Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@13:09:00 GMT

تربیت نیروهای بصیر و آگاه نیاز جدی جامعه امروز است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۴۸۲۱۴

تربیت نیروهای بصیر و آگاه نیاز جدی جامعه امروز است

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز شنبه به مناسبت هفته تربیت اسلامی در دیدار اعضای شورای تربیتی آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر ضرورت مقابله با توطئه دشمنان و ایستادگی در مقابل شیطنت های آنان اظهار داشت: یکی از راه های مقابله با این توطئه ها، تربیت نیروهای آگاه و در طراز انقلاب و آرمان های نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نیروهای تربیت شده ما باید دارای روحیه انقلابی، معنوی گرا، آرمان خواه، روحیه جهادی و حماسی، استکبار ستیز، استقلال طلب، مردمی و عدالت خواه باشند و امروز دشمنان تلاش می کنند که این روحیات را از جوانان ما بگیرند و ذهنیت را عوض کرده و به تحریف موضوعات بپردازند.
نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری باید به تربیت نیروهای جوان توجه شود، اضافه کرد: امور تربیتی بسیار مهم است و در برهه ای از زمان این مساله مورد توجه جدی قرار نگرفته است.
وی تربیت، تعلیم و علم آموزی بر اساس حکمت را سه مولفه مهم در اسلام دانست و بر توسعه علم پژوهش محور و بهره گیری از علم بر مبنای حکمت تاکید کردند.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه توجه به تربیت اسلامی، موجب رستگاری انسان در دنیا و آخرت می شود، گفت: با تربیت الهی و اسلامی، انسان می تواند به درجات والای حیات دست پیدا کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این دیدار افزود: یکی از برنامه های راهبردی استان، توجه به مقوله تربیت و تاکید بر این موضوع در جلسات مدیران و روسای آموزش و پرورش و مدیران مدارس است چرا که در اولویت قرار گرفتن برنامه های تربیتی موجب تربیت کامل فرد و شهروند خوب می شود.
رشید قربانی اضافه کرد: وجود نیروی انسانی توانا و علاقمند را یکی از مولفه های مهم در راستای پیشبرد برنامه ها و اهداف حوزه پرورشی و فرهنگی است ضمن اینکه این مهم باید از نظر کمی و کیفی در جذب و بکارگیری نیروی انسانی این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین بر ضرورت توجه به مسایل تربیتی در فعالیت های مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: در مسایل تربیتی و پرورشی، رویکرد توجه به هویت دینی، ملی و ایرانی اسلامی در اولویت استان قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین، رویکرد تمام بخش های آموزش و پرورش، نگاه تربیتی به مسایل مختلف است ضمن اینکه روح سند تحول بنیادین، نگاه تربیتی به فرآیندهای آموزش و پرورش است.
در حال حاضر 29 کانون فرهنگی تربیتی در سطح استان کردستان فعالیت دارند و تاکنون بیش از 37 هزار نفر از دانش آموزان دوره های تحصیلی در فعالیت این مراکز ثبت نام و شرکت کرده اند.
7348/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استکبار اعضای شورای جامعه مدیرکل آموزش و پرورش نماینده ولی فقیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۴۸۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان

در این مراسم از مدیران کل و معاونان سابق اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت استان قدردانی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: افتخارات امروز نظام تعلیم و تربیت استان در سایه تلاش‌ها و مجاهدت‌های مدیران و معلمان در دوران مختلف است.

سعادتی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت رسالت پیامبران است بر توجه به مفهوم استاد و شاگردی در آموزش و پرورش و استفاده از تجربیات پیشکسوتان و انتقال آن به نسل آینده تاکید کرد.

وی تحول و موفقیت آموزش و پرورش را در گرو مشارکت همگانی دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش در کانون توجه همه نخبگان، مسئولان و نهاد‌های عمومی و دولتی است و این مجموعه بدون جلب مشارکت آحاد جامعه موفق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • تجلیل از چهره های ماندگار تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است