Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@21:19:45 GMT

تحریم ها با عملیاتی کردن شعار سال بی اثر می شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۴۶۹۴

تحریم ها با عملیاتی کردن شعار سال بی اثر می شد

به گزارش ایرنا، محمد حسن قدیری ابیانه یکشنبه شب در مناظره ای با عنوان'از تسخیر تا تحریم'، افزود: حفظ استقلال و تمامیت ارضی هم ایدیوژی است و هم منافع ملی را صیانت می کند ولی باید بدانیم اگر در برابر آمریکا عقب نشینی کنیم و ملت ایران یکپارچه درود بر آمریکا بگوید بازهم دست از سر ما بر نمی دارند.
وی اظهارداشت : جمهوری اسلامی در سیاست خارجی به دنبال منافع است ولی وجه تمایز این نظام با سایر نظام های سیاسی جهان در این است که هم اهداف دنیایی را دنبال می کنیم و هم اخروی را.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه ارزشها نیز جز منافع ملی است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی بر خلاف برخی کشورها مانند امریکا، انگلیس و شوروی که به دنبال سلطه گری هستند، نه دنبال ظلم به کسی است و نه ظلم را می پذیرد و دنبال گسترش ارضی و سلطه بر دیگر کشورها نیستیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر به یمن، عراق، لبنان و سوریه کمک می کنیم، این کمک به نوعی کمک به خود ماست.
قدیری ابیانه بیان کرد : ما به جای اینکه اجازه دهیم دشمن به سمت مرزهای ما بیاید و در داخل کشور با او روبرو شویم، در دور دست او را زمین گیر کرده و با او مقابله می کنیم.
وی اضافه کرد : ما اگر در زمان جنگ به دنبال اشغال بخشی از خاک عراق بودیم بدین منظور بود که در مذاکرات برگ برنده ای داشته باشیم زیرا کماکان قسمت هایی از خاک ایران در اشغال عراق بود.
وی خاطرنشان کرد : فرض بر اینکه مصدق در ملی کردن نفت به دنبال منافع ملی بود ولی اعتماد به آمریکا کار دستش داد و همانند آنچه در زمینه برجام در ایران اتفاق افتاد، بر سر مصدق هم آمد که نه تنها تحریمی لغو نشد بلکه به تحریم ها نیز اضافه شد.
سفیر اسبق ایران در استرالیا گفت: برخی می گویند اگر سفارت اشغال نشده بود این مشکلات نبود در حالی که کشورهایی مثل ونزوئلا و سوریه به سفارت آمریکا حمله نکردند ولی امروز آمریکا در این کشورها در حال توطئه است.
قدیری ابیانه ادامه داد : ما اگر آمریکا ستیزی هستیم چون آمریکا شناس هستیم و بر اساس همین دیدگاه روزی به مذاکره کنندگان کشور هشدار می دادیم ولی امروز آقای ظریف هم دلواپس شد.
به گفته وی کسانی که می گویند شلیک موشک منجر به تضعیف برجام شد اشتباه می کنند زیرا این دو متمایز است مگر اینکه به صورت پنهانی در زمینه موشکی مذاکراتی صورت گرفته باشد.
وی تصریح کرد: حفظ استقلال و تمامیت ارضی هم ایدیوژی است و هم منافع ملی را صیانت می کند ولی باید بدانیم اگر در برابر آمریکا عقب نشینی کنیم و ملت ایران یکپارچه درود بر آمریکا بگوید بازهم دست از سر ما بر نمی دارند.
قدیری ابیانه اضافه کرد: باید قبول کنیم با نفت نمی شود نیازها را برطرف کرد و هر کس در هر رده ای که هست باید از خود شروع کند زیرا جز کم کارترین و مسرف ترین کشورها هستیم.
مناظره محمد حسن قدیری ابیانه و صادق زیبا کلام یکشنبه شب از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان‌ در این دانشگاه برگزار شد.
/6026//7134
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیاست خارجی ملت ایران آمریکا زیبا کلام 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد