پرفروشترین سینماهای کشور را بشناسید/ تصاویر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۸۹۰۴۸
با پایان سال سینمایی کشور و آغاز اکرانهای نوروزی آمار و ارقام در خصوص تعداد حضور کارگردانان، بازیگران در عرصه اکران و همچنین آمار فروش آثار سینمایی یکی از نقاط هدف اکثریت اهالی سینما است.
بر اساس آمار ارائه شده در مرکز آمار فروش سینما براساس این فهرست پردیسهای سینمایی کوروش، آزادی، هویزه مشهد، باغ کتاب، مگامال، ملت، اطلس مشهد، چارسو، زندگی و سینما فرهنگ رتبههای اول تا دهم پرفروشترین سینماهای کشور در سال ۱۳۹۷ را در اختیار دارند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همچنین حضور سینما فرهنگ به عنوان یکی از قدیمیترین سینماهای کشور در میان فهرستی که اکثراً پردیسها در آنجا خوش کردهاند نشان دهنده سر پا بودن این سینما در مقایسه با سایر سینماهای قدیمی است.
فهرست سینماهای برتر کشور بر اساس میزان فروش بلیت به شرح زیر است:
پردیس سینمایی کوروش
پردیس سینمایی کوروش واقع در منطقه غرب تهران با فروشی معادل ٣٠, ٠١٥, ٩٣٩, ٢٣٢ تومان توانسته در میان تمامی سینماهای کشور رتبه نخست را از آن خود نماید. این سینما طی سال جاری ٢, ٣٧٤, ٣٨٦ مخاطب سینمایی داشته است. این سینما نسبت به سال گذشته پنج میلیارد تومان افزایش فروش داشته است. کوروش سال پیش ٢٥, ٧٠٧, ٠٧٧, ٠٧٥ تومان را به ثبت رسانده است.
پردیس سینمایی آزادی
پردیس سینمایی کوروش واقع در منطقه مرکز تهران توانسته با فروشی معادل ١٣, ٣٠١, ١٦٠, ٣٠٠ تومان رتبه دوم جدول بهترین سینماهای کشور طی سال جاری را به خود اختصاص داده است. این سینما طی سال جاری ١, ٠٣٧, ٥٢٨ مخاطب سینمایی داشته است. این سینما نسبت به سال گذشته افت مخاطب داشته زیرا سال پیش ١, ٢٩٦, ٥٥٤ نفر را به سینما کشانده است.
پردیس سینمایی هویزه مشهد
پردیس سینمایی هویزه مشهد یکی از معدود پردیسهای واقع در شهرستان است که توانسته بیش از بسیاری از سینماهای تهران قرار گیرد. این سینما با فروشی معادل ٨, ٧٣٠, ٩٩٩, ٢٩٩ تومان رتبه سوم جدول بهترین سینماهای کشور طی سال جاری را به خود اختصاص داده است. ٨٨٤, ٣٣٣ تعداد مخاطبی هستند که هویزه به سینما آورده است.
پردیس سینمایی باغ کتاب
پردیس سینمایی باغ کتاب واقع در منطقه نسبتاً شمالی تهران با فروشی معادل ٨, ٥٤٧, ٤٩٣, ٨٤٩ تومان توانسته در میان تمامی سینماهای کشور رتبه چهارم را از آن خود نماید. این سینما طی سال جاری ٧٢٠, ٨٨٢ مخاطب سینمایی داشته است. پردیس باغ کتاب امسال توانست به عنوان سرگروه سینمایی شناخته شود و همین عاملی برای موفقیت این سینما بود.
پردیس سینمایی مگامال
پردیس سینمایی مگامال واقع در غربیترین نقطه تهران همجوار با شهرک اکباتان با فروشی معادل ٨, ٢٤٩, ٤٩٨, ٠٤٩ تومان توانسته در میان تمامی سینماهای کشور رتبه پنجم را از آن خود نماید. این سینما طی سال جاری ٧٣١, ٢٧٢ مخاطب سینمایی داشته است.
پردیس سینمایی مگامال با رشد قابل ملاحظه ای نسبت به سال گذشته روبرو بوده از جایگاه هفتم با دو پله صعود به رتبه پنجم پرفروشترین سینماهای کشور رسیده است.
پردیس سینمایی ملت
پردیس سینمایی ملت از جمله قدیمیترین پردیس های سینمای شهر تهران محسوب میشود. این پردیس طی سال جاری با افت جایگاه روبرو بوده است. ملت سال گذشته رتبه چهارم را در اختیار داشت اما حال با دو پله سقوط ششم شده است.
این پردیس سینمایی امسال ٥٨٧, ٨٥٧ مخاطب داشته و این در حالی است که سال پیش ٧٧٨, ٤٤٨ نفر مخاطب را به سینما آورده است. ٧, ٤٠٢, ٢٦٠, ٧٠٠ تومان فروش حاصل تلاش پردیس ملت برای جذب مخاطب بوده است.
پردیس سینمایی اطلس مشهد
این پردیس نوپا سال بسیار پرباری را پشت سر گذاشته و توانسته بالاتر از بسیاری از پردیس های سینمایی در رتبه هفتم جدول بیاستد. پردیس سینمایی اطلس مشهد طی سال جاری ٦, ٢٧٤, ٨٨٨, ١٩٨ تومان فروش داشته و توانسته تعداد ٧٤٧, ٤٢٢ نفر مخاطب را به سینماها بکشاند.
پردیس سینمایی چارسو
پردیس سینمایی چارسو هرچند در میان ده سینمای برتر از لحاظ فروش قرار گرفته اما نسبت به سال گذشته افت رتبه داشته است. این سینما سال پیش با جذب ٥٢٤, ٤٥١ در جایگاه پنجم ایستاده بود اما امسال با حضور ٤٩١, ١٨٧ نفر مخاطب سه پله سقوط و جایگاه هشتم را تجربه می کند.
چارسو سال جاری با فروشی معادل ٦, ٠٧٢, ٨٥٢, ٧٤٩ تومان در نزدیکی رتبههای بالایی جدول قرار دارد و امیدوار است تا سال آینده بتواند این رتبه را ارتقا بخشد. البته نکته حائز اهمیت در مورد چارسو مکان این پردیس است که در یکی از شلوغترین مناطق بازاری مرکز شهر تهران واقع شده است.
پردیس سینمایی زندگی
پردیس سینمایی زندگی در میان پردیس های غرب تهران جایگاه پایین تری را تجربه می کند اما همچنان در میان ده سینمای برتر کشور در سال جاری قرار دارد. این سینما امسال توانسته ٤٨٨, ٣٢١ نفر مخاطب را به سالنهای خود بکشاند و در رتبه نهم جدول قرار گیرد.
پردیس سینمایی زندگی سال گذشته٥, ٢٧٨, ٣٢٠, ٤٠٠ تومان فروش داشته و در سال جاری رقم ٥, ٦٢٨, ٥٨١, ٥٠٠ تومان را به ثبت رسانده که با توجه افزایش قیمت بلیت نشان دهنده کاهش مخاطب این سینما است.
سینما فرهنگسینمای فرهنگ هرچند در رتبه دهم جدول قرار دارد اما همچنان بالاتر از تمامی سینماهای قدیمی ایران ایستاده است. این سینما نسبت به سال پیش با افت مخاطب روبرو بوده و به همین دلیل دو پله سقوط در جدول را تجربه می کند.
سینما فرهنگ تنها نماینده سینماهای قدیمی کشور در میان ده سینمای پرفروش سال محسوب می شود. این سینما امسال ٥, ٤٠٥, ٧٥٦, ٧٩٢ تومان فروش داشته و ٤٢٧, ٨١٢ نفر را جذب خود کرده است.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: آمار و ارقام جدول مشهد رشد شهر تهران افزایش قیمت ایران پردیس ملت پردیس کوروش سینماهای پرفروش
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۸۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
عصر ایران - شاید کمتر از یکماه پیش که خبر اکران نزدیک مست عشق در رسانههای سینمایی مطرح شد، کمتر کسی پیشبینی چنین موفقیتی در گیشه سینمای ایران را برای این فیلم متصور میشد.
مست عشق، در اولین روز فروش رکورد بالاترین فروش روز اول سینمای ایران را شکست. پیش از این، بالاترین فروش روز اول سینما در روز تعطیل 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بود و در روز غیر تعطیل یک میلیارد و 300 میلیون تومان. اما روایت زیبای شمس و مولانا در اولین روز اکرانش که در یک روز غیر تعطیل رخ داد، این دو رکورد را یکجا شکست و به عدد اعجاب انگیز و بی سابقه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در روز اول اکران رسید.
مست عشق در حالی توانست با 50 هزار مخاطب در روز نخست به این رکورد برسد که پیش از این، تنها فیلمهای کمدی توان صدر نشینی داشتند و حتی نزدیک شدن به این اعداد برای فیلمهای غیرکمدی بیشتر شبیه رویا بود.
در حالیکه از اوایل اسفندماه سال گذشته، شایعات پراکنده درباره اکران نوروزی این فیلم در محافل سینمایی مطرح می شد، به یکباره و به دلایل نامشخص (و البته مشخص!) از گردونه اکران نوروز کنار رفت و زمزمه این شایعات از اکران نوروز به اکران عید فطر تبدیل شد. اما عدم اکران این فیلم در عید فطر باز هم بر حواشی نه چندان کم این فیلم افزود تا آنکه عوامل تولید فیلم با رونمایی از موسیقی تیتراژ فیلم با صدای علیرضا قربانی خبر از اکران فیلم در هفته پس از عید فطر دادند اما این خبر نیز نقطه پایان حواشی تمام نشدنی این فیلم نبود چراکه در فاصله یک روز تا شروع اکران، روابط عمومی فیلم خبر از تعویق اکران فیلم به دلایل فنی و آماده نبودن فیلم داد که همین موضوع با توجه به زمان طولانی تولید فیلم، بر حواشی آن بیش از پیش افزود و گمانهزنیهای درخصوص فشار سازمان سینمایی برای انجام اصلاحات در فیلم و مقاومت گروه سازنده در مقابل این درخواست را رقم زد.
به هر روی این فیلم پس از یک هفته تأخیر اعلام شده از تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در حالی وارد گردونه رقابت اکران شد که دو فیلم کمدی پر قدرت همچون سالهای اخیر سینمای ایران در این عرصه در حال یکهتازی بودند و کمتر کسی شانسی برای مست عشق در رقابت با این کمدیها قائل بود؛ تمساح خونی که به تازگی رکورد رسیدن به فروش یک میلیارد تومان در ۴۰ روز را از آن خود کرده بود و سال گربه که در اولین هفته اکران خود رکورد فروش اولین روز، سه روز اول و هفته اول فیلمهای سینمایی را بدست آورده بود.
اما پیشفروش پانصد میلیون تومانی در اولین روز آغاز پیش فروش و در فاصله سه روز مانده تا شروع اکران فیلم، زنگ خطری جدی برای فیلمهای رقیب بود که این بار با حریفی دست و پا بسته رو به رو نخواهند بود.
استقبال از پیش فروش فیلم چنان زیاد بود که بسیاری از سینماهای کشور از بامداد روز چهارشنبه، اکران فیلم را با سانسهای فوقالعاده آغاز کردند. اتفاقی که سالها بود برای فیلمهای غیر کمدی در سینمای ایران تبدیل به رویا و آرزو شده بود.
مست عشق در زمان انتشار این گزارش، فروش 28 میلیارد تومان در فاصله تنها ۵ روز از شروع اکران را پشت سر گذاشته و تمامی رکوردهای سینمایی را از آن خود کرده است.
استقبال بسیار زیاد مخاطبان از فیلم، سالنهای پر از تماشاگر در تمامی سانسها از سانسهای اصطلاحاً مرده ساعت ۱۳ و ۱۵ عصر تا سانسهای فوقالعادهی بعد از نیمه شب، همگی نشان از علاقه بینندگان و به دست گرفتن نبض مخاطب توسط این فیلم دارد. موضوعی که برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران توسط یک فیلم آن هم با حال و هوای عشق و حول زندگی شاعران و اسطوره های ادبی ایران زمین شکل گرفته است.
تشویقهای مردم در انتهای فیلم در سالنهای سینما، همخوانی ترانه علیرضا قربانی با شروع تیتراژ پایان فیلم در سالنها، تقاضای بلیت برای نشستن بر روی زمین در حالی که ظرفیت سالنها تکمیل شده است و به اشتراک گذاشتن لحظاتی از فیلم با دیالوگهای شمس و مولانا در این فیلم در شبکههای اجتماعی توسط مخاطبان، همه و همه در حالی رخ میدهد که این اتفاقات را تنها و تنها در ایام رونق و شکوه جشنواره فیلم فجر سالهای دور شاهد بودیم.
از سوی دیگر اقبال منتقدان و اهالی سینما نسبت به این فیلم نیز در نوع خود جالب توجه و حائز اهمیت است. گویی برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، گروهی دست به تولید فیلمی زدهاند که توانسته توجه همزمان مخاطبان عام و منتقدان خاصاندیش و نکتهسنج سینما را جلب نموده و در یک نقطه مشترک به هم برساند؛ اینکه با فیلمی خاص، با قصهای جذاب و روایتی پر کشش همراه با تولید و پروداکشن قابل قبول مواجه هستیم.
بدون شک دستیابی به چنین ترکیبی از رضایت قاطبه مخاطبان در این فیلم میتواند، راهنمای سایر تهیهکنندگان و کاگردانان سینمای ایران برای تولید بیشتر آثاری از این دست و در نهایت، نیل به هدف اعتلای سینمای ایران باشد و در حالی که در سالهای اخیر، نگاه تجاری حرف نخست را در سینمای ایران زده و تفکر سنتی بر این اعتقاد بوده است که تنها فیلم های طنز قابلیت اقبال عمومی را دارد، مست عشق میتواند مسیر جدیدی را در تاریخ سینمای ایران باز نماید.
ادبیات کهن پارسی، سرشار از قصه های جذابی است که با بروز و ظهور پدیده هایی همچون مست عشق، فضای سرمایه گذاری برای تولید بیشتر آثاری از این دست که به نوعی ادای دین به فرهنگ و ادب و تاریخ و تمدن ایران و اعتلای آن است را بیش از پیش تسهیل خواهد نمود و البته باید این نکته را نیز بپذیریم که اقبال عمومی مخاطبان به آثار کهن ایرانی از جمله حکایت مولانا و شمس در مست عشق یک پیام روشن دارد و آن هم تغییر ذائقه مخاطب است.
اگرچه شاید برای پیشبینی سقف فروش مست عشق و حد نهایی اقبال مخاطبان به این فیلم کمی زود باشد، اما مسیر پیشرو و میزان فروش این فیلم تا این لحظه، نشان از تداوم این اشتیاق مردم نسبت به فیلم و شکلگیری عصر جدیدی در سینمایی ایران دارد که در آن عمق و اندیشه آثار سینمایی حرف اول را خواهد زد.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برای تماشای بازیگران ترکیهای یا قصۀ شمس و مولانا؟ «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست هستی تا سرمستی؛ به بهانه فیلم «مست عشق»