Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@06:52:21 GMT

تصمیمات دولت برای ایمنی خودروهای دوگانه‌سوز

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۶۹۶۷۳

دولت به‌منظور ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه سوز و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار به‌دلیل غیرکارخانه ای بودن آنها و منقضی شدن کارکردشان، تصمیماتی اتخاذ کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیات وزیران در جلسه عصر امروز یکشنبه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، آیین نامه اجرایی مربوط به استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق مکانیزه فروش را اصلاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیین نامه مذکور با اهدافی همچون استفاده حداکثری از خدمات موجود در بخش خصوصی به منظور تأمین شبکه و استقرار اطلاعات و زیرساخت های صندوق مکانیزه فروش تهیه و تصویب شده است.

معرفی پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی (pos) در کنار تجهیزات مشابه صندوق در آیین نامه با هدف فراخوان نمودن دامنه بیشتری از اشخاص مشمول و پیش بینی صدور مجوز دسترسی به سامانه های شبکه پرداخت بانکی در آیین نامه به منظور پیاده­سازی هرچه بهتر سامانه صندوق فروش و جمع آوری اطلاعات مرتبط با معاملات اشخاص، از دیگر اهداف اصلاح آیین نامه یاد شده هستند.

دولت با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی در استان کرمان موافقت کرد

هیات وزیران در ادامه و در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، چندین اصلاح تقسیماتی در استان کرمان را به تصویب رساند.

به موجب این اصلاحات، دولت با ایجاد بخش های اسفندقه و دهبکری به ترتیب در شهرستان های جیرفت و بم و تبدیل چندین روستا به شهر در استان یاد شده موافقت کرد.

دولت به منظور ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه سوز و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از قبیل انفجار مخازن این خودروها به دلیل غیرکارخانه ای بودن آنها و منقضی شدن کارکردشان، تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کرد.

به موجب این تصمیم، وزارت نفت موظف شد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به هوشمندسازی جایگاه های عرضه سوخت گاز طبیعی و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) و سامانه اطلاعات خودروهای گازسوز وزارت صنعت، معدن و تجارت به نحوی اقدام نماید که از تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۱ امکان سوخت گیری در جایگاه های سوخت گاز طبیعی صرفاً برای خودروهای دوگانه سوز که در کارت شناسایی آنها عبارت «دوگانه سوز» یا «دوگانه سوز تبدیلی» درج شده و دارای گواهی معاینه فنی معتبر هستند، وجود داشته باشد.

دولت همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا را موظف کرد نسبت به اصلاح و تعویض مدارک شناسایی آن دسته از خودروهایی که به صورت کارگاهی تا قبل از ابلاغ این مصوبه دوگانه سوز شده و «گواهی سلامت سامانه سوخت رسانی گاز خودرو» را مطابق دستورالعمل مربوط اخذ کرده اند، اقدام نموده و در کارت آنها عبارت «دوگانه سوز تبدیلی» را درج نماید.

سازمان ملی استاندارد ایران نیز موظف شد حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه براساس مستندات دریافتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت (استانداردهای بین المللی معتبر)، استانداردهای مورد نیاز جهت تبدیل سامانه سوخت رسانی خودروهای مایع سوز درحال تردد به گازسوز را تدوین نماید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تقسیمات کشوری استان کرمان خودرو دوگانه سوز وزارت صمت پلیس راهنمایی و رانندگی سازمان ملی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۶۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

به گزارش خبرنگار مهر، اخیراً خبری مبنی بر کلاهبرداری جدید بنزینی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت مطرح شد به طوری که این کلاهبرداران از طریق جا به جایی تراشه‌های کارت سوخت اقدام به خالی کردن سوخت موجود در کارت‌ها می‌کنند.

موضوع از این قرار است برخی از افراد هنگام سوخت‌گیری از خودرو خود پیاده نمی‌شوند و متصدی جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل می‌دهد که تا این قسمت از ماجرا همه چیز عادی به نظر می‌رسد، اما برای سوخت‌گیری بعدی که مراجعه می‌کند با کارت سوخته مواجه می‌شود در این شرایط تا زمانی که کارت سوخت المثنی برای این افراد صادر نشود امکان سوخت‌گیری برای کسانی که تراشه قبلی را در اختیار دارند وجود دارد برای همین است شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی بارها تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

بر اساس این گزارش شهروندان باید از در اختیار گذاشتن کارت سوخت خود جدا خودداری کرده تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

کد خبر 6090741 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین