Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام دیپلماتیک اعلام کرد که نماینده ویژه کره جنوبی در امور امنیتی و صلح شبه جزیره کره قرار است تا روزهای آینده با نماینده آمریکا به منظور گفت‌وگو پیرامون اقدامات بیشتر بعد از نشست بی ثمر کره شمالی و آمریکا در هانوی، دیدار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انتظار می‌رود که "لی دو هون" برای دیدار با استفن بیگان، نماینده ویژه آمریکا در کره‌شمالی به واشنگتن سفر کند اما تاریخ دقیق این گفت‌وگو ها هنوز مشخص نشده و باید برنامه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این دیپلمات کره جنوبی قصد داشت تا درست بعد نشست آمریکا و کره شمالی با همتای آمریکایی خود دیدار کند اما بیگان به علت اینکه باید به همراه مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به فیلیپین می‌رفت، این کار انجام نشد.

نشست بین کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای مدت‌ها انتظارش کشیده می‌شد، چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت ویتنام برگزار شد. این نشست اما برخلاف نشست ماه ژوئن سال میلادی گذشته در سنگاپور نتوانست باعث ایجاد توافقی بین طرفین شود.

در همین حال، در روز شنبه درست دو روز بعد از نشست کره شمالی و آمریکا، سئول و واشنگتن اعلام کردند که تصمیم گرفته‌اند تا برگزاری رزمایش‌های " Foal Eagle" را که معمولاً در بهار برگزار می‌شد، متوقف کنند. مانورهای مشترک آمریکا و کره جنوبی همواره یکی از منابع مهم نگرانی پیونگ‌یانگ بوده است.

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۵۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد

وزارت خارجه کره جنوبی سطح هشدار خود را در پنج سفارتخانه و کنسولگری در دنیا در پی آنچه «توطئه کره شمالی برای انجام حملات تروریستی علیه مقام‌های سئول و شهروندان کره جنوبی ساکن خارج کشور» خوانده شده، افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعلام کرد اخیرا نشانه‌های متعددی یافته مبنی بر اینکه کره شمالی در حال آماده سازی برای حملات «تروریستی» علیه کارمندان سفارت یا شهروندان کره جنوبی در چند کشور از جمله چین، جنوب شرق آسیا و غرب آسیاست.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، پنج مکان از جمله سفارتخانه‌های کره جنوبی در کامبوج، لائوس و ویتنام به همراه کنسولگری‌های این کشور در ولادیووستوک در روسیه و «شنیانگ» در چین به عنوان اهداف احتمالی مشخص شده‌اند.

وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی مامورانی را به این کشورها اعزام کرده تا نظارت بر سفارت‌های کره جنوبی را گسترش دهند و همچنین در فعالیت‌های خاصی مانند جست‌وجوی شهروندان کره جنوبی به عنوان اهداف بالقوه تروریستی شرکت می‌کند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که سطح هشدار تروریسم در پنج سفارتخانه و کنسولگری از «توجه» به «هشدار» افزایش یافته است، که دومین سطح بالا در سیستم چهار سطحی کره جنوبی است که نشان می‌دهد احتمال افزایش یک حمله وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده که مرکز ملی مبارزه با تروریسم کره جنوبی روز پنجشنبه جلسه‌ای را برای بحث درباره راهبردهایی با هدف حفاظت از اماکن دیپلماتیک و پرسنل این کشور تشکیل داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود
  • پورموسوی:داور بازی با سپاهان شمالی است؛ شاید ذهنیت ایجاد شود
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)