Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- والی هرات گفت: پس از گفتگو های میان عربستان سعودی و پاکستان، اسلام آباد حاضر شده در قبال سرمایه گذاری عربستان در این کشور دست از حمایت از طالبا بکشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، 9 حوت در افغانستان به نام روز نیروهای امنیتی نامگذاری شده و در این روز نیز در تمام افغانستان همزمان با برگزاری جشن مانورهای نظامی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالقیوم رحیمی والی هرات نیز  با اشاره به رشادت‌های مجاهدین در گذشته و حال و نیروهای امنیتی که از تمامیت ارضی افغانستان دفاع می‌کنند، گفت: جنگ جاری در افغانستان فرزندان زیادی را به دلیل مقاومت و دفاع از افغانستان از افغانها گرفته است .

وی اضافه کرد: با تمام فرازو نشیب‌ها در افغانستان آینده روشن بوده و با رشادت نیروهای نظامی شاهد پیشرفت در سرتاسر افغانستان خواهیم بود.

رحیمی تصریح کرد: طالبان برای منافع کشور پاکستان در افغانستان جنگیده است اما در حال حاضر پس از نشست این کشور با عربستان سعودی در قبال دریافت 20 میلیارد دلار از عربستان این گروه را به انها فروخته و دیگر از این گروه پشتیبانی نمی‌کند.

وی با اشاره به جنگ های نیابتی از سوی خارجی‌ها در افغانستان گفت: 20 گروه تروریستی در افغانستان نیز ایجاد شد و مردم این کشور را به خاک و خون کشید اما پاکستان با سرمایه‌گذاریهای عربستان و چین دیگر از این گروهها حمایت نمی‌کند.

وی با اشاره به یکجا شدن تمامی رهبران سیاسی و احزاب با حکومت افغانستان گفت: در صورت حمایت از گفتگوهای صلح حکومت با طالبان گفتگوهای بین الافغانی ایجاد خواهد شد و افغانستان به یک صلح پایدار خواهد رسید.

ژنرال «نورالله قادری» فرمانده ارتش 207 ظفر در حوزه غرب افغانستان گفت: اگر گفتگوهای صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان به نتیجه‌ای نرسد، نیروهای ارتش آماده اند با توجه به تجهیز ارتش به آخرین فناوری طالبان را از بین خواهند برد.

مولوی عبدالعزیز از عالمان برجسته دینی در هرات نیز تاکید کرد: صلح در افغانستان در حال حاضر یک نیاز اساسی است و جامعه روحانیون و عالمان دینی نیز از مذاکره حکومت با طالبان حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: قتل و کشتار مردم بی‌گناه و خونریزی در افغانستان از سوی طالبان از نظر دین اسلام محکوم است.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان فراز و نشیب نیروهای نظامی پیشرفت مجاهدین تمامیت اراضی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، منابع خبری از وقوع انفجار در منطقه «گذر سرکُنده» شهر «فیض‌آباد» مرکز ولایت بدخشان خبر دادند.

«ذبیح‌الله امیری» رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان بدون اظهار نظر درباره ماهیت انفجار و تلفات احتمالی این رویداد گفت که جزئیات را بعداً در اختیار رسانه‌ها خواهد گذاشت.

به گفته منابع در بیمارستان ولایتی بدخشان، دست‌کم شش جسد و ۱۴ زخمی به این بیمارستان منتقل شده‌اند.

منابع افزودند یک مهاجم مواد منفجره همراه خود را در میان کاروان نظامی طالبان منفجر کرد و دستکم یک خودرو تخریب شد.

هنوز گروهی مسئولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229917 برچسب‌ها افغانستان

دیگر خبرها

  • پاسخ طالبان به موضع پاکستان درباره منشأ حملات تروریستی داعش
  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • پاکستان: حمله به مهندسان چینی در افغانستان طراحی شده بود
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد