Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم‌اندیشی اعضای نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان باحضور رؤسای دانشگاه‌های استان خوزستان برگزار و نسبت به همکاری متقابل در حوزه‎‌های مختلف تأکید شد. ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست هم‌اندیشی اعضای نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان باحضور رؤسای دانشگاه‌های استان خوزستان در دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست باحضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، فرماندار اهواز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان برگزار شد.

نگاه ویژه به همسران جانبازان در نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت

در این نشست ابتدا عبدالعلی ذاکری، دبیرکل نخستین کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان اظهار داشت: همسران جانبازان سال‌های بسیار در کنار این قشر به عنوان ایثارگران پنهان تلاش کردند و باید به نقش همسران شهدا در این کنگره به صورت ویژه پرداخته شود.

وی بیان کرد: نفس‌های تنگ جانبازان قطع نخاعی نشان از پای آرمان‌های امام راحل و شهدا بودن است و اگر پایی برای ایستادن نداریم اما برای اعتلای دین مبین اسلام و استمرار انقلاب دست از پا نخواهیم کشید.

دبیرکل اولین کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان با اشاره به دعوت از جانبازان قطع نخاعی محور مقاومت، افزود: باوجود آنکه کنگره در سطح استان خوزستان برگزار می‌شود اما تولیدات و برنامه‌های آن در سطح ملی و بین‌المللی است.

نقش برجسته دانشگاه در پیش‌برد اهداف نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت جانبازان

در ادامه فریدون غلامی، دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان به تبیین ویژه برنامه‌های مختلف این کنگره پرداخت و اظهار داشت: در برگزاری این کنگره سعی شده تا از ابعاد و ابزارهای مختلف انتقال پیام استفاده شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های خوزستان به عنوان مراکز محل اجتماع جوانان و نخبگان علمی جامعه برای پیش‌برد اهداف نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی استان از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان با اشاره به رویکرد کنگره برای استفاده از ظرفیت جوانان و مشارکت این استعداد در این زمینه، گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان باید با فرهنگ ایثار و شهادت، از خودگذشتگی و مجاهدت جانبازان آشنا شوند تا روحیه‌های مأیوس با الگوگیری از جانبازان برطرف شود.

در بخش دیگر نشست نیز،  جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز و دبیر شورای سیاستگذاری اولین کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان به نقش و اهمیت دستگاه‌های مختلف در این کنگره اشاره و بیان کرد: درخواست شورای سیاست‌گذاری اولین کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان از دانشگاه‌ها، حمایت در زمینه برنامه‌های محتوایی، فکری و مرتبط با دانشگاه‌ها است.

همایش تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان دوران مبارزات انقلاب در اردبیل برگزار شدآغاز جشنواره ورزشی جانبازان نخاعی، اعصاب و روان و شیمیایی کشوربرگزاری مسابقات دوومیدانی جانبازان و معلولین قهرمانی باشگاه‌های کشور در خوزستان

در پایان این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به اهمیت بزرگداشت مقام همسران جانبازان به ویژه جانبازان قطع نخاع، اظهار داشت: برگزاری این کنگره از سوی خود جانبازان مایه شرمندگی و کوتاهی دست اندرکاران و مسئولان امر در بزرگداشت این مقام است.

وی با تأکید به نقش آفرینی دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری به نحو احسن اولین کنگره بین المللی بزرگداشت جانبازان شهید قطع نخاعی خوزستان، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید تمام تلاش خود را کرد تا کنگره در شأن و جایگاه جانبازان برگزار شود.

به گزارش تسنیم، رؤسای دانشگاه‌های حاضر در نشست ضمن طرح پیشنهادهای مرتبط خود، اعلام آمادگی کردند تا در جنبه‌های مرتبط حمایت و هرکدام پیشنهادهایی دادند.

همچنین بنا شد که جلسه آینده باحضور نمایندگان تام الاختیار دانشگاه‌ها با دبیرخانه کنگره برگزار تا نسبت به مسائل لازم برای کمک و حمایت هم‌اندیشی صورت گیرد.

انتهای پیام/ ز

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد

ایسنا/اصفهان آیین بزرگداشت مقام معلم و دهه سرآمدی آموزش و تجلیل از اساتید برگزیده دانشگاه اصفهان در شامگاه روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) با حضور شماری از اساتید و فرهیختگان دانشگاه اصفهان در این دانشگاه برگزار شد.

در این آیین، حسین هرسیج، رئیس دانشگاه اصفهان، ضمن تبریک روز معلم، اظهار کرد: امروز در تقویم، روز فتح آندلس است که در سال ۹۲ هجری قمری صورت گرفت. آندلس اسپانیای فعلی است. ۸۰۰ سال مسلمین در آنجا قدرت داشتند و دشمنان اسلام نتوانستد با جنگ سخت علیه مسلمین کاری کنند، اما با شیوع فساد و فحشا به‌ویژه بین جوانان و نوجوانان، مانند موریانه، نفوذ کردند و تمدن مسلمین را در آن نقطه از اروپا نابود کردند.

 رئیس دانشگاه اصفهان، ادامه داد: باید توجه کنیم به کلام حضرت علی(ع) که فرمودند حوادث عبرت‌انگیز بسیار، اما عبرت‌گیرندگان کم هستند. من معتقد هستم تاریخ درحال تکرار است. انقلاب شکوهمند نیز همین‌گونه در تهدید است. انقلاب ما علی‌رغم تمام تهدیدها و فشارها سرپا ماند و امروز به قدرت اول منطقه تبدیل شده است، عملیات وعده صادق نمونه بارزی از قدرت این نظام است.  

وی اضافه کرد: وعده صادق، یعنی ما از نظر سخت‌افزاری موفق بوده‌ایم. در واقع، ما پس از ۴۵ سال به این قدرت رسیدیم. در وعده صادق ما به سراغ عملیاتی رفتیم که حتی ابرقدرت‌ها جرئتش را نداشتند. اکنون تغییری در افکار عمومی جهان رخ داده است. دانشجویان همین کشورهای ابرقدرت و پرمدعا، علیه اسرائیل و در دفاع از غزه دست به اعتراض می‌زنند. قصد من مقایسه آندلس و ایران  است، ایرانی که از این پس در پیش داریم. این هشدار است و باید بدانیم که می‌خواهند از درون به ما آسیب بزنند.  

هرسیج توضیح داد: عملیات و موشکی و پهپادی ایران که همه قدرت‌های غربی علیه آن بودند، به‌همت دانشگاهیان ما در شاخه‌های مختلف علمی محقق شد. عملیات وعده صادق را باید به دانشگاه‌های ما تبریک گفت. کمک به جوانان و نوجوانان ایران نیز اهمیت وافری دارد. استادان و معلمان می‌توانند تأثیری مثبت بر این گروه‌ها داشته باشند و این مسئولیت نیز در کنار تدریس و کلاس درس دارای اهمیت بسیار است. تمام اساتید باید به اقتدار جمهوری اسلامی ایرانی از دو بعد علمی و دینی کمک کنند.

آموزش با کیفیت رکن اساسی هر دانشگاهی است

همچنین، محمد فرامزی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان و دبیر ستاد سرآمدی آموزش دانشگاه اصفهان اظهار کرد: بدون تردید آموزش با کیفیت رکن اساسی هر دانشگاهی است. مهم‌ترین محصول و تولید آن نیز فارغ‌التحصیلان کارآمد هستند. استادانی که امروز در خدمتشان هستیم پیشرو این عرصه سرآمدی به شمار می‌آیند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان، خاطرنشان کرد: سرآمدی آموزش و نظام‌مندکردن آن اهمیت والایی دارد و دهه سرآمدی امسال از هشتم تا هفدهم اردیبهشت‌ماه برقرار خواهد بود.  

او تأکید کرد: امروز در نام‌گذاری تقویم ملی، روز سرآمدی و آمایش آموزش ملی وجود دارد. ما در ۴۰ سال گذشته دستاوردهای مهمی داشته‌ایم، البته ضعف هم وجود دارد و باید برطرف شود. تحول آموزش عالی از سال ۱۴۰۰ در برنامه دانشگاه‌ها قرار گرفته است و ما نیز همسو با آن پیش می‌رویم. ساماندهی رشته‌ها، توقف و افزایش آنها بخشی از برنامه‌های ما بود.

این عضو هیئت علمی، اظهار کرد: سرآمدان بر اساس شیوه‌نامه ۱۴۰۱ انتخاب و در دو سطح ملی و کشوری تعیین می‌شوند. لازمه قرار گرفتن یک استاد در طرح سرآمدی یا سرآمدی‌بودن او منوط به قرارگرفتن وی در بیست درصد بالای دانشکده بوده است. پیش از عید، ما این برنامه را آغاز و پیگیری کردیم.

فرامرزی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های آموزشی، آموزش‌پژوهی، داشتن کتاب، فعالیت فرهنگی و اخلاقی و شاگردپروری حرفه‌ای از مؤلفه‌های آن بوده است. امروز در طرح سرآمدان، ۲۴ نفر برگزیده داریم. از ۳ استاد برگزیده سال قبل هم تقدیر می‌کنیم. به جز سرآمدان آموزشی، از دیگرانی هم قدردانی خواهد شد.

احسان رئیسی، عضو هیئت‌ علمی و رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه اصفهان نیز در خصوص سرود مخصوص این دانشگاه که در آیین امروز رونمایی شد، بیان کرد: سرود دانشگاه بیش از نیم قرن پیش در برنامه بود. دکتر هرسیج دستور دادند که این سرود باید برای دانشگاه اصفهان نیز تثبیت شود و برای تحقق این امر از گروه‌های مختلف علمی و دانشگاهی و از چندین شهر کشور نیز کمک گرفتیم.

رئیسی اظهار کرد: سرانجام از بین آثار مختلف به توافق رسیدیم تا به سرود و آهنگی که حاصل کار دو عزیز دانشگاه اصفهان و دانشگاه هنر اصفهان بود، رسمیت بدهیم. بنابراین، سرایش محمود براتی، عضو هیئت‌علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان و آهنگسازی مهدی ترمه‌باف برای این سروده برگزیده شد. جان هر دو بزرگوار با دانشگاه و شهر ما اصفهان سرشته است.

در پایان آیین بزرگداشت روز معلم، از سرآمدان علمی، اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۲ تقدیر و به آن‌ها جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از ۴٠ سال
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود