Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اول رئیس‌جمهور گفت: انتقال پایتخت موضوعی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که ابعاد مختلف و پیچیده‌ای را در بر می‌گیرد. گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ اسحاق جهانگیری ظهر امروز و در «جلسه شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز‌زدایی از تهران» با بیان اینکه انتقال پایتخت موضوعی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که ابعاد مختلف و پیچیده‌ای را در بر می‌گیرد، گفت: چه انتقال مرکز سیاسی کشور از شهر تهران انجام بشود یا نشود، موضوع ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ موضوعی حیاتی و پراهمیت است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برخی روز‌های سال که به دلیل آلودگی هوا شاهد تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی هستیم، تصریح کرد: آلودگی هوای تهران به سلامت جامعه آسیب می‌زند و یکی از دلایل اصلی این آلودگی نابسامانی حمل و نقل در تهران بزرگ است.
وی از دبیرخانه شورا و وزارت راه و شهرسازی خواست بر موضوع ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ تمرکز جدی داشته باشند و افزود: با توسعه و بهبود حمل و نقل همگانی می‌توان بخش زیادی از سفر‌های داخل شهر تهران و منطقه شهری تهران بزرگ که به وسیله خودرو‌های شخصی انجام می‌شود را کاهش داد.
جهانگیری همچنین از دبیرخانه شورا خواست کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط را تشکیل دهد تا مسائل و موضوعات مرتبط با ساماندهی منطقه شهری تهران بزرگ بصورت جامع و با درنظر گرفتن همه جوانب امر بررسی شود و نتایج آن برای تصمیم گیری نهایی در شورا ارائه گردد.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به قانون ضرورت امکان سنجی برای جا به جایی و انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور به وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورا مأموریت داد تا در خصوص این موضوع طرح مطالعاتی امکان سنجی و جانمایی را در دستور کار قرار دهند و در جلسه آتی شورا نتایج این مطالعه را مطرح کنند.
وی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه درباره طرح ساماندهی حمل و نقل منطقه شهری تهران ـ. کرج از دبیرخانه شورا خواست این گزارش و مجموعه مطالعات گذشته درباره ساماندهی حمل و نقل تهران بزرگ را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد و پیشنهاداتی جامع و قابل اجرا تدوین و در جلسات آتی شورا مطرح کنند.
وزیر نیرو نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه باید نگاهی کلان به موضوع ساماندهی تهران و انتقال مرکز سیاسی از پایتخت داشته باشیم، گفت: اگر همه مسائل و موضوعات بطور جامع مورد توجه قرار نگیرد، هر گونه ساماندهی می‌تواند منجر به افزایش جذابیت پایتخت شده و زمینه را برای پذیرش جمعیت بیشتر فراهم کند.
در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، اطلاعات، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار تهران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و تعدادی از نمایندگان مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، نماینده وزارت راه و شهرسازی گزارشی از طرح ساماندهی حمل و نقل منطقه شهری تهران ـ. کرج ارائه کرد و به تشریح وضعیت موجود و راهکار‌های پیشنهادی برای ساماندهی حمل و نقل تهران و کرج پرداخت.
در این گزارش بر ضرورت اصلاح و بهبود حمل و نقل همگانی استان‌های تهران و البرز تاکید شد و بهبود خدمات حمل و نقل همگانی و ارائه خدمات قابل رقابت با خودروی شخصی بعنوان یکی از راهکار‌های ساماندهی حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه این جلسه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص ساماندهی مسائل تهران و انتقال مرکز سیاسی ـ. اداری از پایتخت، مقرر شد دبیرخانه شورا با تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط، مطالعات، پیشنهادات و راهکار‌های اجرایی را بصورت دقیق مورد بررسی قرار دهند و نتایج و مصوبات جلسات و پیشنهادات را در قالب راهکار‌های عملیاتی در جلسات آتی شورا مطرح کند.   انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری منطقه شهری انتقال پایتخت سیاسی و اداری آلودگی هوا خودروهای شخصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد

ایسنا/گیلان اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان با حضور ناظر گمرکات استان، مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان، بازرسی استان و دیگر مدیران دستگاه‌های مرتبط برگزار و در این جلسه به بررسی وضعیت کالاهای رسوبی موجود در انبارهای اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک حسن رود، بندرانزلی و آستارا پرداخته شد.

احمدرضا موقری، مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان در جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی در حوزه نظارت گمرکات گیلان ضمن تشکر از همکاری همه جانبه ادارات کل گمرک و بنادر و دریانوردی استان به جهت همکاری همه جانبه در راستای حرکت جهادی و کم سابقه در تعیین تکلیف کالای رسوبی سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به وجود بیش از ۱۶۷ ردیف کالا در انبارهای گمرک استان، در حال حاضر ۳۹ ردیف کالای سنواتی در کل انبارهای استان موجود است که از این تعداد بخشی دارای دستور منع فروش و بخشی دیگر در فرآیند مزایده های سازمان قرار دارد.

 به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان، در ادامه این نشست صادق برزگر، ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک بندرانزلی وضعیت تعیین تکلیف کالاهای رسوبی را مطلوب دانست و عملکرد اداره کل اموال تملیکی و اداره کل بنادر و دریانوردی در مقایسه با سال گذشته را رو به رشد و رضایت بخش اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟