Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین غفاری افزود: نیروگاه اتمی بوشهر این میزان برق را طی ۲۹۷ و نیم روز فعالیت، تولید کرده است.

وی ادامه داد: نیروگاه پس از اینکه کار موثر خود را انجام داد، باید فعالیت خود را متوقف کند تا یک سوم بسته‌های سوخت جابه‌جا شود.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر ۱۱ اردیبهشت امسال پس از وقفه‌ای دو ماهه به شبکه برق متصل شد، گفت: این نیروگاه هفتم اسفند، از شبکه جدا شد تا سوخت جایگزین شود و تعمیرات صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفاری افزود: نیروگاه اتمی بوشهر دو گروه مختلف تعمیرات اساسی و نیمه اساسی دارد که امسال تعمیراتش نیمه اساسی خواهد بود.

وی عنوان کرد: در تعمیرات پیش رو، طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته حدود ۱۹ شبانه روز عملیات انتقال و جابه‌جایی سوخت طول می‌کشد و در زمان باقی‌مانده تعمیرات تجهیزات مختلف، سالن توربین و سالن راکتور صورت می‌گیرد.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: بعد از اینکه تعمیرات خود را سازماندهی کردیم هشت روز آخر، آزمایش‌های لازم مربوط به سامانه‌های ایمنی انجام می‌گیرد تا پس ازحصول اطمینان در نیمه اول اردیبهشت نیروگاه وارد مدار شود.

غفاری با بیان اینکه وضعیت پایداری در تولید برق داریم، گفت: پارسال ۷.۴ میلیارد کیلووات ساعت تولید برق داشتیم که ۶.۸ دهم میلیارد کیلووات ساعت به شبکه سراسری تحویل شد.

وی یادآور شد: امسال در اجرای یکی از ماموریت‌های آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در مدت ۳ هفته میزبان هشت کشور بودیم ۱۳ کارشناس ارزیابی‌های مختلف نیروگاه را انجام دادند که وضع بسیار مطلوبی داشتیم.

انتهای پیام/ک

نیروگاه اتمی بوشهر در حال جایگزینی سوخت است

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انرژی هسته ای فناوری هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی