Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اعظم قاسمی،  مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: مرجان بیگی‌فر با کتاب«برف و برنو» جایزه نخست بخش کتاب سال غزل و آرزو سبزوارقهفرخی جایزه نخست بخش ویژه شاعران بدون کتاب را از آن خود کردند.
وی افزود: مجموعه غزل«برف و برنو» سروده مرجان بیگی‌فر است که از سوی انتشارات نزدیکتر به چاپ رسیده است، که شاعر در این کتاب در بستری از بومی گرایی و توجه به عناصر طبیعی به مسائل اجتماعی و سیاسی نیز پرداخته و می‌توان آن را کتابی با فضای عاشقانه، اجتماعی و سیاسی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی تصریح کرد: آرزو سبزوارقهفرخی هنرمند شاعر توانمند استان نیز در بخش ویژه شاعران بدون کتاب توانست رتبه نخست را از آن خود کند.
مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: در بخش کتاب سال غزل کتاب‌های منتشرشده در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در این جایزه مورد بررسی قرار گرفته‌ در بخش ویژه شاعران بدون کتاب، مجموعه غزل‌های چاپ‌نشده‌ای که شاعران برای دبیرخانه ارسال کرده‌اند ارزیابی شده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: سیامک بهرام‌پرور، علی بهمنی، هادی خورشاهیان، محمدرضا شالبافان، حسن صادقی‌پناه، ایمان عباس‌پی، آنا لمسو داوری بخش ویژه این جایزه را به عهده داشتند و حامد ابراهیم‌پور، علیرضا بدیع، محمدحسین بهرامیان، مریم جعفری آذرمانی، حسین جنتی، محمدرضا حاج‌رستم بیگلو، علی‌اکبر یاغی‌تبار نیز عهده دار داوری بخش کتاب بودند.
 انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن چهارمحال و بختیاری ایکنا حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه آموزش سیما و علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود با هم دیدار و گفتگو کردند. 
در این نشست به جایگاه ویژه میراث پرشکوه شعر فارسی که گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویت است، جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون، موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال اشاره و در جهت تولید و ارتقاء آثار مرتبط و همکاری گسترده تر فی مابین بحث و گفتگو شد.
در ادامه قاسمی گفت: با عنایت به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و ضرورت سیاست گذاری و برنامه ریزی در این خصوص و با توجه به اهداف، ماموریت‌ها و اولویت‌ها، شبکه آموزش سیما آمادگی دارد تا در خصوص ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی هر گونه همکاری لازم با دفتر شعر و موسیقی و سرود و دیگر مجموعه ها و نهاد ها را به عمل آورد.
همچنین گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی، بهره گیری از ظرفیت اقوام و موسیقی فولکلور و محلی،آواز،تصنیف و مناجات خوانی،ارتباط و تعامل با شبکه نوای موسیقی و شعر اداره کل، پایش و تولید برنامه های جدید، تخصصی و فاخر در این حوزه ها و آموزش صحیح و تخصصی شاعری، نویسندگی و برنامه ریزی برای تولید مشترک برنامه شیر و شکراز دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو و در دستور کار طرفین قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟