سعی کردم تمام ساختار‌های آهنگسازی را رعایت کنم. وقتی اولین بار به من گفتند که موسسه ماوا از آلبوم عاشقانه حمایت می‌کند، باور نکردم، اما از این حمایت خوب ماوا که هیچ دخل و تصرفی در فرم و محتوای کار نکردند بسیار خوشحالم.

بدون تعارف معتمدی در تراز جهانی است

سپس سیار شاعر اثر گفت:بیش از ۸ یا ۹ بار شعر را فرستادم تا ایشان پذیرفتند. این همکاری به دوستی تبدیل شد تا این کار را ساختیم. بدون تعارف معتمدی در تراز جهانی است؛ وقتی در استودیو شعر را از زبان محمد می‌شنیدم انگار شعر همان لحظه متولد می‌شد.

‌می‌خواهم کنسرت ارزان برگزار کنم

معتمدی درباره اجرای کنسرت گفت: من تصمیم دارم کنسرتی را در ایام عید با کیفیت مذکور برگزار کنم. کنسرت «حالا که می‌روی» نیاز به تمرین دارد. البته این یک کنسرت رایگان نیست و ما از آن درآمد زایی داریم؛ هیچ منتی از سوی برگزار کنندگان کنسرت برای بهای بلیت نیست. بیشتر بهای بلیت برای اجاره سالن است. ما نمی‌توانیم تمامی فضا‌های بلیت فروشی را بشکنیم، اما معتقدم می‌شود کار‌هایی کرد که بازار را کمی تغییر داد. من آلبوم‌هایی که تولید کردم با اساتید بزرگ و هم نسلی‌های خودم رایگان منتشر شده است و در حال حاضر در هیچ جایی نیست. من یک بیلبورد در شهر در طول این ۲۰ سال نداشتم و از این بابت شکایتی ندارم، چون بازی این روز‌های موسیقی را پذیرفته ام.

در پایان این نشست معتمدی بخشی از قطعه «حالا که می‌روی» را خواند.

خواننده‌ای دیگر غیر مجاز شد!

طبق اعلام برخی رسانه ها، حمید حامی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع الکار شده است.

علت این ممنوع الکار شدن، پخش تصاویر غیر اخلاقی در کنسرت این خواننده اعلام شده است البته خبرنگار ما این موضوع را پیگیری کرده است، اما مسئولان وزارت ارشاد، پاسخ گو نیستند.

جدیدترین آلبوم سالار عقیلی منتشر شد

آلبوم موسیقی «نگاه آسمانی» به آهنگسازی ناصر ایزدی، همراهی ارکستر ملی «مهر» و خوانندگی سالار عقیلی به همت موسسه فرهنگی هنری «رادنو اندیش» در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این اثر پیشتر با انتشار نماهنگ «درخت تر» در فضای مجازی به مخاطبان معرفی شده بود.

آلبوم «نگاه آسمانی» شامل ۵ قطعه با نام‌های «یک مژه خفتن» با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی، «نگاه آسمانی» با شعری از سیاوش کسرایی، «بیا بیا دلدار من» با غزلی از مولانا، «پرواز با خورشید» با شعری از فریدون مشیری و «درخت تر» با شعری از هوشنگ ابتهاج و سیاوش کسرایی است. ضمن اینکه قطعه بی کلام «قاصد بهار»، یک قطعه ساز و آواز با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی و نوازندگی پیانو بردیا صدرنوری و یک قطعه ساز و آواز با شعری از سعدی و نوازندگی کمانچه علیرضا دریایی از دیگر بخش‌های آلبوم است.

ارکستر ملی مهر نیز از مجموعه‌های فعال حوزه موسیقی است که طی سال‌های اخیر آثار تعدادی از بزرگان موسیقی کشورمان از جمله همایون خرّم، جواد معروفی، محمدرضا لطفی و انوشیروان روحانی را به همراه آثاری از ناصر ایزدی را در قالب کنسرت‌های مختلف اجرا کرده است. اجرای قطعه «کولبر» به خوانندگی علیرضا افتخاری نیز از جمله فعالیت‌های تازه این ارکستر طی ماه‌های اخیر است.

ارکستر سمفونیک تهران سمفونی ۹ بتهوون را اجرا می‌کند

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی ساعت ۲۱:۳۰ روز ۱۷ اسفند به مناسبت دویست و پنجاهمین سال تولد لودویک فان بتهوون، کنسرتی را اجرا می‌کند. در این کنسرت، سمفونی شماره ۹ در رمینور اثر بتهوون نواخته می‌شود. از این سمفونی به‌عنوان بهترین اثر بتهوون و یکی از بهترین‌های موسیقی کلاسیک یاد می‌کنند.

این سمفونی از نخستین سمفونی‌هایی است که در آن از صدای انسان استفاده شده است. اشعار استفاده شده در موومان آخر این سمفونی توسط ۴ سولیست و گروه کر خوانده می‌شود. اشعار این سمفونی از شعر سرود شادی (چکامهٔ شادی) سرودهٔ فریدریش شیلر شاعر، نمایش‌نامه نویس و فیلسوف بزرگ آلمانی، اقتباس شده است.

در این اجرا، گروه کر ارکستر سمفونیک تهران به سرپرستی رازمیک اوحانیان و گروه کر شهر تهران به سرپرستی مهدی قاسمی، ارکستر سمفونیک تهران را همراهی می‌کنند. این در حالی است که گلاره وزیری زاده، آزاده رضایی، محمد رضا قره‌تپه و هادی قضات، سولیست‌های این اجرا هستند.

مشکلات اجرای هفت شهر عشق

کنسرت نمایش «هفت شهر عشق» بعد از حاشیه‌های فراوان سرانجام چهارشنبه هشتم اسفندماه با حواشی فراوان در هتل اسپیناس پلاس به روی صحنه رفت. البته ساعاتی مانده به اجرا قرار بود کنسرت نمایش لغو شود. روابط عمومی ساعتی قبل اعلام کرده بود که به دستور قضایی و با توجه به حضور رئیس جمهور ارمنستان و  جلسه آن‌ها در هتل محل اجرا در نخستین شب ِبرگزاری کنسل است.

با این وجود «هفت شهر عشق» به روی صحنه رفت؛ هر چند تاخیر یک ساعته در آغاز این اجرا، حواشی فراوانی را در پی داشت. نکته قابل توجه تعداد فراوان صندلی‌های خالی در هتل اسپیناس بود. سهراب پور تهیه کننده این اپرا در ابتدا گفت: باور کنید نتوانستم کلمه‌ای پیدا کنم که با آن بتوانم از شما صمیمانه عذرخواهی کنم. شما شاید در جریان نباشید و من سربسته به شما بیان می‌کنم که دو سه ساعت قبل به ما اعلام شد که نباید اجرا داشته باشیم.

وی ادامه داد: هنر مثل همه موضوعات دیگر اسیر سیاست است و بواسطه یک برنامه به ما اعلام شد که امشب فضا خاص و امنیتی است و نمایش نباید اجرا شود.

این تهیه‌کننده سینما در بخشی دیگر با اشاره به مشکلات فروش بلیت در سایت عنوان کرد: سه روز است که سایت مدام باز و بسته می‌شود. قاعدتا این برنامه نباید اجرا می‌شد، اما به حرمت مهمانانی که حتی اندک هستند ما احساس کردیم باید احترام قائل شویم و این کنسرت نمایش اجرا شود.

کنسرت نمایش «هفت شهر عشق» به کارگردانی محمد حاتمی و تهیه کنندگی مشترک منصور سهراب پور و مهدیه مهدیزاده تولید شده است.

جایزه «پیانو باربد» برگزار شد

دومین دوسالانه جایزه «پیانو باربد»، برگزار و مراسم اختتامیه این رویداد دوشنبه ۶ اسفندماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بعد از پخش آیاتی چند از قرآن کریم وسرود جمهوری اسلامی ایران محسن خباز مدیر اجرایی جایزه پیانو، باربد پشت تریبون قرار گرفت و ضمن تشکر از تمامی عوامل اجرایی و دست اندکاران این دوسالانه گفت: خرسندیم که جایزه باربد با کیفیت مدنظر به لطف پروردگار با همراهی شما به ثمر نشست. دوسالانه جایزه پیانو باربد دومین دوره خود را از روز گذشته به صورت رسمی آغاز و و بیست شرکت کننده اجرا‌های خود را طی ۲ نوبت در حضور هیات داوران روی صحنه بردند.

در بخش دیگر تجلیل ویژه از گاگیگ بابائیان پیانیست پیشکسوت تجلیل شد.

بخش پایانی مراسم اختتامیه دومین دوسالانه جایزه پیانو باربد به اعلام برگزیدگان اختصاص داشت به طوری که با قرائت بیانیه هیات داوران، این هیات ضمن قدردانی از بیست شرکت کننده راه یافته به مرحله نهایی، تندیس جایزه و لوح تقدیر خود را در سه گروه سنی، اهدا کردند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»

به گزارش خبرنگار مهر، آلبوم های «نئوتنالیتی» و «قاوال مکتبی» ۲ پروژه جدید در فرآیند تولید و فروش محصولات موسیقایی هستند که با هنرمندی سیاوش دمیریان و خدایار خدادوست در قالب ۲ اثر مجزا منتشر شده اند.

«نئوتنالیتی» عنوان یکی از تازه ترین مجموعه های منتشر شده حوزه موسیقی است که با هنرمندی سیاوش دمیریان و در حال و هوایی متفاوت پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

آهنگسازانی چون محمدسعید شریفیان، امیر علوی، فریبا علیپور، رضا والی، مهسا سیاوشی و مهران روحانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«چند سال پیش» به آهنگسازی مهران روحانی، «بلوهانس» به آهنگسازی رضا والی، «فانتزی» به آهنگسازی محمدسعید شریفیان، «۹ هایکو برای پیانو» به آهنگسازی مهسا سیاوشی، «لونتیک» به آهنگسازی فریبا علیپور، «الژی» و «۳ اسکچ برای پیانو» به آهنگسازی امیر علوی از جمله آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

آلبوم «قاوال مکتبی» نیز با هنرمندی خدایار خدادوست اثری در حوزه موسیقی منطقه آذربایجان است که در قالب پروژه بی کلام در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

«مارش»، «جنگی»، «آذری»، «بلدی»، «یاللی»، «استرومبا»، «آت قاجدی»، «لیریک»، «آرازباری منصوریه»، «ترکمه»، «قوشاشاپالاخ»، «میرزه ای واغزالی»، «شالاخو»، «قزافی»، «قایتاغی»، «لزگی»، «آغیر- کند»، از جمله آثاری هستند که در این آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.

این پروژه موسیقایی چندی پیش موفق به دریافت جایزه باربد و مقام اول در بخش ویژه پژوهشی موسیقی نواحی در سی ونهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر هم شده بود.

کد خبر 6089548 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم