Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز شنبه در نشست شورای معادن استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: با وجود ذخایر قابل توجه معدنی در استان سمنان اما برای اعطای مجوز بهره برداری رویکرد های زیست محیطی لحاظ می شود.
وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف معدنی استان سمنان فراهم است و فعالان اقتصادی دارای صلاحیت برای فعالیت در این بخش مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: سمنان دارای 2.5 میلیارد تن ذخیره زمین شناسی و بیش از 600 میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی است.
اسوی اضافه کرد: 599 معدن فعال در استان در حال بهره برداری است که چهار هزار نفر در این بخش در سمنان مشغول به کار هستند، استان سمنان رتبه اول کشور از نظر استخراج زئولیت با میزان 95 درصد را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 152 محدوده در حال اکتشاف در استان سمنان وجود دارد که پروانه کشف برای آنها صادر شده است.
به گزارش ایرنا، در این نشست در خصوص سلب صلاحیت و تعطیلی موقت حدود 10 معدن استان تبادل نظر شد، همچنین بررسی مسائل محیط زیست ، راه ، آب و منابع طبیعی معدن بوکسیت تاش ، بررسی فعالیت یک واحد معدنی در سرخه و بررسی محاسبه حقوق دولتی برخی معادن از دیگر دستور کار این نشست بود.
پراکندگی و تنوع مواد معدنی در استان سمنان به گونه ای است که سالانه 23 میلیون و 167 هزار تن مواد معدنی استخراج می شود.
7339/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان سمنان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت زمین زیست محیطی سرمایه گذاری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۰۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد