Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سردار سید جواد هاشمی در نشست خبری با رسانه به مناسبت بزرگداشت روز شهدا افزود: در روز بزرگداشت شهدا مصادف با 22 اسفند طبق روال هر ساله ستاد بزرگداشت روز شهدا در بنیاد شهید وامور ایثارگران استان تشکیل و 22 عنوان برنامه از جمله برگزاری صبحگاه مشترک در گلزار شهدا، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با شهدایی که روز 22 اسفند به دنیا آمده یا به شهادت رسیده اند، برگزاری شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خادمان به فرهنگ ایثار و شهادت در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر برنامه های ستاد روز شهدا ، نشست با ائمه جمعه بخش ها به منظور تاکید و معرفی روز شهید در خطبه های نماز جمعه و سخنرانی مدیرکل بنیاد پیش از خطبه های نماز جمعه قم ،کاشت نهال به نام شهدا، حضور پیام آوران ایثار در اماکن فرهنگی و آموزشی از سوی تشکل پیام آوران ایثار، مسابقه انشا نویسی بنام شهدا است.

وی ادامه داد: همچنین ستاد روز بزرگداشت شهدا برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از بازنشستگان و کارکنان بنیاد شهید وامور ایثارگران، ایجاد فضای تبلیغاتی در سطح شهر و محل برگزاری نماز جمعه و اجرای نمایشگاه و میز خدمت در مصلای نماز جمعه را برنامه ریزی نموده است.

سردار هاشمی عنوان کرد: روز بزرگداشت شهدا فرصتی است برای تجدید عهد و پیمان با شهدا تا در پیچ و خم روزگار گرفتار غبار فراموشی نشویم و جانمان را با عطر یاد شهدا و راه شهدا که همانا حرکت در مسیر سعادت است خوشبو نماییم.

وی تاکید کرد: 77 گلزار شهید نماد اقتدار ،عزت، سربلندی و آزادگی امتی است که درس آموز مکتب عاشورا است و هیچگاه زیر بار ظلم و ستم نخواهد رفت و با همان روحیه ایثار وشهادت 40 سال تحت لوای پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی و با تاسی به ولایت فقیه استقلال خویش را حفظ نموده و دشمنان را به زانو در آورده است.

وی بیان داشت: دیدار از خانواده معظم شهدا همانا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و مفتخریم امسال از 8000 خانواده معظم شهید و ایثارگر تکریم صورت گرفت و این طرح همچنان ادامه دارد. از دیگر اقدامات بنیاد در ارتباط با جامعه هدف ملاقات مدیرکل با خانواده معظم شهدا و ایثارگران با ثبت 660  ملاقات در مناطق بنیاد است.

وی به عملکرد بنیاد در سال جاری پرداخت و افزود: تخصیص وام مسکن به میزان 497 نفر در سالجاری ، ایجاد اشتغال و فرصت شغلی برای 879 نفر در قالب ارایه وام و برنامه های آموزشی و مشاوره و استفاده از سهمیه اشتغال برای 195نفر از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم ادامه داد: در بخش آموزش خانواده 7500نفر در دوره های آموزش خانواده حضور یافتند، و ارایه خدمات مشاوره در مرکز مشاوره شاهد به 3500 نفر ارایه شده است.

سردار هاشمی به خدمات درمانی ارایه شده اشاره کرد و افزود: در قالب طرح پایش سلامت به 4200نفر ، بیمه پایه برای 19هزار و 516 نفر و بیمه مکمل برای 38هزار و 154 نفر خدمات ارایه شده است همچنین مراکز طرف قرارداد بنیاد 135 مرکز و پزشکان طرف قرارداد 74 نفر هستند.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز نصب بیش از 900بنر شهید در قالب ارایه تصاویر و وصایای شهدا به زبانهای مختلف دنیا و نصب بنر تنها تصاویر شهدا 1800بنر با هدف ارتباط نسلهای انقلاب با شهدا انجام شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه نخبگان ایجاد پرونده برای 443 نخبه شاهد و ایثارگر انجام شده است که از این تعداد حدود 300نفر دارای مدرک دکتراو کارشناسی ارشد هستند،50 نفر هیات علمی و 63 نفر از پزشکان می باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قم انقلاب بنیاد شهید خانواده قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»

ایسنا/ایلام همزمان با انتشار خبر تفحص پیکر مطهر شهید محمدشفیع فیضی‌زاده، فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) دلنوشته‌ خود خطاب به شهید را منتشر کرد.

«محمدتقی قاسمی» در این دلنوشته آورده است: رجعت مردی از تبار مجاهدان، مردی از نسل یوسف که غربت و تنهای را برای آیندگان در شبی طوفانی و نبردی غریبانه و عاشورایی در سرزمینی غریب در میان آتش و خون در آن روزهای تشخیص مرد از نا مرد در مدت زمانی طولانی چهل و یک سال به یاد گار گذاشت تا هجران و غریبی یوسف  هرگز فراموش نشود.

«محمدشفیع فیضی‌زاده» کی تو را می شناسد آیا نسل امروز شما را می شناسند؟ می‌دانند که نبردهای شما در آن روزگار غربت و تنهایی در دل خاک دشمن، چه وحشتی در اردوگاه ارتش متجاوز بعث عراق ایجاد کرد، مانده‌ام ای سرو قامت شکسته‌ام کدام حماسه شما را بنگارم، قلم عاجز و زبانم ناتوان از «میمک» یا «دشت هلاله» و «شور شرین» و «چنگوله» و «مهران» و نبردهای چریکی در عمق خاک عراق را بگویم یا شناسایی‌های در دل شب برای نیروی شجاع اطلاعات و عملیات لشکر امیرالمومنین (ع) را.

 چه زیبا و عاشقانه و عارفانه و شجاعانه به استقبال خطر می‌رفتی. به یاد دارم و هرگز فراموش نخواهم کرد آن روزگار تلخ و شیرین را در هنگامه نبرد و خطر را ای هم سنگرم کدام عملیات و نبرد ذکر کنم.

عبور از خطوط دفاعی ارتش متجاوز بعث عراق در تاریکی شب در میان مین‌های گسترده و کمین کرده در عقبه دشمن، بارها بین مرگ و زندگی قرار گرفتی تا خطر را از کشور و انقلاب دفع و رفع شود که امنیت ملی تأمین شود آری ای هم قطار دلاور سفر کرده‌ام سال‌ها به انتظارات نشستیم و گریستیم، دلم شکسته وقتی خبر رجعتت شنیدم.

به یاد شب عملیات والفجر ۳ در مرداد ماه سال ۱۳۶۲ در آن گرمای تابستان و عبور بچه‌های اطلاعات و عملیات  به عمق خاک عراق به منظور انهدام یگان‌های زرهی و مکانیزه ارتش متجاوز بعث عراق، قبل از آغاز عملیات رزمندگان خط‌شکن، امیدشان شما بودی، چهل و یک سال غریبی، چهل و یک سال صحرانشینی، چهل و یک سال انتظار.

رفتند یاران چابک سواران و دشمن شکاران    یاد همه شهیدان گرامی باد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم