Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- معاون برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور از امنیت غذایی و ملی بالایی برخوردار است و با وجود تلاش دشمنان برای ایجاد مشکل، انبارها مملو از مواد غذایی و بازار هیچ مشکلی برای تامین ندارد.

به گزاش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «عبدالمهدی بخشنده» روز یکشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 سال مدیریت جهادی در محل مصلی تهران افزود: تصور دشمنان این بود که با اعمال تحریم ها علیه ایران، ظرف سه ماه کشورمان با قحطی روبرو شود، اما پیش بینی نادرست بود و کشورمان به راحتی از سد موانع گذر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اکنون 83 درصد انرژی و کالری مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود و کمتر از 15درصد نیاز به واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی داریم.
بخشنده، ایران را جزو کشورهای دارای امنیت ملی بالا دانست و اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی در سالهای گذشته در بخش پروژه های اقتصادی، دستاوردهای خوبی داشته و ظرفیت تولید سالیانه محصولات کشاورزی به 122 میلیون تن رسیده که این حجم تولیدات با افزایش بهره وری همراه است.
به گفته وی، اکنون در بحث صرفه جویی مصرف آب نیز تولیدات کشور در سال 92 از830 گرم به ازای مصرف یک مترمکعب آب، به یکهزار و 320 گرم رسیده که رشد 24 درصد را نشان می دهد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران دارای ظرفیت های گسترده است، گفت: می توان با کمک تولیدکنندگان و مدیران در قالب برنامه ششم توسعه به اهداف پیش بینی شده دراین بخش دست یابیم.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه دستاوردهای 40 سال مدیریت جهادی، از 12تا 14اسفند در مصلی تهران برپا و پذیرای علاقه مندان است.
اقتصام*9186*1070**1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟

سایت خبری اسرائیلی کالکالیست Calcalist می‌گوید که پیامد‌های مالی تحریم ترکیه به زودی بر اسرائیلی‌ها تأثیر می‌گذارد، زیرا مواد اولیه به دست نمی‌آید، قیمت کالا‌های اساسی و مواد غذایی افزایش می‌یابد و قیمت مسکن ممکن است صعودی شود.

گزارش کالکالیست بیان کرد که تصمیم ترکیه برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در تل آویو یک اقدام «غافلگیرکننده کامل» بود، زیرا معتقد بود تهدیدات آنکارا برای ممنوعیت کالا‌ها در سایه جنگ غزه، تهدیدی توخالی است.

بر اساس این گزارش، یافتن منابع جایگزین واردات نیازمند زمان و مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌ها است و حتی زمانی که آنها امضا می‌شوند، احتمالاً قیمت کالا‌ها بسیار بالاتر از تقاضای عرضه‌کنندگان کالا در ترکیه خواهد بود.

پر کردن این شکاف‌های قیمتی نیز از جیب مصرف‌کنندگان اسرائیلی حاصل می‌شود که در حال حاضر با هزینه‌های سنگین روبه‌رو هستند.

گزارش کالکالیست نشان می‌دهد که صنعت ساخت‌وساز به‌ویژه تحت تأثیر تحریم قرار گرفته است و همچنین صنعت خودروسازی، جایی که خودروسازان بزرگ مجموعه‌ای از خودرو‌های محبوب را از ترکیه به اسرائیل صادر می‌کنند.

آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود. رئیس‌جمهور ترکیه تعلیق مبادلات تجاری با رژیم صهیونیستی از سوی آنکارا را اقدامی ضروری دانست و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر را فردی بی‌رحم توصیف کرد.

اردوغان پس از اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل گفت مرحله قطع روابط تجاری با [رژیم]اسرائیل ضروری بود و انجام شد. حجم تجارت سالانه ما با اسرائیل ۹.۵ میلیارد دلار بود و ما چنین در نظر گرفتیم که این تجارت وجود ندارد و فاز جدیدی را آغاز کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است