Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:51:53 GMT

تولید نفت خام آمریکا در ماه دسامبر افت کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۰۱۱۳

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تولید نفت خام آمریکا، در ماه دسامبر با اندکی کاهش به ۱۱.۸۵ میلیون بشکه در روز رسید که این اولین افت آن از ماه می تاکنون است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که تولید نفت خام آمریکا، در ماه دسامبر با اندکی کاهش به ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۵ میلیون بشکه در روز رسید که این اولین افت آن از ماه می تا کنون است.

این نهاد اعلام کرد که میزان تولید نفت آمریکا، ۵۶ هزار بشکه در روز از رکورد ۱۱.۹۱ میلیون بشکه در روزِ ماه نوامبر، کمتر شده است.

درحالی‌که تولید در تگزاس و داکوتای شمالی، بزرگترین ایالت‌های تولیدکننده نفت در خشکی، رشد کرده بود، کاهش قابل‌توجه تولید در خلیج مکزیک آمریکا، این رشد را خنثی کرد.

تولید نفت در میادین نفتی تگزاس، در این ماه با ۳۵ هزار بشکه در روز رشد همراه بود و در داکوتای شمالی ۱۸ هزار بشکه در روز بالا رفت، درحالی که تولید از میادین دریایی خلیج مکزیک با افتی ۱۲۵ هزار بشکه‌ای روبرو شد.

رشد تولید در خشکی، با استفاده از تکنولوژی‌های جدید حفاری هیدرولیک، که به آن فِرَکینگ می‌گویند، سال گذشته آمریکا را به برترین تولیدکننده نفت در جهان تبدیل کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تولید نفت خام نفت آمریکا ف ر کینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز دوشنبه و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، مینی پالایشگاه شهر دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز کلنگ زنی شد

ظرفیت تولید روزانه این پالایشگاه معادل یکهزار و ۴٠٠ تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین است.

مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد.

ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۹٠ لیتری بنزین در پالایشگاه دیده شده است.

این پالایشگاه ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر را در سه شیفت کاری فراهم و خروجی اشتغال مستقیم نهایی آن بیش از ۳۰۰ نفر خواهد بود.

کد خبر 6092432

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز