Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه بهاره مشهد امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته برپا شده و البته بازهم سیاه و سفیدی‌های خاص خود را دارد. ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، تقریبا در تمام سال‌ها نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در شهر مشهد و برخی از شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود که مجوز آن توسط کمیته نمایشگاهی استان خراسان رضوی صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصل برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای این است که در زمان‌های اوج خرید از بازار، کالا به راحتی در دسترس مردم قرار گرفته و قیمت آن نیز کاهش داشته باشد تا بازار به تعادل رسیده و دچار التهاب نشود و با توجه به همین هدف هم تقریبا هر ساله نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

اما به نظر می‌رسد که این نمایشگاه آن گونه که باید در ایفای نقش خود موفق نبوده و عده زیادی از مردم از که آنجا خریدهای مورد نیاز خود را انجام می‌دهند ادعا می‌کنند در واقع چاره‌ای به جز این ندارند.

جانمایی نامناسب

محمد ب. یکی از افرادی است که برای خرید از نمایشگاه بهاره به محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد مراجعه کرده و می‌گوید: یکی از مشکلات ما این است که مسیر رسیدن به نمایشگاه بسیار طولانی است و در واقع مکان آن در دورترین نقطه شهر واقع شده است.

وی ادامه می‌دهد: فکر می‌کنم همین دور بودن از مرکز شهر برای تعداد زیادی از بازدیدکنندگان مشکل ایجاد کرده و بخشی از مردم به همین علت به این نمایشگاه نمی‌آیند.

ترافیک بسیار سنگین

بیژن ک. یکی از افرادی است که در محدوده نمایشگاه بین‌المللی مشهد سکونت داشته و از مشکلاتی که در ایام برگزاری نمایشگاه بهاره به وجود آمده می‌گوید: هر سال در همین زمان‌ها ما با ترافیک بسیار عجیبی در محدوده زندگی خودمان روبه‌رو هستیم و به همین علت اصلا نمی‌توانیم امور زندگی خود را به آسانی انجام دهیم.

وی ادامه می‌دهد: تعداد زیادی اتومبیل در کوچه‌ها و محوطه‌های خالی پارک می‌شود و حتی در معابر عادی نیز رفت و آمد زیاد است به گونه‌ای که به سختی می‌توان در آنها تردد کرد.

نمایشگاه بهاره پایتخت در مصلی امام خمینی(ره) افتتاح شدنمایشگاه بهاره از 16 اسفند در اردبیل برپا می‌شودنمایشگاه بهاره در بیرجند گشایش یافت

این شهروند مشهدی خاطرنشان می‌کند: به نظر می‌رسد که برای ترافیک این نمایشگاه هیچ فکری برداشته نشده چون سال‌ها است که این مشکل همچنان ادامه داشته و کسی برای بهبود آن وارد عمل نمی‌شود.

محدودیت کالاها

رضا ا. هم که در این نمایشگاه حضور دارد در انتقاد به تنوع کالاهای وجود، می‌گوید: به نظر من امسال نمایشگاه اصلا آن گونه که باید رنگ و بوی سال‌های قبل را نداشت به عنوان مثال در سال‌های قبل همه نوع مواد غذایی در آن توزیع می‌شد اما به شخصه که نتوانستم گوشت و مرغ در آن خریداری کنم.

وی ادامه می‌دهد: در مورد برخی از کالاهای دیگر هم همینطور بود سال‌‎های قبل لوازم مربوط به عید نوروز و وسایل سفره هفت سین به وفور در نمایشگاه یافت می‌شد اما در نمایشگاه امسال تنوع زیادی وجود نداشت و برای همین خرید زیادی نیز نمی‌توان انجام داد.

این شهروند مشهدی تأکید می‌کند: وقتی قرار است این نمایشگاه برای خرید مایحتاج مردم برای شب عید باشد پس دیگر نباید اینگونه ناقض آن را انجام داد.

رضایت نسبی شهروندان

محبوبه ن. از دیگر شهروندان مشهدی است که در این زمینه می‌گوید: طبیعی است که نمی‌توان از نمایشگاه، توقع اجناس بسیار گران و یا برخی از کالاهای تجملاتی و لوکس را داشت اما در نوع خود می‌توان گفت نمایشگاه مشهد به نسبت مناسب بوده است.

وی ادامه می‌دهد: در نمایشگاه باید بتوان اقلام ضروری را تهیه کرد و معمولا هم برای اقشار متوسط به پایین با توجه به قدرت خرید آنها برگزار می‌شود و با توجه به این موضوعات می‌توانم بگویم که بنده از خرید خودم رضایت نسبی داشته‌ام.

اینها گفته‌های مردم در مورد برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره در مشهد است و البته مسئولان اصناف نیز در مورد آن برخی از گلایه‌ها را داشته‌اند و پاسخ‌هایی به آنان نیز داده شده است.نکته‌ای که در خلال گزارش به آن اشاره شد نیز درست است؛ طراحی نمایشگاه برای عده ویژه‌ای است و به همین علت ناراحتی کسبه از اینکه تمام بازار آنها به دست نمایشگاه از بین می‌رود نمی‌تواند درست باشد.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بهرام بیضایی به بهاره رهنما: بازیگری نکن!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) بهرام بیضایی به بهاره رهنما: بازیگری نکن!
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد "پاک" است
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!