Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:27:18 GMT

اسکان 24 هزار زائر و مسافر نوروزی در مراکز اسکان موقت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۷۷۶۰۸

اسکان 24 هزار زائر و مسافر نوروزی در مراکز اسکان موقت

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از آماده‌سازی ظرفیت اسکان موقت 24 هزار زائر و مسافر نوروزی در مراکز اسکان موقت خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، نرگس شالچیان با بیان این مطلب در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه‌های کشوری و استانی که در سالن شهدای شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه نوروز 98 برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته تا مهیای حضور زائران و مسافران نوروزی در مشهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، آماده اسکان موقت 24 هزار زائر در مراکز اسکان موقت هستیم و 4000 نفر اسکان اضطراری پیش‌بینی شده و 17000 نفر ظرفیت اسکان در شب نیز فراهم آمده است.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های تخفیف‌دار در مراکز اطلاعات سفر و راهنمای زائر ارائه می‌شود، افزود: رسالت اصلی شهرداری در حوزه اسکان نیست. گرچه 30 درصد ظرفیت‌های موجود کاهش یافته و امسال نیز این روند ادامه دارد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اما در عوض با همکاری مراکز اسکان ارزان قیمت، در مراکز اطلاعات سفر و مرکز اسکان غدیر رزرواسیون به گونه‌ای انجام می‌شود که ساماندهی بهتری داشته باشیم.

شالچیان با اشاره به اینکه امسال مراکز اطلاعات سفر و راهنمای زائر به 27 پایگاه می‌رسد، گفت: علاوه بر این یک مرکز نیز در پایانه مسافربری افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه نیروهای راهنمای زائر، بیان کرد: همچنین دوره‌های مشابه‌ای نیز برای تعداد 500 تاکسیران در حریم نور برگزار شده است تا شیوه میزبانی را به درستی ادا کنند.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد به اجرای طرح شهروندان میهمان‌نواز حریم رضوی اشاره کرد و گفت: با این فراخوان تعدادی از شهروندان اعلام آمادگی کرده‌اند و پس از دریافت آموزش‌های لازم، در ایستگاه‌های استقبال از زائران به استقبال و خوش آمد گویی می پردازند.

شالچیان به رونمایی از سوغات خاص مشهد در نوروز 98 اشاره کرد و افزود: این سوغات با استفاده از ظرفیت‌های مشهد که دارای قدمت است، ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اجتماعی و فرهنگی استفاده از ظرفیت زائران و مسافران نوروزی گردشگری نوروز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: بر اساس آمار دوربین تردد شمار، سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان تردد دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی حاجیان امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست خبری به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس باغ رضوان اظهار کرد: بر اساس آمار دوربین تردد شمار، سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان تردد دارد.

وی افزود: در سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان غیر از وظایف ذاتی، شش محور و هدف را ترسیم کردیم و پروژه‌هایی برای آن تعریف کردیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: رتبه نخست انجام امور واجبات شرعی را کسب کردیم و در این راستا نامه‌ای نیز از سوی مقام معظم رهبری دریافت کردیم.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 751331

دیگر خبرها

  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • تردد سالانه ۸ میلیون زائر در آرامستان باغ رضوان
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • ۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین