Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@01:52:53 GMT

سلامت فرهنگي و زيست محيطي سواحل جدي گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۲۵۲۶

سلامت فرهنگي و زيست محيطي سواحل جدي گرفته شود

حیدری گفت: طرح بزرگ زيباسازي در سراسر هرمزگان با محوريت سواحل، با بسيج همه دستگاه ها و امكانات اجرا مي گردد و در اين رابطه به تمامي فرمانداران ماموريت ويژه داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «ايرج حيدری» در نشست ستاد ساماندهي سواحل استان هرمزگان با اشاره به نقش و اهميت سواحل  در جذب گردشگران، عنوان كرد : دستگاه اجرايي  استان رديف اعتباري مشخص براي ساماندهي سواحل  در بودجه سالانه پيش بيني كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وي افزود: دستگاه هاي اجرايي اقداماتي كه براي  ساماندهي سواحل انجام  مي دهند، مورد راستي آزمايي و رصد قرار مي گيرد.

 

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي  استانداري هرمزگان خاطرنشان كرد: كليه دستگاه هاي اجرايي دخيل در امر ساماندهي سواحل در ايام پاياني سال و ايام نوروز در آمادگي كامل  باشند تا شرايط مناسبي براي مردم و گردشگران در اين ايام فراهم گردد.

 

حيدري تصريح كرد: بروشور و كاتالوگي كه شامل معرفي جزاير و سواحل استان باشد تدوين و در اختيار گردشگران قرار گيرد.

 

وي گفت: سلامت سواحل همچون سلامت فرهنگي ، زيست محيطي و بهداشتي  از جمله مواد مهم ديگري است كه در حوزه ساماندهي سواحل بايد مد نظر قرار گيرد.

 

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري هرمزگان خاطرنشان كرد: با برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي فرهنگي قوي در مناطق مختلف ساحلي و جزاير استان  از حريم و حرمت عمومي حراست گردد.

 

وي با اشاره به اهميت تامين امنيت گردشگران در ايام پاياني سال و نوروز خاطرنشان كرد: حضور پر رنگ پليس  در مناطق ساحلي كه پذيراي گردشگران هستند مي تواند نقش چشمگيري  در افزايش  امنيت در اين مناطق ايجاد نمايد و فرماندهي انتظامي استان و درياباني برنامه هاي پيشنهادي خود را براي ارتقاء شاخص هاي امنيتي در اين مناطق به ستاد ساماندهي سواحل استان ارائه نمايند.

 

وي با اشاره به اهميت زيبا سازي سراسر استان به ويژه مناطق ساحلي  در هفته پاياني سال، خاطرنشان كرد: به تمامي فرمانداران ماموريت داده شده اند تمامي ظرفيت ها و امكانات شهرداري ها و دهياري ها را در شهرستان هاي تابعه براي اجراي طرح زيبا سازي  بسيج نمايند.

 

وي گفت: در اجراي طرح زيبا سازي از ظرفيت جمعيت عظيم دانش آموزشي استان به همراه خانواده ها بهره گرفته خواهد شد و دستگاه هاي اجرايي از اين ظرفيت بي نظير در هفته پاياني سال در حراست و حفاظت از محيط زيست و فرهنگ سازي اين مهم بهره ببرند.

 

سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي  استانداري هرمزگان اظهار داشت: طرح بزرگ و سراسري زيبا سازي استان نقش مهم و بسزايي در ايجاد نشاط و شادابي در بين مردم استان  در پي خواهد داشت.
حيدري خاطرنشان كرد: دانش آموزان مي توانند نماينده و سفير دستگاه هاي اجرايي  در خصوص انتقال فرهنگ مهم  حفاظت از محيط زيست  در بين خانواده ها باشند و استفاده از اين ظرفيت نيازمند برنامه ريزي و همت دستگاه هاي مسئول است.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شبستان خبرگزاری بیانیه گام دوم انقلاب استان بوشهر اصفهان حوزه علمیه مقام معظم رهبری شیراز هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با بیان اینکه پروژه با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، اظهارداشت: این پروژه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضعیت منابع آلاینده، ارائه راه کارهای مدیریتی کاهش پیامدهای محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

وی مراحل انجام پروژه را شامل فاز مطالعات و بررسی کلیات وضعیت محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده سطح منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکارهای کاهش آلاینده‌ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کارهای مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

طاهری بابیان اینکه در این اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج و.. شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

کد خبر 6089935

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید