Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران اعلام کرد که این شرکت تمامی اقدامات لازم را برای میزبانی بدون خواموشی از مهمانان نوروزی انجام داده و اطمینان حاصل کرده است که هیچگونه مشکلی برای تامین برق در ایام نوروز وجود ندارد.

به گزارش رکنا، هر ساله ایام نوروز مازندران میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است تا از سبزترین طبیعت یکی از خشک ترین مناطق دنیا دیدن کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش گردشگران و مسافران نوروزی افزایش مصرف برخی انرژی ها همچون برق را در پی خواهد داشت به طوری که مصرف برق مازندران در این ایام به 2 برابر مصرف میانگین نیز افزایش می یابد و در برخی مواقع قطعی برق را برای مشترکین خانگی همراه می آورد.

امسال افزایش کیفیت گردشگر پذیری مازندران، کاهش قطعی برق و افزایش تولید به میزان نیاز یکی از دستورات استاندار بوده است.

مازندران نوروز 97 میبان 15 میلیون نفر شب اقامت گردشگر و مسافر بود.

قاسم شهابی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به برنامه ریزی در ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان، شرکت برق تمامی امکانات خود را برای جلوگیری از اخلال در توزیع انرژی بسیج کرده است.

وی افزود : برای ایام نوروز 98 از تاریخ 25 اسفند تا 16 فروردین تمامی تیم ها و اکیپ های شرکت توزیع برای خدمات مستمر در حالت آماده باش قرار می گیرند.

شهابی گفت که برای شهر های کوچک حدود سه اکیپ و برای شهرهای بزرگ تا 10 اکیپ امداد شرکت توزیع برق در نظر گرفته شده است که به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش برای ارائه خدمات به مردم استان و مسافران نوروزی خواهند بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همچنین به خرید تمامی لوازم مورد نیاز شبکه توزیع برق استان برای خدمات نوروزی اشاره کرد و گفت: این لوازم تهیه و به تمامی شهرستان ها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه حدود 300 نفر از نیروهای امداد شرکت توزیع در ایام نوروز آماده باش خواهند بود ، افزود : برای ارائه خدمات بیشتر نیز مهندسین پیمانکار ، معاونین و مهندسان ستادی شرکت از 8 صبح تا 8 شب به صورت فیزیکی در محل ادارات توزیع شهرها و از 8 شب تا 8 صبح به صورت تلفنی در حالت آماده باش هستند.

این مسئول گفت که برای تامین برق مورد نیاز استان نیز با نیروگاههای تولید برق استان و شبکه سراسری برق نیز هماهنگی های لازم صورت گرفت و هیچگونه کمبودی در زمینه تولید وجود ندارد.

شهابی افزود : مشترکین می توانند در صورت مشاهده قطعی برق با سامانه تلفنی 121 شرکت برق تماس گرفته تا به این مشکل رسیدگی شود.

** خانه تکانی در ساعات غیر اوج مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین از مشترکین خانگی خواست تا با توجه به فرا رسیدن ایام خانه تکانی و افزایش مصرف انرژی ، اقدامات خود را در ساعات غیر اوج مصرف یا به اصطلاح ساعات کم باری انجام دهند.

شهابی با بیان اینکه بسیاری از کارها در خانه تکانی مانند استفاده از جارو برقی، پمپ های آب برای شست و شو ، ماشین لباس شویی ، ماشین ظرف شویی و غیره از اقلام پر مصرف محسوب می شوند و بهتر است برای کاهش فشار به شبکه توزیع ازاین وسائل در ساعات غیر اوج مصرف استفاده شود.

ساعات اولیه شب ، ساعات اوج مصرف برق محسوب می شود که در اصطلاح به آن ساعات اوج مصرف یا ساعات پیک بار گفته می شود . در این ساعات که از نیم ساعت قبل از اذان مغرب شروع می شود و تا 4 ساعت بعد از آن ادامه دارد مصرف برق به یکباره افزایش می یابد، بنابراین برق در این ساعات حتی به حدود 2 برابر مصرف در ساعات عادی روز نیز می رسد و معنی این افزایش ناگهانی این است که در این ساعات باید نیروگاهها تولید خود را چند برابر نمایند و ظرفیت بیشتری از دیگر شبکه های انتقال و توزیع برق به کار گرفته شود ، تا بتوان به این افزایش مصرف برق پاسخ داد .

مازندران دارای 2 شرکت توزیع برق به مرکزیت ساری و نوشهر است که به بیش از 2 میلیون مشترک خدمات می دهند.

شرکت توزیع برق مستقر در ساری که با نام شرکت توزیع برق مازندران شناخته می شود 15 شهرستان از آمل تا گلوگاه را پوشش می دهد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سفر سفر برق عیدی نوروز گردشگران مازندران عکس فیلم دختر زن پسر تهران نجات لواسان شهرستان جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در برخی از نقاط استان از جمله ارتفاعات، نوار ساحلی و برخی جزایر غربی، تنگه هرمز و مناطق شرقی  استان رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در ساعات بعدازظهر امروز افزایش باد جنوب غربی در مناطق شرقی، مرکزی و شمالی استان با احتمال گردوخاک  مورد انتظار است.

وی گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت با گذر  یک موج بارشی در پاره‌ای از مناطق غربی، شمالی، شرقی و ارتفاعات رگبار پراکنده باران و رعدوبرق با احتمال افزایش لحظه‌ای سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود.  

حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم  رودخانه‌های فصلی، صعود ارتفاعات و چرای دام در ارتفاعات اجتناب شود.

وی گفت: امروز بویژه در ساعات بعدازظهر و شب، در مناطق دریایی استان  وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی موجب مواج شدن دریا خواهد شد. بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع  امواج دریا گاهی به بیش از ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید.

 حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.  

وی گفت: تا اواسط هفته پیش رو در ساعات بعدازظهر افزایش باد‌های جنوب غربی تا شمال غربی سبب متلاطم شدن دریا خواهد شد.
بیشتر بخوانید؛ هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: به لحاظ دمایی از امروز  تا اواسط هفته افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است.

دیگر خبرها

  • گره اندر گره
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۴ اردیبهشت
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها