Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@18:44:57 GMT

مفقود شدن ۵۰ نفر در پی انفجار خط لوله نفت نیجریه

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۴۵۰۰

مفقود شدن ۵۰ نفر در پی انفجار خط لوله نفت نیجریه

حوادث رکنا: بیش از ۵۰ نفر پس از انفجار یک خط لوله نفتی در نیجریه مفقود شدند.

به گزارش گروه حوادث رکنا، به نقل از نیویورک تایمز، بیش از 50 نفر پس از انفجار یک خط لوله نفتی که نشت میکرد مفقود شدند. این انفجار باعث یک فرار همگانی در جنوب نیجریه شد .

هیچ بیانیه فوری در مورد تلفات و صدمات پس از آن گزارش نشده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط لوله نمبه نفت خام را به پایانه صادراتی بانی حمل می‌کند.مالکیت این خط لوله به صورت مشترک برعهده شرکت های اگیپ، اواندو و شل پترولیوم است .

هنوز مشخص نیست این خط لوله خاموش شده است یا نه .

تصاویر ویدئویی شعله بزرگی را از محل خط لوله منفجر شده در شب نشان می‌دهد. گفته می‌شود اگر نفت از این ایستگاه اصلی قطع شود، فشار داخل خط لوله کاهش می یابد و شعله خاموش می شود .

حوادث مرگبار ناشی از نشتی خط لوله ها معمول است. در ژانویه یک تانکر نفتی در ایالت کراس ریور واژگون و منفجر شد و این در حالی بود که چندین نفر در حال جمع کردن نفت نشت شده بودند .

پلیس اعلام کرد حداقل 12 نفر کشته شده اند ولی شاهدان تخمین می زنند تعداد کشته ها 60 تن باشد .

نیجریه بزرگترین تولید کننده نفت آفریقاست و نشتی های نفت دلتای نیجر را بسیار آلوده کرده است. شرکت های نفتی نیجریه اعلام کرده اند که مسئول بیشتر این نشتی ‌ها خرابکاری، دزدی و پالایش غیرقانونی نفت است .

در 2016 رهبران جوامع محلی دادخواهی علیه شرکت رویال داچ شل تنظیم کردند ولی آیا می توان شرکت ها را به خاطر آلوده کردن و تخریب ناشی از فعالیت هایشان در سایر کشورها تحت تعقیب قانونی قرار داد .

دادگاه استیناف در لندن سال گذشته حکم داد که دادگاه های بریتانیا اختیاری در قبال این ادعا ها ندارند .

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث فرار دزدی حوادث فرار دزدی اخبار حوادث نفت انفجار فرار مفقود شدند نیجریه عکس فیلم دختر تهران مشهد زندگی تصاویر شهید مرد زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین احمدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید و دستورات ویژه مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی در خصوص عمل به مسئولیت‌های اجتماعی اظهار کرد: در تلاش هستیم با اجرای یک برنامه زمانبندی دقیق پروژه تعمیرات اساسی پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان را به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران وجود پلاژی با امکانات مناسب را حق مسلم ساکنان جزیره خارگ می‌داند و در خصوص تسریع در فرایند اجرای پروژه دستورات ویژه ای صادر کرده است.

سرپرست مدیریت عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی افزود: در پلاژهای شنا غریق نجات‌های باتجربه و توانا حاضر خواهند بود تا از بروز خطرات احتمالی غرق شدن جلوگیری نمایند موضوعی که موجب ایجاد فضایی امن و مطمئن جهت ثبت لحظاتی آرامش‌بخش و لذت‌بخش خواهد شد.

احمدی گفت: طبق برآوردهای انجام شده، اجرای این پروژه در مدت زمان ۶ ماه و با بودجه‌ی قریب به ۳۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

کد خبر 6097768

دیگر خبرها

  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • خط لوله تبریز - ارومیه هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۶۱ درصد از نفتگاز توزیعی کردستان در بخش حمل‌ونقل مصرف می‌شود
  • امضای هزار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • امضای هزار قرارداد نفتی با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • از واردات ۲۰۰ قلم کالای مهم صنعت نفت جلوگیری شد
  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • ۳۰۷ کالای راهبردی نفتی شناسایی‌ شد/ ۷ پروژه در محله نهایی سازی
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • تعمیرات پلاژ بانوان و احداث پلاژ آقایان در جزیره خارگ اجرا می‌شود