Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:14:21 GMT

اولین چوپان ایرانی در گلستان بیمه شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۵۸۱۲

اولین چوپان ایرانی در گلستان بیمه شد

گرگان - ایرنا - رییس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که مصطفی میرزایی چوپان ترکمن اهل شهر گمیشان به عنوان نخستین بیمه شده شغل چوپانی در کشور ثبت و زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قرار گرفت.

تاج قلی فرهنگ دوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: شروع این طرح که به نام چوپان ترکمن استان گلستان ثبت شد، از چند سال قبل در دستور سازمان جنگل ها و مراتع کشور قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی مراسم رونمایی از آغاز طرح بیمه شغل چوپانی تامین اجتماعی با حضور مدیرکل دفتر امور مرتع سازمان جنگل ها و مراتع کشور، مسوولان محلی و روسای ادارات مرتع منطقه 3 کشور در گمیشان برگزار شد.
بر اساس گزارش اداره کل ترویج آموزش و مشارکت های مردمی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، 44 شغل مرتبط با منابع طبیعی از جمله چوپانی کدگذاری شده و اکنون بهره برداران این حوزه از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.
رییس اداره کل مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به وضعیت دامپروری در مراتع استان اشاره کرد و گفت: اکنون 5 هزار و 300 بهره بردار در عرصه مرتعی این استان دارای پروانه بوده و به دامپروری می کنند.
فرهنگ دوست افزود: این بهره برداران یک میلیون و 200 هزار واحد دامی دارند که پرورش این دام ها به مراتع متکی است.
به گفته وی هر بهره بردار مرتعی استان برای نگهداری دام های خود نیاز به 2 چوپان دارد.
در استان گلستان 862 هزار هکتار مرتع وجود دارد که علاوه بر بهره برداران منطقه، عشایر کرد شمال خراسان نیز در فصل زمستان از آن در شهرستان های مراوه تپه، کلاله و گنبدکاووس استفاده می کنند.
6204/3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي منابع طبيعي بيمه تامين اجتماعي گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان