Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی مظفری؛ مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره هنرهای تجسمی فجر را المپیک هنرهای تجسمی کشور دانست. ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، رییس شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با ارائه آماری از تعداد آثار به نمایش در آمده و فروش رفته در بخش چارسوی هنر این جشنواره، رویداد هنرهای تجسمی فجر را المپیک هنرهای تجسمی نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی مظفری؛ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه نزدیک شدن به روزهای پایانی یازدهمین جشنواره تجسمی فجر گفت: در وهله نخست، اعتمادی که در میان خانواده هنرهای تجسمی ایجاد شد و به دنبال آن حلقه حضور هنرمندان و فعالان تجسمی کشور در این رویداد گسترده شد را می توان مهم‌ترین دستاورد این دوره از جشنواره محسوب کرد.

وی افزود: این گستردگی را میتوان در حضور تعداد دبیران، شورای سیاست گذاری و داوران جشنواره دید؛ در حالی‌که ما سعی کردیم ستاد جشنواره را چابک نگه داریم و با همان تعداد محدود ستاد اجرایی، کارها را پیش ببریم، اما ارکان تصمیم گیرنده جشنواره گسترش پیدا کرد. در میان علاقه‌مندان و هنرمندان هنرهای تجسمی نیز علاقه بیشتری برای حضور و شرکت در این جشن ایجاد شد.

مظفری ادامه داد: ما در این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر، همچون سال‌های گذشته به این رویداد صرفا به چشم یک مسابقه نگاه نکردیم؛ در واقع امسال شاهد برگزاری رویدادی نبودیم که صرفا در آن آثار قضاوت شوند؛ بلکه تلاش کردیم نگاه به جشنواره توسعه پیدا کند و به زیرساخت های هنرهای تجسمی کشور توجه شود؛ ازین رو توجه به بحثهای علمی و پژوهشی، سینمای تجسمی، هنر انقلاب و... مورد توجه ویژه قرار گرفت و به بخش مهمی از هنرهای تجسمی؛ یعنی اقتصاد آن نیز به طور مشخص در این دوره توجه شد.

رییس شورای سیاستگذاری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: ما بیِینال ها را رویدادهای ملی و بین المللی حوزه های هنری می دانیم و تفاوتش با جشنواره تجسمی در این است که در جشنواره تجسمی فجر، همه هنرهای در یک جشنواره دیده می شود. می توانیم جشنواره تجسمی فجر را المپیک هنرهای تجسمی بنامیم.

مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره نگاه ویژه ای به حلقه واسطه میان هنرمندان و مردم که گالری داران هستند، داشت که ثمره اش ایجاد بخش «چارسوی هنر» بود، گفت: ماحصل این بخش بسیار امیدبخش بود. در این رویداد؛ 55 گالری از تهران و شهرستان‌ها حضور داشتند که ‏مجموعا 644 اثر را برای نمایش و فروش ارائه کردند و از این تعداد 131 اثر به فروش رفت که رقمی معادل ‏‏یک میلیارد و 336 میلیون و 130 هزار تومان فروش گالری دارها از این بخش بود. با توجه به اینکه عموم ‏آثار ارائه شده با قیمت هایی که در توان خرید عموم مردم باشد ارائه شده بود، رسیدن به این میزان استقبال، قدم ‏موثری برای کمک به اقتصاد هنر بود.‏

وی افزود: در میان گالری ها، تنها 6 گالری بودند که آثارشان برای نمایش بود و فروشی نداشتند و به جز آنها تمام گالری های این بخش توانستند آثاری را به فروش برسانند.

مظفری خاطرنشان کرد: در مجموع؛ می توانم بگویم دستاورد این دوره از جشنواره این بود که فضای جامعه را متوجه هنرهای تجسمی کشور کرد. رشته های سینما، تئاتر و موسیقی برای عامه مردم شناخته شده تر است.  تجسمی برای خانواده خود و عموم مردم رشته منحصر به فردی است اما فکر کنم این دوره از جشنواره باعث شد جامعه قدری بیشتر متوجه هنرهای تجسمی شده و به آن نزدیک شود.

اختتامیه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، چهارشنبه؛ 15 اسفند ساعت 18 در تالار وحدت برگزار میشود.

هادی مظفری: رابطه قطع شده بین هنرهای تجسمی و بازار را برقرار می‌کنیم/نمایش هنر 40ساله انقلاب در پلاک 40بازتاب مسائل سیاسی و اجتماعی مهمترین محور آثار جشنواره تجسمی فجرپیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت افتتاح یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

 

انتهای پیام/

 

R1527/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد هنرهای تجسمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد هنرهای تجسمی دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۷۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است

نشست خبری هشتمین جشنواره ملی «رسانه و طنز» (طنز پهلو) با حضور عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو و هادی کافی، دبیر اجرایی جشنواره در ساختمان معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات برگزار شد.

حسین‌نژاد درباره تعداد آثار ارسالی و استان‌های مشارکت‌کننده در جشنواره گفت: شش دوره جشنواره طنز پهلو استانی و از دوره هفتم ملی برگزار شد. امسال هشتمین دوره جشنواره در حال برگزاری است. سال گذشته مجموع آثاری که به دستمان رسید، ۴۶۲ اثر بود. اما مسئولان استانی جوسازی کردند و آمار را بالا بردند. امسال میزان آثار رسیده به دستمان ۱۱۲۹ اثر است. 

دبیر هشتمین جشنواره طنز پهلو ادامه داد: ۲۴۴ اثر برای داستان کوتاه طنز، ۲۲۶ اثر برای کارتون و کاریکاتور، ۲۵۷ اثر برای شعر طنز، ۱۰۱ اثر برای طنز چند رسانه‌ای و ۳۰۱ اثر برای طنز مطبوعاتی به دستمان رسید. به ترتیب پنج استان از جمله تهران با ۲۸۹ اثر، اصفهان ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی ۸۴ اثر به دستمان رسید. یک استان هم در جشنواره شرکت نکرد.

وی با اعلام این خبر که ما از تمام طنز نویسان و کاریکاتوریست‌ها دعوت کردیم، که اگر در رسانه خود اثری تولید می‌کنند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، افزود: موضوع شهروند - رسانه و بلاگری در فضای مجازی فراگیر شده است و همه به نحوی در حال تولید محتوا هستند. احساس می‌کنم طنز رسمی به مرور از طنز غیر رسمی عقب افتاده است. ما از آنها دعوت کردیم که در جشنواره ملی «رسانه و طنز» شرکت کنند، تا ما ببینیم آنها در چه سطحی قرار دارند.

کافی به تشریح برنامه‌های معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت و جریان‌سازی موضوعاتی که افکار عمومی به آن نیاز داشت، جشنواره‌های مختلفی از جمله جایزه «مریم» طراحی شد و امسال اولین دوره آن برگزار می‌کنیم. جشنواره دوسالانه «خورشید» با محوریت زنان در سطح بین‌الملل که در مشهد مقدس برگزار شد. جشنواره رسانه و کودک امسال برگزار می‌شود. از طرفی، اولین دوره روزنامه‌نگاری انقلاب اسلامی از ابتدای دولت سیزدهم آغاز شد و امسال سومین دوره آن در بهمن برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره ملی «رسانه و طنز» ادامه داد: پیشتر مقوله طنز که از موضوعات مهم حوزه رسانه بود، از دولت دوازدهم برگزار شده بود. ما سعی کردیم طنز را در سطح ملی برگزار کنیم. اختتامیه جشنواره ملی «رسانه و طنز» با حضور اهالی طنز و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر فومن برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • مظفری راهی مرحله نهایی مسابقات شد
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است