Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین الملل جهان نيوز: رهبران کره‌شمالی و امریکا در دومین ملاقات خود در هانوی پایتخت ویتنام به هیچ توافقی نرسیدند و به این ترتیب، مذاکرات دوجانبه در بن‌بست قرار گرفت. شاید بتوان این شکست را دومین شکست امریکا در ویتنام دانست! هر دو طرف، انگشت اتهام شکست مذاکرات را به سمت یکدیگر نشانه رفته‌اند. پیونگ‌یانگ گفته که به طرف امریکایی پیشنهاد کرده در ازای امحای کامل مرکز هسته‌ای یونگ بیون، بخشی از تحریم‌های اعمالی را لغو کند، ولی طرف امریکایی این پیشنهاد را قبول نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن در روایتی متفاوت گفته که کره‌شمالی در ازای برچیدن یکی از مراکز هسته‌ای خود، خواستار لغو همه تحریم‌ها شده است، موضوعی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا صریحاً علیه آن موضع گرفته و گفته که تمایلی به برچیدن کامل تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ ندارد.

شبیه‌سازی به برجام!
به گزارش جوان، رئیس‌جمهور امریکا شکست مذاکرات با کره‌شمالی را به دلیل امتناع خودش از یک «توافق بد» دانسته و تلویحاً به برجام اشاره کرده است. ترامپ گفته که گاهی لازم است از مذاکره خارج شد: «آن‌ها (کره‌ای‌ها) خواسته‌های زیادی داشتند و به همین دلیل من تصمیم گرفتم که توافق نکنم، چون معتقدم یک توافق بد بسیار بدتر از توافق نکردن است.» او گفت:: «اگر می‌خواستم، می‌توانستم امروز یک توافق را با رهبر کره‌شمالی امضا کنم، اما حاضر نشدم یک توافق بد را امضا کنم.»‌سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید با اشاره صریح به برجام گفت: «اوباما حاضر نشد از امضای یک قرارداد بد با ایران پا پس بکشد، اما دونالد ترامپ از تکرار همین اشتباه با ایران و کره‌شمالی امتناع کرد و امنیت ملت امریکا را بالاتر از سیاست قرار داد.»(1)

کره شمالی از برجام عبرت گرفت فریب آمریکا را نخورد
به گزارش کیهان، ماجرای برجام تنها نمونه تازه‌ای از بد عهدی‌های آمریکا بود که جلوی چشم رهبر کره شمالی قرار داشته و  او از این واقعه درس عبرت تازه‌ای گرفته است.
همین درس عبرت باعث شد که کیم در قبال درخواست رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر برچیدن مراکز هسته‌ای، از وی خواست که متقابلا همه تحریم‌ها علیه کره شمالی را یکجا مرتفع کند. به عبارت دیگر، کیم به مرحله‌ای شدن رفع تحریم‌ها روی خوش نشان نداد. چون به آمریکا مطلقا بی‌اعتماد است و نمی‌خواهد در دام واشنگتن بیفتد.
این رفتار کیم کاملا منطقی است و جای هیچ گله گذاری ندارد؛ هر فرد مبتدی هم می‌داند که نخستین چیز در هر مذاکره ای، وجود اعتماد متقابل است و همه می‌دانند که این ویژگی را نه ترامپ دارد و نه آمریکا. اتفاقا نشریه «فارین پالیسی» در ماجرای هانوی، تلویحا به این قضیه‌اشاره کرد. این نشریه نوشت، «کیم، جونگ، اون» در این مذاکرات ثابت کرد که فریب نخواهد خورد. وی حاضر نشد در قبال برچیدن همه سایت‌های هسته‌ای خود، فقط از بخشی از تحریم‌ها علیه کره شمالی برچیده
شود.

تحلیلگران معتقدند، رهبر کره‌شمالی خوبی می‌داند که واشنگتن به دنبال به زانو در آوردن و خلع سلاح کامل کشورش است و در مقابل مشخص نیست که چه چیزی به دست می‌آورد. این متغیرها باعث شده تا پرونده کره‌شمالی و آمریکا پیچیده‌تر از قبل شود، چراکه وضعیت کاملاً مبهم است و هیچ گشایشی هم در کار نیست.

در هر حال، این موضوع که دیگر کسی در جهان باور نمی‌کند آمریکا در مذاکرات و در شعارهایی مثل دموکراسی، راست می‌گوید، این بزرگ‌ترین شکست برای آمریکا و کل دنیای غرب است و آگاهان و کارشناسان به خوبی دریافته‌اند که آمریکا قدرت نرم خود را از دست داده و دیگر هیچ کشوری حتی هم پیمانان قدیمی آمریکا، به این کشور باور و اعتماد ندارند.(2)

ظریف خطاب به ترامپ: به توافقی بهتر از برجام دست نخواهی یافت
محمد جواد ظریف دقایقی قبل در توییتی خطاب به ترامپ نوشت: رئیس‌جمهور ترامپ حال باید می‌فهمید که نمایش‌های پرجلوه، فرصت‌های عکاسی و تغییر ناگهانی سیاست با دیپلماسی جدی جور در نمی‌آیند.

ده سال تفکر به علاوه دو سال دیگر و هزاران ساعت مذاکرات برای رسیدن به تک تک کلمات برجام ۱۵۰ صفحه‌ای صرف شد. تو هرگز به توافقی بهتر از این دست نخواهی یافت.

لازم به ذکر است، درباره برجام، روحانی رئیس‌جمهور ایران گفته بود تحریم‌ها بالمرّه (یکباره) لغو می‌شود که نشد، اما ایران به یکباره به همه تعهداتش عمل کرد.

روزنامه اصلاح طلب: برجام گریبان ترامپ را گرفت!
روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز در سرمقاله خود نوشت: ظاهرا آقاي ترامپ گرفتار اين مشكل شده بود كه رهبر كره شمالي نمي‌توانست به حرف و قول او اعتماد كند و اين آتش از موضع ترامپ در خروج امريكا از قرارداد برجام با ايران برمي‌خاست؛ قراردادي كه امريكا يكسويه آن را لغو كرد. ترامپ زير قراردادي زده بود كه 5 كشور اروپا و آسيا در كنار امريكا آن را امضا كرده بودند. قراردادي كه براي اجرايي شدنش حتي به دخالت شوراي امنيت نياز بود و اين دخالت هم انجام شده بود.

این یادداشت می افزاید: در حالي كه ترامپ اميدوار بود، كيم جونگ اون از آزمايش‌هاي موشكي و اتمي خود دست بردارد و روند صلح به تدريج آغاز شود، آقاي كيم از همان آغاز با توجه به رفتار ترامپ با برجام دو پايش را در يك كفش كرد و خواستار برداشته شدن تمامي تحريم‌هاي واشنگتن شد. موضوعي كه امريكا و مشخصا آقاي ترامپ انتظارش را نمي‌كشيد و حتي اگر بخشي از آن را نيز مي‌پذيرفت، مخالفان وي مساله شكست امريكا در مذاكرات را علم مي‌كردند و شرايط براي رييس‌جمهور سخت‌تر مي‌شد. از ديشب طنزپردازان امريكايي نوع تعامل و حتي سخنان آقاي ترامپ را موضوع طنزهاي متنوع خود كرده‌اند و روزنامه‌نگاران نيز از شكست تيتر ساخته‌اند. تا از شكست روي شكست، ديواري در سياست براي وي باقي بماند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ده روسی: یک امتیاز را مقابل ناپولی زنده کردیم اما خواسته متفاوتی داشتیم

دیدار ناپولی و آاس رم در هفته ۳۴ سری آ ۲۰۲۳/۲۴ با تساوی‌ ۲-۲ به پایان رسید. دنیله ده روسی بعد از این بازی گفتگویی با خبرنگاران داشت.

سرمربی رم در مصاحبه با DAZN گفت:

ما یک امتیاز‌ را زنده کردیم اما خواسته ما متفاوت بود. ناپولی قوی است، آنها را در یک مقطع فشرده ملاقات کردیم.

باید در مالکیت توپ بهتر عمل می کردیم، زیرا وقتی ناپولی توپ را در اختیار دارد، مطمئناً خطرناک است. ما توپ های زیادی از دست دادیم و آنها شوت های زیادی زدند. ما باید بهتر عمل کنیم، پنجشنبه مقابل تیم بزرگ دیگری بازی می کنیم.

من نمی دانم که آیا خستگی یک عامل موثر است یا خیر. ما بازیکنان تکنیکی زیادی در خط میانی در اختیار نداریم. وقتی پاردس نیست، شما می توانید فقدان او را احساس کنید، اما ما باید بهتر عمل کنیم زیرا او نمی تواند همیشه در زمین باشد.

برای تامی آبراهام خوشحالم که موفق به گلزنی شد. امیدوارم لوکاکو و اسمالینگ را برای‌ بازی با لورکوزن داشته باشیم. در این چند هفته پیش رو به همه نیاز داریم.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • ده روسی: یک امتیاز را مقابل ناپولی زنده کردیم اما خواسته متفاوتی داشتیم
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله