Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:29:08 GMT

آموزش شهروندی در قاب انیمیشن «پ ن چی»

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۸۳۶۹

آموزش شهروندی در قاب انیمیشن «پ ن چی»

تهران- ایرنا- تهیه کننده و کارگردان مجموعه انیمیشنی «پ ن چی» گفت: این اثر، نخستین انیمیشن سریالی بلند ایران به شمار می رود که بر محور آموزش‌های شهروندی، پاسداشت محیط زیست و احترام به قانون در دست تولید است.

آزاده آبتین روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به جزئیات این انیمیشن افزود: موسسه آبتین رسانه هنر و هفته نامه سراسری نسل خورشید به عنوان متولیان تولید و اجرای سریال انیمیشنی «پ ن چی» در تلاشند تحول فرهنگی مثبتی را در ارتقاء فرهنگ عمومی و درمان درد بی تفاوتی نسبت به سرنوشت جامعه و آموزش‌های شهروندی سبب ساز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** «پ ن چی» به دور از ارائه مستقیم محتوا
آبتین گفت: طنز، شعر، ترانه، روایت داستانی کاراکترهای جذاب، حرکت کاراکترها و در نهایت موقعیت‌های بدیعی که در این مجموعه خلق می شوند در خدمت ارتقاء فرهنگ عمومی، دعوت از شهروندان به مشارکت های اجتماعی و حفظ محیط زیست هستند.
وی افزود: مجموعه «پ ن چی» ضمن اینکه می کوشد لحظه‌های شادی را برای شهروندان در فضای مجازی ایجاد کند از سویی تلاش دارد در راستای انتقال آموزش‌های شهروندی از این فضای شاد بهره گیرد.
این تهیه کننده گفت: در رابطه با آموزش‌های شهروندی انیمیشن‌های متعددی تولید شده اما شاید آنچه این مجموعه را از بخش بزرگی ازاین انیمیشن ها متمایز می کند فاصله گرفتن آن از ارائه مستقیم محتوا در نقش یک معلم اخلاق است.
آبتین افزود: این انیمیشن با بیان اخبار یا کلاس درس متفاوت است و این مساله ای است که باید تولید کنندگان انیمیشن در چگونگی نحوه ارائه پیام‌های خود به آن توجه داشته باشند.

** ساخت فیلم سینمایی- انیمیشنی
این تولیدکننده انیمیشن با اشاره به بازخوردهای مثبت مجموعه «پ ن چی» اظهار داشت: خوشبختانه طی چند قسمتی که از تولید این مجموعه می گذرد باوجود برخی ضعف‌های فنی، «پ ن چی» با استقبال گسترده ای روبرو شده و همین مساله عوامل اجرایی پروژه را نسبت به تداوم فعالیت خود دلگرم ساخته است.
آبتین افزود: با توجه به چشم انداز مجموعه و اهمیت مقوله برندسازی تولید پروژه سینمایی، کتاب، لوح فشرده ،عروسک، اسباب بازی و در نهایت لوازم التحریر از مهمترین برنامه‌های ما در هدف گذاری مجموعه پ ن چی در این مدت است.
وی همچنین پژوهش را یکی از مهمترین وجوه انیمیشن پ ن چی دانست و گفت: تیم تولید کننده این مجموعه با پشتوانه دو دهه فعالیت مطبوعاتی - تحقیقاتی به ویژه در حوزه مدیریت شهری و پاسداشت محیط زیست از تجربه و دانش معقولی در این راستا برخوردار است و به همین سبب نیز می کوشد تا در فضایی طنز و شاد این تجربه را با دیگر شهروندان به اشتراک بگذارد.
آبتین علاوه بر آنچه گفته شد از آمادگی مجموعه «پ ن چی» جهت دریافت نقدها و پیشنهادهای شهروندان سخن گفت وافزود: بدون تردید آرای گوناگون شهروندان و حتی انتقادهای آنها می تواند مجموعه پ ن چی را در ادامه راه یاری کند و به همین سبب ما با بهره گیری از ارتباط دو سویه اینترنت و شبکه‌های مجازی درصددیم تا با سنجش و تحلیل بازخورد های شهروندی، از آنها در جهت بهبود کیفی این مجموعه بهره گیریم.
تهیه کننده وکارگردان مجموعه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مجموعه «پ ن چی» تحول مثبتی را در زمینه آموزش‌های شهروندی سبب ساز شود، خاطر نشان کرد: این مجموعه معلم اخلاق جامعه نبوده و قرار نیست برای شهروندان تعیین تکلیف کند بلکه می کوشد تا بسان آئینه ای چالش‌های جامعه را بازتاب دهد تا شهروندان خود بهترین راه را در ساخت یک جامعه مطلوب برگزینند.
مجموعه «پ ن چی» با هدف حضور و تاثیرگذاری در فضای مجازی تولید شده است و می کوشد پیام های فرهنگی، اجتماعی، شهروندی و زیست محیطی را در قالب انیمیشن های کوتاه یک تا 2 دقیقه ای در فضای مجازی به اشتراک بگذارد.
آموزش های شهروندی، احترام به قانون و حقوق شهروندی، حفظ محیط زیست، اصلاح الگوهای مصرف آب و انرژی، ترویج فرهنگ مطالعه و تلاش برای متفاوت اندیشیدن از مهمترین اهداف مجموعه «پ ن چی» است، هدف غایی و نهایی مجموعه «پ ن چی» به مشارکت طلبیدن شهروندان در ایجاد جامعه بهتر و پویاتر است.
تجلیل از مقام پاکبان و ضرورت مشارکت شهروندان در پاکیزگی شهر، حفاظت از اموال عمومی، اصلاح الگوی مصرف آب، تفکیک از مبدا پسماند، توجه به فرهنگ ترافیکی از مهمترین موضوع‌های انیمیشن‌های بعدی «پ ن چی» است.
«پ ن چی» شش کارکتر اصلی در دارد، «پنبه چی»، «ننه چی»، «پ ن چی»، «زن چی»، «نخود چی» و «خرَچی» کارکترهای اصلی این مجموعه هستند.
فراهنگ **9210**3009

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صدا و سيما انيميشن پ ن چي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محبوب علیلو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد می کند، افزود: طرح برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی در سطح کلانشهر تبریز به ویژه در مناطقی از جمله شهرک ولی عصر، رشدیه، ائل گلی و مرزداران به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی اظهار کرد: به منظور برخورد با خودروهای هنجارشکن که با دستکاری اگزوز و تولید صداهای ناهنجار و یا نصب انواع کیت های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری شده و با انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی نظمی در معابر را به وجود می آورند، دستورات مقتضی صادر و به مبادی اجرایی ابلاغ شده است.

به گفته محبوب علیلو، با پیگیری های انجام شده در اجرای طرح یاد شده، نتایج مطلوب و رضایت شهروندان حاصل شده است.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه انواع خودرو که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقیله خود اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند، در سطح شهر تبریز به پارکینگ منتقل و با تحویل پلاک تعمیری و اعمال قانون، خودرو به وضعیت استاندارد برگشت داده شده است.

محبوب علیلو افزود: برای صیانت از حقوق عامه تعداد ۴۲۰ فقره اعمال قانون نسبت به تخلفاتی همچون آلودگی صوتی و موارد دستکاری شده در تبریز انجام پذیرفته و اجرای این طرح تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به خودروهایی که در معابر به ویژه بزرگراه ها و اتوبان ها خلاف جهت تردد می کنند، گفت: حرکت خلاف جهت و نیز دنده عقب خودروها در اغلب مواقع حادثه آفرین شده و خسارات جانی و مالی متوجه شهروندان می کند که در این خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی باید بدون اغماض این گونه خودروها را توقیف کند و برخورد لازم قانونی با رانندگان مربوطه به عمل آورد.

کد خبر 6092431

دیگر خبرها

  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • وقتی باشگاه های فوتبال از برنامه های دوستیابی برای انتخاب سرمربی جدید خود استفاده می کنند / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • شهر شلوغ پلوغ