Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،محمدعلی شجاعی در این نشست اظهار داشت: شرایط ویژه کنونی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و بنده در دیدار با مسئولان مختلف گفته ام مردم شرایط اقتصادی را لمس می کنند بنابراین روش مدیریت کشور باید تغییر کند چرا که حل مشکلات موجود با روش های گذشته امکان پذیر نیست.

وی افزود: با تاکید بر تغییر روش مدیریت تلاش کردیم در خراسان شمالی با ایجاد مدیریت واحد و افزایش مشارکت ها و تاکید بر تشخیص اولویت ها حداکثر استفاده بهینه را از منابع مالی محدود و زمان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنابر تاکید مقام معظم رهبری برای کشور هیچ بن بستی وجود ندارد اما تحقق این رویکرد مستلزم این است که بساط تمرکز انجام امور و ایجاد امکانات از تهران برچیده شود چرا که سهم مهلکی برای شیوه اداره کشور است. وی تصریح کرد: باید با توجه به اولویت ها دانایی بر امور مسلط شود.

دکتر شجاعی مطرح کرد: تا وقتی درها را باز نکنیم و پای بخش خصوصی به میدان باز نشود، سرمایه گذاری و اشتغال میسر نمی شود. وی گفت: اعتبارات دولتی برای ایجاد زیرساخت هاست و برای توسعه و جهش باید بخش خصوصی وارد میدان شود چرا که ایجاد اشتغال و آباد کردن سفره مردم بر عهده این بخش است.

وی با تاکید بر این که برای جذب سرمایه از کشورها و استان های دیگر تلاش می کنیم، افزود: از مدیران اجرایی استان خواسته ام برای این که خراسان شمالی به استانی امن برای حضور فعالان بخش خصوصی تبدیل شود، تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود دستگاه های نظارتی مثل دیوان محاسبات را امین ترین مشاوران برای مدیران قلمداد کرد و گفت: این دستگاه ها کمک می کنند ما در حال حاضر و آینده از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.

دکتر شجاعی اولویت دوم خراسان شمالی برای توسعه را بخش گردشگری اعلام کرد و افزود: با توجه به وجود جمعیت 43 درصدی روستانشین در استان، اولویت نخست ما بر اساس سند توسعه، کشاورزی و اقتصاد روستا و اولویت دوم، گردشگری است.

رئیس ستاد خدمات سفر استان یادآور شد: بر اساس آمار سالانه افزون بر 20 میلیون زائر و مسافر از محورهای ارتباطی استان عبور می کنند که اگر از ظرفیت عبور درآمدزایی نکنیم، نشانه ناتوانی ما خواهد بود.  وی خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای ملی در استان را سیاستگذاری کرده ایم که به افزایش امکانات و زمینه سازی جهش و رشد استان منجر می شود.

رئیس شورای اداری استان در ادامه خطاب به مدیران اجرایی گوشزد کرد: مدیران استان در انتصاب مدیران شهرستان ها با فرمانداران هماهنگ باشند. 

 شجاعی تصریح کرد: اگر مدیران در عزل و نصب ها تحت تاثیر فشارها و مسائل سیاسی باشند، گلایه مند خواهم شد و به قضیه ورود می کنم.

در این نشست هم چنین به ابتکار استاندار خراسان شمالی دو نفر از توانخواهان استان به نمایندگی از جامعه معلولان با حضور در شورای اداری، مهم ترین مشکلات، خواسته ها و دغدغه های این قشر را بیان کردند که دکتر شجاعی در این خصوص خطاب به مدیران تاکید کرد: معاون سیاسی استاندار در سطح استان و فرمانداران در شهرستان ها کارگروه ویژه معلولان تشکیل دهند و هم چنین معاونان سیاسی و عمرانی استاندار در ارزیابی عملکرد فرمانداران و شهرداران، توجه به مطالبات معلولان را مدنظر قرار دهند.

دکتر شجاعی خطاب به نمایندگان جامعه معلولان حاضر در جلسه گفت: خواسته های به حق خود را از ما مطالبه کنید و هم چنین این درخواست ها را با نگاه ملی برای در اختیار قرار دادن به رئیس دیوان محاسبات کشور جمع بندی کنید.

استاندار هم چنین با ابراز گلایه از اجرایی نشدن بسیاری از مصوبات جلسات استان خطاب به مدیران اجرایی تذکر داد: شان شما اجرایی کردن گفته های خود در جلسات مختلف است؛ جلسه بی مورد و بدون اجرای مصوبات نداشته باشید و با ارسال صورتجلسات به دفتر بنده که اهتمامی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد، پذیرای برخورد بنده باشید.

در این نشست، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم اظهار داشت: مدیران استان باید در عزل و نصب مدیران شهرستان ها با فرمانداران، به عنوان نماینده عالی دولت و رئیس شورای اداری آن شهرستان هماهنگ باشند.

ولی الله حیاتی در ادامه افزود: بیتوته مدیران شهرستان ها در همان منطقه و تعیین تکلیف سریع مدیرانی که امکان سکونت در شهرستان ندارند، الزامی است.

وی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر تعیین تکلیف معوقات کارگری استان، مطرح کرد: تمام معوقات کارگری شهرداری های استان صفر شده است و فرمانداران معوقات حوزه های دیگر را رصد و پیگیری کنند.

وی هم چنین بر نظارت دقیق و بیشتر بر تنظیم بازار و کنترل قیمت ها و اطلاع رسانی شفاف به مردم و حضور مستمر مدیران بین مردم و جدیت فرمانداران در تشکیل ستاد خدمات سفر و کارگروه ویژه معلولان هم تاکید کرد.

مجید پورعیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی هم از معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خواست باتوجه به ظرفیت های فراوان این استان در زیربخش های مختلف گردشگری ازجمله اکوتوریسم و گردشگری مرز، کمک های ویژه ای برای شهرستان ها و شهرداری های این استان در نظر بگیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه خراسان شمالی دیوان محاسبات شورای اداری معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به برپا شدن علم عدالت‌خواهی علیه ظلم‌ستیزی در دنیا گفت: آنچه امروز در دنیا رخ می‌دهد با نگاه ویژه و خاص به مبانی و نظریه نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی - در خبرگزاری دانشجویان ایران حضور یافت و با خبرنگاران به گفت‌وگو نشست.

در حاشیه بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری از خبرگزاری دانشجویان ایران، محمدمهدی خیرجو -مدیرعامل ایسنا- با اشاره به نگاه ایسنا به تقریب مذاهب و ادیان گفت: همه مذاهب به ویژه ادیان ابراهیمی جایگاه ویژه‌ای در انتشار و پوشش اخبار در ایسنا داشتند و دارند. در سیاست‌های جدید خبرگزاری نیز تعریف شده است که هرچه بیشتر به موضوع اشتراکات و فعالیت حول محور این اشتراکات توجه کنیم. 

او افزود: همه ادیان الهی و مذاهب نقطه و موضوع مشترکی به نام پرستش دارند که می‌توان در این‌ رابطه سخن گفت و محتواهای زیادی تولید کرد. همین هم باعث می‌شود که موارد انسانی و مکارم اخلاقی در اکثر مذاهب مشترک باشد. نگاه ما این است که تا می‌توانیم در این راه تلاش کنیم تا افراد، بیشترین توجه را به اشتراکات داشته باشند. دشمن بسیار درصدد است که با تفرقه و اختلاف‌افکنی و تهییج تعصبات قومی و مذهبی، کار را به جایی برساند که افراد نتوانند در کنار هم به راحتی زندگی کنند و راه برای دخالت بیگانگان باز شود. 

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری نیز با بیان اینکه آن چیزی که امروز در دنیا رخ می‌دهد نگاه ویژه و خاص به مبانی و نظریه نظام جمهوری اسلامی است، گفت: نقش مقاومت در از بین بردن استکبار جهانی بسیار چشمگیر است.

او افزود: امروز عَلَم عدالت‌خواهی علیه ظلم‌ستیزی به پا شده است. اتفاق مهمی که در هفته‌های اخیر در دنیا رخ داده حضور دانشجویان و دانشگاهیان در این عرصه تمدنی است و ویژگی بارز و متمایز این گروه حقیقت‌جویی و آرمان‌خواهی است.

مشروح این گفت‌وگو در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستورات ویژه وزیر نیرو برای خراسان جنوبی
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه ملی و بین‌المللی رسانه است
  • فعالیت در نشریات دانشجویی تمرینی برای ورود به عرصه بین‌الملل رسانه است
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ایسنا
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود