Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ فیلم مستند «شرقی» درباره زندگی و آثار توشیهیکو ایزوتسو، به حضور مسعود طاهری، کارگردان فیم و جمعی از اصحاب الهیات و فلسفه، دوشنبه، 13 اسفند از ساعت 13:30 در دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، ساختمان علوم پایه، سالن علامه طباطبایی اکران عمومی می‌شود.

همچنین مهرداد عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات طی یادداشتی پیرامون این فیلم بیان کرد: فیلم مستند «شرقی» ساخته مسعود طاهری پرتره‌ای است از توشیهیکو ایزوتسو که از طریق گفت‌وگو با نزدیکان و شاگردان و محققان آثار او، زندگی و اندیشه‌های این اسلام‌شناس نامدار ژاپنی را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دور و نزدیک شاهد زحمات کارگردان جوان این فیلم در چند سال اخیر بوده‌ام و می‌دانم که برای تهیه این فیلم مصاحبه‌هایی فراوان با افرادی متعدد از کشورهای گوناگون به زبان‌های مختلف انجام داده است. خود من ـ به‌رغم حضور در فیلم ـ هنوز این مستند را ندیده‌ام و مشتاقانه‌ در انتظارم تا روز سیزدهم اسفندماه همراه با استادان و دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات و میهمانان علاقه‌مند به شخصیت ایزوتسو و نوشته‌های او به تماشای این مستندِ حدوداً دوساعته بنشینم.

تا جایی که اطلاع دارم، عده‌ای از استادان و محققان حوزۀ الهیات و فلسفه نیز در این اکران حاضر خواهند بود. امیدوارم با حضور جمعی فرهیخته در جلسه، این امکان فراهم آید که پس از پایان نمایش فیلم گفت‌گویی مفید میان حاضران در حضور فیلم‌ساز صورت پذیرد. با سپاس ویژه از مسعود طاهری عزیز که صمیمانه دعوتم را پذیرفت و بدون هیچ چشم‌داشتی حاضر به نمایش عمومی اثرش در دانشگاه شد؛ و نیز تشکر از دوستان و همکاران دانشگاه که امکان نمایش فیلم را فراهم آوردند.

یادآور می‌شود، تماشای این فیلم برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اندیشه مستند شرقی ایزوتسو دانشگاه آزاد اسلامی اکران فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان

 کامبیز نرماشیری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از افزایش ۶ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خبر داد و اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به‌منظور پاسخگویی به نیاز استان و با هدف توسعه و تعالی منطقه اقدام به گسترش، راه‌اندازی و تصویب رشته‌های تحصیلی به‌ویژه در مقطع کارشناسی ارشد کرده است.

وی با اشاره به سیل مشتاقان به تحصیل در مقاطع عالی تحصیلات تکمیلی در استان سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان با توجه به رسالت اصلی خود، یعنی هموار کردن مسیر پیشرفت و مرتفع کردن مشکلات آموزشی، توانست بر اساس ظرفیت مناسب علمی خود موفق به افزایش ۶ رشته محل در مقطع کارشناسی ارشد شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افزایش رشته محل‌ها در استان بستری مناسب برای اجرای عدالت آموزشی و رفاه داوطلبان است، گفت: رشته‌های روانشناسی تربیتی، مشاوره (گرایش مشاوره خانواده)، فیزیولوژی ورزشی (گرایش فیزیولوژی ورزشی کاربردی)، رفتار حرکتی (گرایش آموزش تربیت‌بدنی) و مدیریت دولتی با دو گرایش توسعه منابع انسانی و مدیریت رفتار سازمانی، رشته‌هایی هستند که بر اساس مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان مصوب شده و پذیرش دانشجو در این رشته محل‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • اخذ چهار گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان