Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:15:15 GMT

پای صهونیست ها به تنش های شبه قاره نیز باز شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۰۰۲۹

پای صهونیست ها به تنش های شبه قاره نیز باز شد

اسلام آباد - ایرنا - رژیم صهیونیستی همواره توطئه تخریب روابط کشورهای مسلمان و غیرمسلمان را اجرا کرده و این بار نیز زمزمه هایی از نقش مخرب صهیونیست ها در تشدید تنش ها در شبه قاره هند و رویارویی نظامی دو کشور همسایه پاکستان و هند، شنیده می شود.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستان عصر روز دوشنبه به نقل از منابع دولتی اعلام کردند نشست فوق العاده مقامات ارشد این کشور در اسلام آباد برگزار شد و پاکستان، نگرانی شدید خود را نسبت به دخالت اسرائیل در تنش های اخیر با هند، ابراز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع دولتی پاکستان افزودند رژیم اسرائیل به دنبال حمله به پاکستان با استفاده از افزایش تنش های اسلام آباد با دهلی نو، بوده اما اشراف اطلاعاتی پاکستان از این نقشه و هشدار جدی طرف پاکستانی به هند، این طرح را ناکام گذاشت.
دولت پاکستان بار دیگر هشدار داده است که به هرگونه تهاجم جدید و حمله خارجی پاسخ کوبنده خواهد داد.
منابع دولتی پاکستان می گویند این کشور به هند هشدار داده است که هرگونه حمله به پاکستان با استفاده از موشک، عواقب جدی برای دهلی داشته و پاکستان هرگز چنین اقدامی را بی جواب نخواهد گذاشت.
براساس گزارش رسانه های محلی پاکستان، دولت این کشور قبل از حمله هوایی اخیر هند، از نقشه اسرائیل برای مشارکت با هند جهت حمله به پاکستان با خبر شده و علاوه بر هشدار به هند برخی از کشورهای جهان را در این خصوص آگاه کرده است.
با توجه به هشدار جدید دولت پاکستان مبنی بر پاسخ به هرگونه تهاجم خارجی و آماده باش کامل نیروهای این کشور در مرزهای شرقی خود با هند به نظر نمی رسد که دو رقیب هسته ای جنوب آسیا خیالی برای کاهش تنش ها داشته باشند.
فرمانده نیروی هوایی پاکستان نیز امروز طی بازدید از پایگاه های عملیاتی این نیروها اعلام کرد، چالش ها (پس از حمله نظامی هند و واکنش نظامی پاکستان علیه جنگنده های هندی) هنوز تمام نشده و باید هر لحظه مراقب باشیم.
مجاهد انور خان خطاب به افسران نیروی هوایی پاکستان گفت چالش های پیش روی مردم این کشور هنوز تمام نشده است.
اسرائیلی ها دل خوشی از پاکستان ندارند. با بروز جنگ میان اعراب از جمله سوریه با اسرائیل در سال 1351 شمسی (1973 میلادی)، پاکستان به کمک کشورهای دوست خود شتافت و آن چند فروند از جنگنده های نیروی هوایی پاکستان وارد عملیات ضداسرائیل شد.
ستار علوی یکی از خلبانان نیروی هوایی پاکستان بود که در آن زمان طی عملیات مشترک با سوریه، مصر، عراق و اردن موفق شده جنگنده اسرائیلی را سرنگون کند.
آساق*274**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دخالت اسرائيل ھشدار پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته، سه هفته قبل از رای‌گیری در منطقه آنانتنگ پونچ در جامو و کشمیر، تروریست‌ها به کاروان نیروی هوایی هند (IAF) حمله کردند، در این تهاجم یک سرباز جان باخت و چهار نفر زخمی شدند.

پونچ بخشی از حوزه انتخابیه پارلمانی آنانتنگ-راجوری است که در مرحله ششم در ۲۵ می (۵ خرداد) به پای صندوق های رای می رود.

مقامات محلی گفتند: چهار تروریست در شامگاه شنبه به سمت خودروهای نیروی هوایی ارتش هند تیراندازی و پنج پرسنل امنیتی را زخمی کردند و یکی از سربازان در یک بیمارستان جان باخت.

نیروی هوایی هند اعلام کرد پس از این حمله، عملیات جست‌وجو و تحقیقات در منطقه توسط واحدهای نظامی محلی در حال انجام است و مسیر عبور نیروهای نظامی امن شده است.

این حمله تروریستی حوالی ساعت ۶:۱۵ بعد از ظهر زمانی رخ داد که نیروها از جرانوالی به ایستگاه نیروی هوایی باز می‌گشتند.

مقامات مظنون به دست داشتن در این حمله، همان گروه تروریستی هستند که در ۲۱ دسامبر سال گذشته (۳۰ آذر ۱۴۰۲) به نیروهای هندی حمله کرده و چهار سرباز را کشته و سه نفر را دیگر را مجروح کرده بودند.

مقامات هندی گفتند: گمان می رود که تروریست‌های مسلح به تفنگ های تهاجمی AK، به جنگل های مجاور فرار کرده باشند. نیروهای کمکی ارتش و پلیس به منطقه اعزام، عملیات جست‌وجو و محاصره گسترده برای ردیابی و خنثی سازی تروریست ها آغاز شده و تا کنون تماسی با تروریست های فراری صورت نگرفته است.

منطقه مرزی پونچ به همراه راجوری در مجاورت آن، دو سال گذشته شاهد حملات تروریستی بزرگ بوده است که نشان دهنده بازگشت فعالیت های تروریستی به منطقه‌ای است که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۱ آرام بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا