Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمدرضا محمدی (معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی) در نشست خبری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی در مشهد افزود: این جشنواره از سری برنامه‌های جشنواره فرهنگی – هنری امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: فراخوان شرکت در این جشنواره در بهمن ماه امسال منتشر شد و ١٧٤ اثر از ٢٢ شهر کشورمان طی روزهای ١٢ تا ١٤ بهمن ماه به دبیرخانه این رویداد هنری ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هیات انتخاب دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی از بین آثار رسیده ٢٠ اثر را برای حضور در بخش مسابقه شامل بخش تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر عروسکی و بخش جنبی جشنواره برگزید.

محمدی افزود: نمایش آثار دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از فردا آغاز می شود و تا ١٦ اسفند ماه در ٩ سالن نمایش مشهد شامل سالن اصلی تئاتر شهر، فرهنگسرای غدیر، مجتمع فرهنگی امام رضا (ع)، سالن بهار، سالن اشراق، فرهنگسرای کودک و آینده، مرکز شماره ٤ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگسرای ترافیک و کانون فرهنگی – تربیتی رشد ادامه دارد.

وی ادامه داد: آثار بخش تئاتر کودک و نوجوان شامل نمایش‌های پدران، شاپرک‌ها در خیابان، شادان در سرزمین جورابی، هویچ فزاینده، پینوکیو، عکاسخانه است و آثار بخش نمایش عروسکی هم شامل نمایش‌های رویای کفش، توتوی امید، راز پیشانی سفید، زائر آب و سنگ، آرزوی بنفشه، بالتازار و غول بابا می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: آثار بخش جنبی این جشنواره شامل نمایش‌های مهمان غار، ماهیهای گلی، زامبالا، سبیل جادویی، فرش نذر و خیال، همای سعادت، فن آخر است که پنج دانش آموز به عنوان داور، بررسی آنها و دادن رای به بهترین اثر را برعهده دارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مشهد جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی نمایش عروسکی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۴۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به‌عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین‌نیا، فرزانه کلاهدوزان، علی صالحی، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی و احمد مقیمی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب و معرفی شدند.

محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 749809

دیگر خبرها

  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب