Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@03:08:25 GMT

17 قلم محصول غیرمجاز ماهواره ای

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۵۲۶۲

17 قلم محصول غیرمجاز ماهواره ای

مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، گفت: 17 قلم از فرآورده هایی که در ماهواره تبلیغ می شوند، هیچگونه مجوزی اعم از تولید، واردات، توزیع، عرضه و تبلیغات از این اداره کل ندارند.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، مهناز خانوی اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، توصیه می شود از استفاده از این محصولات خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغات پیامکی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل های تغذیه ای ماهواره ای بر طبق ضوابط جاری ممنوع است.

به گفته خانوی، مکمل لاغری سوپر فت متابولیسم Super fat metabolism، قرص Eisenia حجم دهنده اندام جنسی، قرص Senator ترک اعتیاد، قرص Good love برای تقویت جنسی، قرص Gluta pure جهت افزایش قد، مکمل لاغری Adios، قرص Easy slim برای لاغری، قرص Stop smoking جهت ترک سیگار، قرص Gumbo برای چاقی، قرص Lipo six black چربی سوزی و عضله سازی، قرص Super fat face برای چاقی صورت، قرص Garcinia cambogia جهت لاغری، کپسول Selen plus درمان ناباروری، پکیج قرص های بنیاد حیات پاک جهت ترک اعتیاد، کرم Anti psoriasis درمان بیماری های پوستی، قرص Hair plus جهت تقویت مو و قرص درمان کبد چرب Bodyguard محصولات غیرمجاز ماهواره ای هستند که توصیه شده مردم آنها را خریداری نکنند.

* اقلام گیاهی غیرمجاز عطاری ها در صدر کشفیات تقلب
سازمان غذا و دارو اعلام کرد: بازرسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بهمن ماه امسال با بازرسی از اماکن مختلف از عطاری تا باشگاه ورزشی، 119 قلم جنس قاچاق و غیرمجاز کشف کردند که اقلام گیاهی غیرمجاز عطاری ها در صدر این کشفیات قرار داشت.

بازرسان با انجام 28 بازرسی از عطاری ها، پنج بازرسی از مکمل فروشی ها، 11 بازرسی از باشگاه های ورزشی و بازرسی از خط تولید مکمل بدنسازی دو کارخانه، 119 قلم جنس قاچاق و غیرمجاز کشف کردند که اقلام گیاهی با 60 قلم در صدر کشفیات قرار داشت.

16 قلم از این اقلام کشف شده، دست ساز تقلبی و 9 قلم مخدر بود که در رده های دوم و سوم کشفیات قرار گرفتند. آمار ارائه شده نشانگر کاهش 25 قلم کشفیات غیرمجاز و قاچاق در بهمن ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و این در نتیجه افزایش آموزش به فعالان حوزه در زمینه فعالیت قانونی عطاران و مکمل فروشان است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لاغری داروی تقلبی سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۵۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید

به گزارش خبرآنلاین، چهار مورد از مکمل‌هایی که نیاز است بعد از ۴۰ سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:

۱) امگا ۳

DHA و EPA اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که عمدتاً در منابع دریایی مانند ماهی‌های چرب یافت می‌شوند. این مواد مغذی برای حفظ تری گلیسیرید و فشار خون در محدوده نرمال ضروری هستند. مکمل امگا ۳ به ارتقای عملکرد مغز و تقویت بینایی نیز کمک می‌کنند.

۲) ویتامین D

سلامت استخوان برای زنان در سنین نزدیک به ۴۰ و بعد از آن مهم است. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای تراکم استخوان است. دریافت این ویتامین از طریق رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید میسّر است. هم‌چنین می‌توان از مکمل‌های دارویی ویتامین D نیز استفاده کرد. ویتامین D، خطر بیماری‌های قلبی عروقی، بخصوص در زنان میانسال، را کاهش می‌دهد.

۳) آهن

کمبود آهن با کم‌خونی یا بدون کم‌خونی برای زنان در دوره پیش از یائسگی رایج است و اغلب نادیده گرفته می‌شود. حتی اگر علائمی از کم‌خونی و فقر آهن ندارید، بد نیست سطح آهن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح آهن و فریتین (شکل ذخیره‌سازی آهن) در بدنتان پایین نیست.

۴) کلاژن

تحقیقات نشان می‌دهد مکمل کلاژن به حفظ سلامت پوست و کاهش علائم پیری پوست، بخصوص در سنین میانسالی، کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف کلاژن، ماده آلی موجود در استخوان را افزایش می‌دهد و در سلامت استخوان نقش چشمگیری دارد.

بیشتر بخوانید:

کدام ویتامین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند؟

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903259

دیگر خبرها

  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان