Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:24:40 GMT

قاسمی: برخی کشورها به طرح ادعاهای واهی عادت کرده اند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۷۹۶۹

قاسمی: برخی کشورها به طرح ادعاهای واهی عادت کرده اند

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تکرار ادعاهای ضد ایرانی وزیر خارجه امارات متحده عربی گفت: برخی کشورها برای سرپوش گذاشتن بر سیاست های خسارت بار خود، به طرح ادعاهای واهی عادت کرده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «بهرام قاسمی» امروز- شنبه - در واکنش با ابراز تاسف از اظهارات «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات در افتتاحیه نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: فلسفه شکل گیری و تکامل سازمان همکاری اسلامی ایجاد وحدت و همگرایی بین کشورهای عضو بوده است و سوء استفاده از نشست های این سازمان و طرح مسائل اختلاف برانگیز و کذب بر علیه دیگر اعضا، اقدامی نادرست و برخلاف اهداف و فلسفه این سازمان است و آسیب جدی در تعاملات و اعتماد اعضا وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: کشورهای عضو زمانی که میزبان اجلاس ها و نشست های این سازمان هستند باید در مسیر تقویت وحدت و همبستگی بیشتر امت اسلامی گام بردارند نه اینکه از این فرصت سوء استفاده کرده و اهداف و سیاست های دیکته شده کشورهایی خارج از جهان اسلام را مطرح کنند.
قاسمی افزود: ادعاهای مطرح شده توسط این مقام اماراتی علیه جمهوری اسلامی ایران ادعاهایی کذب و نادرست و تکراری است که متاسفانه برخی از کشورها برای سرپوش گذاشتن به خسارات هایی که سیاست های آنها در جهان اسلام ایجاد کرده است، به تکرار این گونه ادعاها عادت کرده اند.
وی تاکید کرد: حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر موضوعی است که به هیچ وجه تردیدی در آن نیست و طرح این گونه ادعاها تغییر و تاثیری در وضعیت حقوقی این جزایر و تعلق آنها به جمهوری اسلامی ایران ایجاد نمی کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که طرح ادعاهایی مبنی بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور داخلی دیگر کشورها نیز از آن جمله ادعاهای بی پایه و اساس است ، به این مقام اماراتی توصیه کرد: به وضعیت یمن و فاجعه انسانی این کشور که با تجاوز نظامی امارات و چند کشور دیگر ایجاد شده است نگاه کند و معنا و مفهوم واقعی دخالت کشور متبوعش در امور دیگر کشورهای اسلامی و آثار زیانبار انسانی و مادی تجاوز به یمن را ببیند.
قاسمی در پایان گفت: معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در صدر هیاتی سیاسی در این اجلاس حضور دارد که ضمن مشارکت فعالانه در این نشست، واکنش های لازم در مقابل شیطنت ها و اقدامات و رفتارهای غیرسازنده برخی از کشورها را نیز خواهد داشت.
به گزارش ایرنا عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات روز جمعه دهم اسفند در افتتاحیه چهل‌ و ششمین دور نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، در ابوظبی با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: «از ایران می‌خواهیم که در سیاست‌ها خود بازنگری کرده و در امور کشورها دخالت نکند و گسترش هرج‌ و مرج و فرقه‌گرایی را متوقف کند.»
سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی و سازمانی بین‌المللی، در سال 1969 با عضویت 57 کشور اسلامی به منظور نزدیکی بیشتر کشورهای اسلامی تاسیس شد.
‌سیام**9402**2021**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي امارات متحده عربي بهرام قاسمي جزاير سه گانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۷۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد

نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور وزیر امور خارجه کشورمان آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست سران سازمان همکاری اسلامی در محل Sir Dawda Kairaba Jawara واقع در بانجول پایتخت گامبیا با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

امیرعبداللهیان در این نشست مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی به ویژه وضعیت جنگ غزه تبیین می‌کند.

همچنین در این اجلاس که با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

نشست مقامات ارشد مقدماتی برای پانزدهمین نشست کنفرانس سران اسلامی در بانجول از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ (سه شنبه) آغاز شده است.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی